Nokian eLine 2 inceleme ve kesinlikle tavsiye !


Mobydick

Üye
Katılım
5 Ağu 2017
Mesajlar
279
Tepkime puanı
180
Konum
Ankara
İsim
Türker Yanık
2016 sonu aldığım Golf 7 14.TSi üzerinde 205 / 55 / 16 ebatlı Michelin Energy Saver+ lastikler gelmişti. Nedense ilk günden itibaren lastiğe ısınamadım, zaten mevsim itibariyle hemen kışlıklara geçip (uzun araştırmalar sonucunda Nokian WR D4 aldım, kesinlikle tavsiye ederim) geçtiğimiz yaz lastikleri bolca denedim.

Bu lastikler düşük sürtünme katsayısı ile yakıt ekonomisi sağlamak üzere geliştirildiğinden yol tutuş konusunda hiç güven vermiyordu. Sadece ıslak değil kuru zeminde de araba kayma eğilimine girdiğinden bir sonraki sezonda lastikleri değiştirme kararı aldım.

Yine uzun bir araştırma süreci sonunda fiyat/performans olarak Nokian eLine 2'de karar kıldım.

Etiket değerleri açısından hem yakıt tasarrufu hem de ıslak zemin yol tutuşunda kendi ebadında A/A alan tek lastik. Bunun yanında 68 desibellik gürültü düzeyi ile de sessiz.

image.png

İlave olarak lastik o kadar yumuşak yapıda ki arabamın resmen süspansiyonu değişmiş gibi oldu. Çukur ve tümseklerden geçerken darbe emilimi bariz şekilde iyileşti. Yoldaki pürüzlerden direksiyona yansıyan titreşimler azaldı. Muhtemelen başka lastiklere benzemeyen sırt ve diş tasarımı ile bunu başarmışlar.

image.png

Konfor dışında asıl önemli olan yol tutuşu konusunda ise söylenecek bir şey yok. Özellikle ıslak zeminde bu kadar iyi yol tutan bir lastik görmedim. DSG 7 vites olduğu için 1.  ve 2. vitesler çok kısa, özellikle hafif ıslak zeminlerde araba kolayca patinaja kalabiliyor. Ancak Nokian ile yokuş eğiminde dahi çok minimum patinaj ile yola sarılıp devam ediyorsunuz. Bu kadar fark olacağı aklıma gelmezdi. Ayrıca su birikintilerinden geçerken son derece rahat hissettim, Michelinlerle araba ciddi fren yapıyor ve kontrol zayıflıyordu, bunlarla resmen suyu yarıp geçiyorsunuz (yine de fazla zorlamamak lazım :)

Gürültü düzeyi yazıldığı gibi 68db olmayabilir ancak Petlas, Hankook vb. daha hesaplı lastiklerden kesinlikle sessiz. Benim gibi lastik ve yol sesi konusunda takıntılı biri için gayet iyi düzeyde. Henüz lastikler 200km yol yaptığı için ses düzeyinin biraz daha düşebileceğini düşünüyorum, şimdilik dişler çok yeni.

Özetle her açıdan 10 numara bir ürün çıkartmışlar. Fiyatına gelince ben geçtiğimiz ay Dolar kuru bu kadar yükselmeden önce tanesini (2018 / 16. hafta üretim) 324 TL'ye aldım. O Vakit Efficient Grip, Premium Contact gibi muadil ve rakip lastikler yakın fiyata satılıyordu ancak etiket değerleri ve yorumları bu lastik kadar iyi değildi. 

Uzun süreli kullanım testleri henüz yapılmadı ancak ilk izlenim olarak gözüm kapalı herkese tavsiye ediyorum.

Lastik konusunda her zaman savunduğum gibi, 4 lastikte 400 TL bile farketse iyisini almak zorundayız. Bindiğimiz araçlar dünya para ve can taşıyoruz. 400 TL çoğu kişinin 1 aylık sigara parası, taksici değilsek bu işin ucuzuna kaçmamamız gerektiğini düşünüyorum.

Keyifli sürüşler...

 
2016 sonu aldığım Golf 7 14.TSi üzerinde 205 / 55 / 16 ebatlı Michelin Energy Saver+ lastikler gelmişti. Nedense ilk günden itibaren lastiğe ısınamadım, zaten mevsim itibariyle hemen kışlıklara geçip (uzun araştırmalar sonucunda Nokian WR D4 aldım, kesinlikle tavsiye ederim) geçtiğimiz yaz lastikleri bolca denedim.

