2016 sonu aldığım Golf 7 14.TSi üzerinde 205 / 55 / 16 ebatlı Michelin Energy Saver+ lastikler gelmişti. Nedense ilk günden itibaren lastiğe ısınamadım, zaten mevsim itibariyle hemen kışlıklara geçip (uzun araştırmalar sonucunda Nokian WR D4 aldım, kesinlikle tavsiye ederim) geçtiğimiz yaz lastikleri bolca denedim.
Bu lastikler düşük sürtünme katsayısı ile yakıt ekonomisi sağlamak üzere geliştirildiğinden yol tutuş konusunda hiç güven vermiyordu. Sadece ıslak değil kuru zeminde de araba kayma eğilimine girdiğinden bir sonraki sezonda lastikleri değiştirme kararı aldım.
Yine uzun bir araştırma süreci sonunda fiyat/performans olarak Nokian eLine 2'de karar kıldım.
Etiket değerleri açısından hem yakıt tasarrufu hem de ıslak zemin yol tutuşunda kendi ebadında A/A alan tek lastik. Bunun yanında 68 desibellik gürültü düzeyi ile de sessiz.
İlave olarak lastik o kadar yumuşak yapıda ki arabamın resmen süspansiyonu değişmiş gibi oldu. Çukur ve tümseklerden geçerken darbe emilimi bariz şekilde iyileşti. Yoldaki pürüzlerden direksiyona yansıyan titreşimler azaldı. Muhtemelen başka lastiklere benzemeyen sırt ve diş tasarımı ile bunu başarmışlar.
Konfor dışında asıl önemli olan yol tutuşu konusunda ise söylenecek bir şey yok. Özellikle ıslak zeminde bu kadar iyi yol tutan bir lastik görmedim. DSG 7 vites olduğu için 1. ve 2. vitesler çok kısa, özellikle hafif ıslak zeminlerde araba kolayca patinaja kalabiliyor. Ancak Nokian ile yokuş eğiminde dahi çok minimum patinaj ile yola sarılıp devam ediyorsunuz. Bu kadar fark olacağı aklıma gelmezdi. Ayrıca su birikintilerinden geçerken son derece rahat hissettim, Michelinlerle araba ciddi fren yapıyor ve kontrol zayıflıyordu, bunlarla resmen suyu yarıp geçiyorsunuz (yine de fazla zorlamamak lazım
Gürültü düzeyi yazıldığı gibi 68db olmayabilir ancak Petlas, Hankook vb. daha hesaplı lastiklerden kesinlikle sessiz. Benim gibi lastik ve yol sesi konusunda takıntılı biri için gayet iyi düzeyde. Henüz lastikler 200km yol yaptığı için ses düzeyinin biraz daha düşebileceğini düşünüyorum, şimdilik dişler çok yeni.
Özetle her açıdan 10 numara bir ürün çıkartmışlar. Fiyatına gelince ben geçtiğimiz ay Dolar kuru bu kadar yükselmeden önce tanesini (2018 / 16. hafta üretim) 324 TL'ye aldım. O Vakit Efficient Grip, Premium Contact gibi muadil ve rakip lastikler yakın fiyata satılıyordu ancak etiket değerleri ve yorumları bu lastik kadar iyi değildi.
Uzun süreli kullanım testleri henüz yapılmadı ancak ilk izlenim olarak gözüm kapalı herkese tavsiye ediyorum.
Lastik konusunda her zaman savunduğum gibi, 4 lastikte 400 TL bile farketse iyisini almak zorundayız. Bindiğimiz araçlar dünya para ve can taşıyoruz. 400 TL çoğu kişinin 1 aylık sigara parası, taksici değilsek bu işin ucuzuna kaçmamamız gerektiğini düşünüyorum.
Keyifli sürüşler...
Bu lastikler düşük sürtünme katsayısı ile yakıt ekonomisi sağlamak üzere geliştirildiğinden yol tutuş konusunda hiç güven vermiyordu. Sadece ıslak değil kuru zeminde de araba kayma eğilimine girdiğinden bir sonraki sezonda lastikleri değiştirme kararı aldım.
Yine uzun bir araştırma süreci sonunda fiyat/performans olarak Nokian eLine 2'de karar kıldım.
Etiket değerleri açısından hem yakıt tasarrufu hem de ıslak zemin yol tutuşunda kendi ebadında A/A alan tek lastik. Bunun yanında 68 desibellik gürültü düzeyi ile de sessiz.
İlave olarak lastik o kadar yumuşak yapıda ki arabamın resmen süspansiyonu değişmiş gibi oldu. Çukur ve tümseklerden geçerken darbe emilimi bariz şekilde iyileşti. Yoldaki pürüzlerden direksiyona yansıyan titreşimler azaldı. Muhtemelen başka lastiklere benzemeyen sırt ve diş tasarımı ile bunu başarmışlar.
Konfor dışında asıl önemli olan yol tutuşu konusunda ise söylenecek bir şey yok. Özellikle ıslak zeminde bu kadar iyi yol tutan bir lastik görmedim. DSG 7 vites olduğu için 1. ve 2. vitesler çok kısa, özellikle hafif ıslak zeminlerde araba kolayca patinaja kalabiliyor. Ancak Nokian ile yokuş eğiminde dahi çok minimum patinaj ile yola sarılıp devam ediyorsunuz. Bu kadar fark olacağı aklıma gelmezdi. Ayrıca su birikintilerinden geçerken son derece rahat hissettim, Michelinlerle araba ciddi fren yapıyor ve kontrol zayıflıyordu, bunlarla resmen suyu yarıp geçiyorsunuz (yine de fazla zorlamamak lazım
Gürültü düzeyi yazıldığı gibi 68db olmayabilir ancak Petlas, Hankook vb. daha hesaplı lastiklerden kesinlikle sessiz. Benim gibi lastik ve yol sesi konusunda takıntılı biri için gayet iyi düzeyde. Henüz lastikler 200km yol yaptığı için ses düzeyinin biraz daha düşebileceğini düşünüyorum, şimdilik dişler çok yeni.
Özetle her açıdan 10 numara bir ürün çıkartmışlar. Fiyatına gelince ben geçtiğimiz ay Dolar kuru bu kadar yükselmeden önce tanesini (2018 / 16. hafta üretim) 324 TL'ye aldım. O Vakit Efficient Grip, Premium Contact gibi muadil ve rakip lastikler yakın fiyata satılıyordu ancak etiket değerleri ve yorumları bu lastik kadar iyi değildi.
Uzun süreli kullanım testleri henüz yapılmadı ancak ilk izlenim olarak gözüm kapalı herkese tavsiye ediyorum.
Lastik konusunda her zaman savunduğum gibi, 4 lastikte 400 TL bile farketse iyisini almak zorundayız. Bindiğimiz araçlar dünya para ve can taşıyoruz. 400 TL çoğu kişinin 1 aylık sigara parası, taksici değilsek bu işin ucuzuna kaçmamamız gerektiğini düşünüyorum.
Keyifli sürüşler...