Yaparsınız ama sıkıntılarla karşılaşırsınız., aküyü söktüğünüz an da aracın elektriği kesileceği için yeni aküyü taktığınızda hatalar baş gösterir., bunu engellemek için akücüler eski aküyü sökmeden önce takviye aküsü bağlayıp yeni akü takılana kadar geçen süre de aracın elektriğini kesmiyorlar takviye aküsü sayesinde.,Merhabalar
akü değişimi kendim yapmayı düşünüyorum. Herhangi bir sıkıntı yaşamamak adına tavsiyelerinizi bekliyorum
kodlamanın teyp ile ne alakası var anlıyamadım.?Daha 2 gün önce serviste değiştirdim efb akü cıktı ekonomik seçeneğinde bir de agm vardı fiyat olarak birisi 850 ye geliyordu indirimle ben efb yi seçtim 565 e geldi zubizu düştü ama şöyle yanında durdum aracın kodlama yaptılar hatta 20 dk falan sürdün teyptir falandır yanılmıyorsam aracım start-stoplu
Aracınız benzinli ise eski akü 68 değil., 58 veya 59 amperdir., 68 amper aküler AGM tip olarak dizel araçlarda çıkıyor., Mutlu 72 amperlik akü kodlama yapılmadığı için sistem eski akü takılı zannetiği için yeni aküyü verimli şekilde şarj edemiyor., Mutlu aküler de kodlama için üzerinde kod yazdığına rastlamadım ama mutlaka bir şekilde kodlama yapılıyordur..Defalarca aküm bitti son zamanlarda . Uzun süren kodlama işlerim ve aküyü şarj edemem sebebi ile aküm şarj tutmaz hale geldi. Gittim 500 tl karşılığında mutlu marka 72 amper akü aldım. Eski aküm 68 amper efb fabrikanın taktığı, daha önceleri bilmediğim bir markaydı. Toplamda 580 ₺ eski aküyü verince 80 ₺ geri geldi. Geldim arabanın başına. Zaten akü ölü hiç akım yok. Söktüm eski olanı taktım yeni akümü. Marşa basınca tek seferde aldı. İki tane hata vardı ekranda . Bir tanesi abs diğeri direksiyon. Direksiyon sağa sola tam tur çevirince , abs de tekerlekler tam tur dönünce söndü. Gelelim kodlama işine . Odis ile araca bağlandım nerdeyse tüm kontrol ünitelerinde akım zayıflığı sebebi ile geçici arıza kayıtları vardı. Tamamını sil dedim silindi ve tekrar arıza veren ünite olmadı. Akü kodlama işini o gün unuttum yapmadım. Eğer aynı kapasitede akü alırsanız kodlama işi yok. Sadece kapasitesini ve türünü değiştirnce gerekiyor. 19 gateway ünitesinde adaptasyon kısmında bu değiştirilerek akü tanıtılıyor.
Evet 2 seçenek olduğu doğrudur fakat bu seçenekler agm ve efb olarak değildir., "Orjinal Akü" ve "Ekonomik Seri Orjinal Akü" olarak olan 2 seçenektir..Yeni takılan akünün üzerinde Economy Batterie gibi bir ifade varsa o akünün hakkı zaten o rakam değil/olmamalı., Şayet tam tersi akü eko seri değil ise çok iyi fiyat..@forzaGilles bilemiyorum . Kodlama gatewaye akünün değerlerini tanıtmak için yapılıyor.Ayrıca araç dizel agm olacak diye bir şart yok efb de çıkıyor serviste iki tane seçenek agm ya da efb bütçene göre seçiyorsun