Golf 1.0 triger zincir mi kayış mı?


josmari

Üye
Katılım
2 Nis 2019
Mesajlar
44
Tepkime puanı
14
İsim
ihsan
Tüm Golfçü arkadaslara selamlar.Golf 1.0tsi motorda triger olarak kayış mıyoksa zincir mi kullanılıyor?Bilgisi olan paylaşabilir mi?Tesekkurler...

 
Kayış olarak gördüğümü hatırlıyorum, yarın bakarım. Ancak kayış olması beklenen şey, 1.2 tsi’da da sonradan kayışa dönülmüştü mesela.

 
Tüm Golfçü arkadaslara selamlar.Golf 1.0tsi motorda triger olarak kayış mıyoksa zincir mi kullanılıyor?Bilgisi olan paylaşabilir mi?Tesekkurler...
@josmari Benim 1.4 TSI aracım için çevreme sorduğumda zincir dediler servise baktırdım kayışlı çıktı. Servise sormanızı tavsiye ederim

 
Rölantide ses kontrolü , motor kapalıyken gerginlik ve dışında kılcal çatlaklar kabuklar olup olmadığna bakılır.
zincirde şıngırtı sesi geldiğinde veya 250.000 derler de, triger kayışı için ses değil de, fiziki kontrolünü ilk defa duydum. genelde kontrolü yapılamaz, sökülmesi gerekir sökülmüşken de (o kadar işçiliğe) değişimi yapılır derlerdi.  

 
1.0TSI'larda kayış var, VW teorik olarak motorun ekonomik ömrü boyunca kayış değişimi gerekmediğini belirtiyor, doğuş oto ise 180bin kmde değişmesi gerektiğini söylüyor. zaten 1.0tsi motorların ömrü herhalde 300bini geçmez. yani pratikte 1 kere kayış değişimi gerektirir.

 
@ahmet306 hiçbir şey ömürlük değildir 180 bin az km değil ben olsam değiştirirdim kopması durumunda daha fazla zarar vermesinden iyidir, yeri geliyor koca blok çatlıyor kayış mı dayanacak o kadar sıcağa soğuğa maruz kalıyor, öyle bir ürün varsa kayış üreten continental lastiklerde de bu malzemeyi kullansın ömürlük lastik kullanalım.

@Culture33 kayış zamanla esneme yapar bu da ses yapar gözle kontrolünde bir şey değişeceğini sanmam üreticinin 180 binde değişimi tespit etmenin çoğu zaman zor olduğu için koyduğunj düşünüyorum, bazen sapasağlam görünen kayış kopuyor. Değişim periyotları vw türkiyenin inisiyatifinde olan bir şey olduğunu sanmıyorum onlara kalsa 90binde değiştirirler. Hatta bir ara devirdaim arızalarında kayışı da değiştiriyorlardı vw bülten yayınladı artık birlikte değiştirmiyorlar diye bliyorum.

 
@bf417 

şurada okumuştum zamanında;

https://www.greencarcongress.com/2015/06/20150602-golf.html

google translate : 

Bu yaklaşımı kullanarak, üç silindirli motorun tasarımcıları düşük motor devirlerinde güçlü bir tork birikimi ve yüksek devirlerde yüksek güç elde ederler. Üstteki iki eksantrik mili, dişli bir triger kayışı vasıtasıyla krank mili tarafından tahrik edilir. Bir zincir tahrikiyle karşılaştırıldığında, yaklaşık% 30 daha az sürtünme sergiler. Üst düzey malzeme spesifikasyonu nedeniyle, bu dişli triger kayışının servis ömrü, aracın tüm ömrünü güvenilir bir şekilde uzatır. Sonuç olarak, artık dişli kayışının bir bakım maddesi olarak önceden zorunlu olarak değiştirilmesine gerek yoktur. Genel olarak, dişli kayış tahrik sisteminin uyumlu kuvvetleri düşük sürtünmeye, gelişmiş yakıt ekonomisine ve daha fazla dayanıklılığa yol açar.
 

 

Zincirin de ömrü zamanla dolar kopmaz ama,

Uzun mesafelerde çalışan triger zincirinde, dişli aşınması görülür. Bu da belli bir kullanımın ardından miller ile zincir arasındaki hizanın bozulmasına yol açabilir.

Triger  zinciri uzadıkça motor sesine ek olarak belirgin bir ses meydana gelir.

Triger zincirini uzun süre gergin tutmak, rayların ve dişlilerin aşınmasına da neden olabilir.

180 deniliyor ama şu an eminim 250 binde değişmeyen de vardır fakat bu riske girmeye değer mi sizce triger kayışı kopunca olabilecek hasarları şöyle belirtiyim.

Supap zamanlaması bozulur,

Zamanlaması bozulan supaplar kapalı olması gerekirken açık kalır,

Açık supaplara pistonlar çarpar,

Pistonların çarpması sonucu supaplar eğilir ve pistonlar hasar görür,

Supap ve pistonların bağlantılı olduğu tüm parçalarda zorlanmalar meydana gelir,

İbretlik bir video,



 

Geri
Üst Alt