silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Golf GTE Sport konsept aracı görücüye çıktı
En başta Vw'in konsert araçlarını hayata geçirirken ilk modellemelere son derece bağlı kaldığını tekrar gördük. Dolayısıyla sadece çizim olarak gördüğünüz bu modelin gerçekte karşımıza çıkan prototipi neredeyse bire bir.
* 395 beygir gücünde ve çift elektrik motoru ile Dünya Ralli Şampiyonasında denenen ve başarı kazanan yaratıcı turbo beslemeli motor ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle kombine edilmiş güç üniteleri ve aktarmaya sahip olacak hibrid araç Kuzey Amerika'da Los Angeles uluslararsı otomobil fuarında sunuldu
* En dikkat çeken özelliği yukarı ve öne doğru açılan martı kanadı kapılar
ve Karşılıklı konumlanan GTE'den tanıdığımız ancak bir hayli büyük formda C biçimindeki Gündüz Ledleri ile neredeyse çizgi haline dönüşmüş LED ön farlar
*Ağırlığı karbon fiber malzeme kullanılarak minimuma düşürülmüş yarışma için tasarlanan yarış arabaları ile yol kullanımına uygun arabalar arasında geçiş olarak sınıflandırılacak.
* Efsanevi C sütunu korunarak oluşturulmuş bu modeldeki tasarım sadece estetik kaygılarla değil aynı zamanda pratik kaygılarla da şeklillenmiş. iki yandaki açıklıklar bu iki noktaya yönlendirilen hava akışıyla aerodinamik yer basma (downforce) kuvveti ile arka disklerin soğutulması işlevlerine sahip. Gövde büyük ölçüde ağırlığı azaltılmış malzemelerle imal edilmiş ve bunlar arasında karbonfiber ilk sırada yer almakta. Aslında bir bakışta koyu renk görülen bütün gövdeye ait malzemelerin bu maddeden yapıldığını söyleyerek özetlenebilir. Dış kısımlarda ; Kapıların tavanla birlikte konumlandığı kısımlar, kaputun üzerindeki iki karşılıklı hava girişi,
kapıların marşpiyellere yakın üç boyutlu hava girişleri,
yan ayna kapakları, marşpiyeller ve pencere çerçeveleri, ön lip, arkada spoiler ile difüzör, arka bagaj kapağı ile tamponun birleştiği yükleme noktası sayılabilir. GT modelerin Önlerinde Bal peteği formundaki ızgaradan halen vazgeçilmemiş ve işte bu detaylar aracın modelleri arasında kopmadan geçişi sağlayan köprüler adeta.
Geleneksel üç krom ızgardan vazgeçilmemiş. ama ek olarak GTE ve e-Golf'ten tanıdığımız aracın önündeki hava girişinde gördüğümüz ve farların içinde devam eden mavi şerit burada da mevcut.
*Konsept araç sedefli "White Club" renginde.
* 235/35/R20 ebatlarında lastik ve alaşım jantlara sahip olacak
*100 Km/s hıza 4.3 saniyede ulaşacak ve son hızı 280 km/s olacak
İki kez Dünya ralli şampiyonluğu kazanan Polo R WRC'den adapte edilen 295 beygirlik 1.6 litrelik TSI motor tek başına 295 Beygir ve 399 Newton metrelik tork ve güç üreten bir canavar. Buna benzinli motorla desteklenen biri önde diğeri arkada olmak üzere iki elektrik motoru daha destek veriyor.bu iki motorun desteğiyle "GTE modu"nda
Toplam tork değeri 700 Newton merteye (494 lb-ft.), toplam güç de 395 beygire ulaşıyor. DSG 6 ileri şanzıman görev yapıyor halen.
Menzil sadece elektrikli E modunda 50 km.
Lityum iyon bataryalar minimum seviyeye ulaştığında 1.6 TSI motor otomatik olark devreye girerek hibrd moduna geçiyor ve batarya dolduğunda tekrar benzinli motor kapanıyor. Arkada konumlanan elektrik motoru E-Modu'nda aktive oluyor. GTE modunda öndeki benzin motorunu ve hemen yanındaki elektrik motoru da gücü yere aktarmak için aktive oluyorlar.
E mod kapandığında veya kapatıldığında motorlar fren enerjisini elektrik enerjisine dönüştüren araçlar haline geliyor. Sürücü gaz pedalından her ayağını çektiğinde veya frene bastığında gücü dönüştürme devam ediyor. Fakat sürücü tarafından eğer istenirse bu rejenerasyon ve batarya doldurma modu devreden çıkartılabiliyor.
Golf GTE Sport; 1.6 benzinli motor devredeyken önden çekişli, GTE modunda 4 çeker, elektrik modunda arkadan itişli hale geliyor.
İÇ KISIM
Araç iki kişilik. Bunun anlamı Sadece bir yolcuya yer var.
Karbon fiber, mirofiber kabin sürücü ve yolcuyu tıpkı süper spor otomobillerdeki gibi iki ayrı alana sahip olarak tasarlanmış. Yarış tipi 5 noktalı emniyet kemerleri aracın sportifliğini koltuklarla tamamlıyor.
Göstergeler daha önce bir örneğini hatırlamadığım biçimde ve Vw'de ilk kez kullanılmış.
İşte bu tasarım
Bu da gerçeği
Üç şeffaf gösterge birbiri ardınca sıralanmış.
En küçük ve sürücüye en yakın olanı seçili olan vites ve lityum ion bataryaların doluluklarını gösteriyor.
Ortadaki gösterge gücün kullanımını ve dağılımını
sonuncusu ise Hızı, elektrikle gidilirse alınabilecek menzili, GTE modunu, ideal sürüş yardımı araçlaıyla daha hızlı ve güvenle yol almayı sağlıyor.
E-Modu, GTE mdou veya HYBRID modu seçilebilir. Bunun değişimini yapabileceğiniz anahtar tıpkı jet uçaklarındaki gibi tavanda.
Sürücünün sağında normalde motor çalıştırma ve kapatmayı sağlayan sistem çok fonksiyonlu hale getirilmiş. Aynı zamanda Hybrid sürüş sistemi, 6 ileri çift kavramalı DSG vitesi de kontrolü sağlıyor. Bundan sonraki düğmelerden birinde hali hazırda yarış araçlarında bulunması zorunlu ancak çok da uzak olmayan bir gelecekte standart olabilecek, yangın söndürme sistemi mevcuttur. Diğer tarafta da gösterge konumlandırılmış ve yolcudan ziyade Co-pilot için olduğunu düşündüğüm bilgiler yine yatay konumlanan gösterge ekranında görüntüleniyor. hız, vites motor güç üretim ve tüketimi ve G-kuvveti gösterilen bilgi modu mevcuttur.
Alcantara kelebek formundaki direksiyon.
Hatırlar mısınız bilmem ilk kez "kara şimşek" isimli dizide Pontiac Transam marka aracın kokpitinde ilk kez görmüştük.
NOT:
Kopyala yapıştır tarzında bir mesaj olmayıp tamamına yakını çeviridir
Yararlandığım kaynak: http://www.vwvortex.com/news/volkswagen-news/laas-2015-golf-gte-sport-concept-makes-north-american-debut/