Merhaba arkadaşlar,
akü değişim sürecimi yazdım bilgi paylaşımı için,
Son servise gittiğimde akümün zayıfladığını söylemişlerdi bundan yaklaşık iki ay önce, bu sabah -6 derecede arabayı güç bela çalıştırdım ve işe geldim öğle arası aracı tekrar çalıştırırken yine çok zorlandı, bende akü değişiminin vaktinin geldiğini anladım ve
https://www.tr.varta-automotive.com/tr-tr/urunler/varta-blue-dynamic-efb/560-500-064
bu aküyü taktırdım, 625 TL ödedim,
aküyü ilk taktıktan sonra akü zayıf uyarısı aldım biraz kullanınca tekrar uyarı almadım,
aküyü taktıktan sonra usta OBD den bağlanıp akü bilgilerini kodlarken ilginç bir ayrıntı farkettik,
akü EFB olmasına rağmen farklı kodlanmıştı, amper değeri 60 A olmasına rağmen 68 A kodlanmıştı,
bu bilgileri doğru bilgiler ile değiştirince motor çalışırken ki şarj gerilimi 14.0 iken 14.5 - 14.7 aralığına çıktı.
Not: araçla akü almak için yola çıkınca motor ışığı yandı, aküden olduğunu düşünüp durmadım, düşündüğüm gibi de çıktı, akü takıp hataları temizleyince tekrar ışık yanmadı.
akü değişim sürecimi yazdım bilgi paylaşımı için,
Son servise gittiğimde akümün zayıfladığını söylemişlerdi bundan yaklaşık iki ay önce, bu sabah -6 derecede arabayı güç bela çalıştırdım ve işe geldim öğle arası aracı tekrar çalıştırırken yine çok zorlandı, bende akü değişiminin vaktinin geldiğini anladım ve
https://www.tr.varta-automotive.com/tr-tr/urunler/varta-blue-dynamic-efb/560-500-064
bu aküyü taktırdım, 625 TL ödedim,
aküyü ilk taktıktan sonra akü zayıf uyarısı aldım biraz kullanınca tekrar uyarı almadım,
aküyü taktıktan sonra usta OBD den bağlanıp akü bilgilerini kodlarken ilginç bir ayrıntı farkettik,
akü EFB olmasına rağmen farklı kodlanmıştı, amper değeri 60 A olmasına rağmen 68 A kodlanmıştı,
bu bilgileri doğru bilgiler ile değiştirince motor çalışırken ki şarj gerilimi 14.0 iken 14.5 - 14.7 aralığına çıktı.
Not: araçla akü almak için yola çıkınca motor ışığı yandı, aküden olduğunu düşünüp durmadım, düşündüğüm gibi de çıktı, akü takıp hataları temizleyince tekrar ışık yanmadı.