Bu lastikler düşük sürtünme katsayısı ile yakıt ekonomisi sağlamak üzere geliştirildiğinden yol tutuş konusunda hiç güven vermiyordu. Sadece ıslak değil kuru zeminde de araba kayma eğilimine girdiğinden bir sonraki sezonda lastikleri değiştirme kararı aldım.

Yine uzun bir araştırma süreci sonunda fiyat/performans olarak Nokian eLine 2'de karar kıldım.

Etiket değerleri açısından hem yakıt tasarrufu hem de ıslak zemin yol tutuşunda kendi ebadında A/A alan tek lastik. Bunun yanında 68 desibellik gürültü düzeyi ile de sessiz.

Ekli dosyayı görüntüle 15162

İlave olarak lastik o kadar yumuşak yapıda ki arabamın resmen süspansiyonu değişmiş gibi oldu. Çukur ve tümseklerden geçerken darbe emilimi bariz şekilde iyileşti. Yoldaki pürüzlerden direksiyona yansıyan titreşimler azaldı. Muhtemelen başka lastiklere benzemeyen sırt ve diş tasarımı ile bunu başarmışlar.

Ekli dosyayı görüntüle 15163

Konfor dışında asıl önemli olan yol tutuşu konusunda ise söylenecek bir şey yok. Özellikle ıslak zeminde bu kadar iyi yol tutan bir lastik görmedim. DSG 7 vites olduğu için 1.  ve 2. vitesler çok kısa, özellikle hafif ıslak zeminlerde araba kolayca patinaja kalabiliyor. Ancak Nokian ile yokuş eğiminde dahi çok minimum patinaj ile yola sarılıp devam ediyorsunuz. Bu kadar fark olacağı aklıma gelmezdi. Ayrıca su birikintilerinden geçerken son derece rahat hissettim, Michelinlerle araba ciddi fren yapıyor ve kontrol zayıflıyordu, bunlarla resmen suyu yarıp geçiyorsunuz (yine de fazla zorlamamak lazım :)

Gürültü düzeyi yazıldığı gibi 68db olmayabilir ancak Petlas, Hankook vb. daha hesaplı lastiklerden kesinlikle sessiz. Benim gibi lastik ve yol sesi konusunda takıntılı biri için gayet iyi düzeyde. Henüz lastikler 200km yol yaptığı için ses düzeyinin biraz daha düşebileceğini düşünüyorum, şimdilik dişler çok yeni.

Özetle her açıdan 10 numara bir ürün çıkartmışlar. Fiyatına gelince ben geçtiğimiz ay Dolar kuru bu kadar yükselmeden önce tanesini (2018 / 16. hafta üretim) 324 TL'ye aldım. O Vakit Efficient Grip, Premium Contact gibi muadil ve rakip lastikler yakın fiyata satılıyordu ancak etiket değerleri ve yorumları bu lastik kadar iyi değildi. 

Uzun süreli kullanım testleri henüz yapılmadı ancak ilk izlenim olarak gözüm kapalı herkese tavsiye ediyorum.

Lastik konusunda her zaman savunduğum gibi, 4 lastikte 400 TL bile farketse iyisini almak zorundayız. Bindiğimiz araçlar dünya para ve can taşıyoruz. 400 TL çoğu kişinin 1 aylık sigara parası, taksici değilsek bu işin ucuzuna kaçmamamız gerektiğini düşünüyorum.

Keyifli sürüşler...
hocam şu an bende lastik arıyordum 205/55/r16 benimkilerde. bende michelin primacy 4 ile goodyear efp arasında gidip geliyordum şimdi ise siz bu kadar övdünüz bu lastiği acaba diyorum nokian mı alsak.

 
Nokian Wr d4 kullanıcısı olarak ilk yılında harikaydı 2. ve 3. yılında performansı gözle görülür düştü diyebilirim..

 
2016 sonu aldığım Golf 7 14.TSi üzerinde 205 / 55 / 16 ebatlı Michelin Energy Saver+ lastikler gelmişti. Nedense ilk günden itibaren lastiğe ısınamadım, zaten mevsim itibariyle hemen kışlıklara geçip (uzun araştırmalar sonucunda Nokian WR D4 aldım, kesinlikle tavsiye ederim) geçtiğimiz yaz lastikleri bolca denedim.

Bu lastikler düşük sürtünme katsayısı ile yakıt ekonomisi sağlamak üzere geliştirildiğinden yol tutuş konusunda hiç güven vermiyordu. Sadece ıslak değil kuru zeminde de araba kayma eğilimine girdiğinden bir sonraki sezonda lastikleri değiştirme kararı aldım.
WR D4 'leri yazın mı denedim dediniz..? :blink:

 
İnceleme için teşekkürler. Ancak lastik değerlendirirken etiket değerleri bir yere kadar anlamlı. Km performansı hakkında bilgi bulmak pek mümkün olmuyor, tyrereviews gibi sitelerde bazı test sonuçları var oraya bakıyorum ben. 

Bu lastik benim de ilgimi çekti ancak henüz çok yeni olduğu için detaylı bir uzun kullanım verisi yok. Hatta 2018 testlerinde bile yer almıyor. Birkaç aya kalmaz incelemeleri düşer internete:)

 
Nokian yaz lastiğinde 2 takım bitirip, 3. takımımda ise aracın pert olması nedeniyle vedalaşmıştım.

Uzun kullanım testi kapsamında değerlendirecek olursak; tek kelimeyle ilk yıl için muhteşem. Tutuş, konfor her anlamda çok iyi. Fakat ilk yıldan sonra lastik dişlerinde çatlamalar ilerleyen süreçte de minik yarıklar sonucu dişlerden parça kopması problemi yaşanıyor. Nokian bu haliyle bile tutuşundan çok ödün vermiyor.

Yumuşak yapısı nedeniyle, Mıcır-zift karışımı yollardan uzak durmanızı lastiğin bu yollarda aşırı aşınma eğilimi gösterdiğini söylemek gerek. Aşınma durumuna göre, 10k veya 15 k'da bir ön arka değiştirmenizi tavsiye ederim.

3 takım nokian denedikten sonra, Primacy 3 ve conti cpc5 (205/55/16) kullandım. Tercihim nokian olurdu :)   Güncel fiyatlarıyla eski fiyat performans ürünü olma sıfatını üzerinden atmış görünüyor. 

 
@ibrahim043 Saklama koşulları ile ilgili bir sıkıntı yaşamış olabilir misiniz? iki kış sezonu kullandım, karda, buzda, suda herhangi bir performans düşüşü hissetmedim. Hamuru sertleşip gürültüsü de artmadı. Hatta elimden gelse yazın da o lastikler ile gezeceğim, yol hissiyatından o kadar memnunum.

 
@huseyinkaraduman Belirttiğim gibi henüz çok yeniler ama ilk izlenim çok tatmin edici. Yurtdışı sitelerden de okuduğum kadarı ile herkes memnun. Test sitelerine henüz düşmemiş ancak o sitelerden çok gerçek hayat testleri benim için daha önemli.

 
@huseyinkaraduman Belirttiğim gibi henüz çok yeniler ama ilk izlenim çok tatmin edici. Yurtdışı sitelerden de okuduğum kadarı ile herkes memnun. Test sitelerine henüz düşmemiş ancak o sitelerden çok gerçek hayat testleri benim için daha önemli.
Bursa'da bayinin birinde 1450 lira çektiler 4 tanesine sökme takma balans dahil dedi. Lastik değişimi olunca Rot ayarına bakıyorlar mı hocam yaptırmak gerekli mi

 
@asdfg112 Etiket değerleri tabi ki tek başına yeterli değil ancak ciddi fikir veriyor. Daha önce kullandığım Energy Saver+ ciddi anlamda yakıt ekonomisi odaklı idi ve sıfır fiyatları 300 TL' üzerindeydi. Bunlarla her sabah gittiğim aynı yolda, aynı koşullarda yarım depo bitirdim, Michelin ile aynı mesafeyi gidiyorum. Demek ki "A" sınıfı yakıt ekonomisi doğru (Michelin de A idi).

Yol tutuş deseniz bence 10 numara, Energy Saver'dan sonra kendi deyişimle "vakumlu yaz lastiği" yapmışlar :)  

 

@ibrahim043 Saklama koşulları ile ilgili bir sıkıntı yaşamış olabilir misiniz? iki kış sezonu kullandım, karda, buzda, suda herhangi bir performans düşüşü hissetmedim. Hamuru sertleşip gürültüsü de artmadı. Hatta elimden gelse yazın da o lastikler ile gezeceğim, yol hissiyatından o kadar memnunum.
0 güneş alan kapalı garajda saklandı aynı yerde babamın lastikleride duruyor, ayrıca abimin continental lastikleri lastikçinin deposunda sıkış tepiş durdu ikisi arasında büyük fark var. performans düştü bide çatlama patlama yapması cabası lastikte dağılma var resmen..

 

Geri
Üst Alt