4. nesil Yeni Seat Leon tanıtıldı


AhmetCakmak

Yönetici
Katılım
17 May 2017
Mesajlar
5,900
Tepkime puanı
8,698
Konum
İstanbul
İsim
Ahmet Çakmak
Seat'ın en çok tercih edilen modeli Leon'un 4. nesili tanıtıldı.

SEAT Leon hatchback'in boyutları 4.368 mm uzunluk, 1.800 mm genişlik ve 1.456 mm yükseklik olarak açıklanıyor. Bu da hatchback versiyonun eskisine göre 86 mm daha uzun, 16 mm daha dar ve 3 mm daha alçak olduğu anlamına geliyor. Buna ek olarak aracın aks mesafesi de 50 mm artırılmış ve 2.686 mm boyutuna gelmiş. Station wagon Leon, yani Leon ST'nin açıklanan boyutları ise 4.642 mm uzunluk, 1.800 mm genişlik ve 1.448 mm yükseklik şeklinde. Bu değerlere baktığımızda da Leon ST'nin 93 mm uzadığı, 16 mm daraldığı ve 3 mm kısaldığını anlaşılıyor. Leon ST'nin aks mesafesi de Leon hatchback ile aynı olan 2.686 mm değerinde.

Aracın bagaj hacmi ise 380 litre değerinde sabit kalmış. Fakat station wagon versiyonda bagaj hacmi 30 litre artarak 617 litreye yükselmiş. Bu da oldukça etkileyici bir değer. Tabii bu işin piri diyebileceğimiz Skoda, Octavia Combi modelinde 640 litrelik bir bagaj hacmi sunmayı başarıyor.

Yeni Leon'daki diğer özelliklere baktığımızda full-LED'li ön ve arka farların opsiyonel olarak alınabileceğini öğreniyoruz. Bu farlar bünyelerinde dinamik sinyalleri de içeriyorlar. Aracın iç mekanında da ambiyans aydınlatması amacıyla LED'ler kullanılmış.

Yeni Leon, SEAT'ın şu anki "bağlanabilirlik" özelliği en fazla olan aracı da oluyor. Çünkü yeni Leon, 10.25 inç'lik bir dijital gösterge paneli ile 10 inç'lik bir multimedya ekranına sahip olarak geliyor. Daha alt donanım seviyelerinde ise multimedya ekranının 8.25 inç boyutuna indiği belirtiliyor. Firmanın "Full Link" adını verdiği yazılımı sayesinde Leon'da Android Auto ve Apple CarPlay bağlantıları kullanılabiliyor. Ayrıca kablosuz şarj özelliği de yine Leon'un yeni nesilinde yer alıyor.

İç mekanı tamamen yenilenen Leon, kardeşleri Golf ve Octavia'nın yeni nesillerindekine benzer bir konsol tasarımına sahip olmuş. Hatta yeni Audi A3'ün de bu araçlarla hemen hemen aynı bir konsol tasarımına sahip olacağını şimdiden biliyoruz. Büyüyen ekranlar, küçülen otomatik vites topuzu gibi kısımlar sayesinde iç mekanın daha etkileyici ve daha teknolojik göründüğü şüphesiz.

Yeni Leon'un motor seçenekleri ise VW Grubu'nda sık kullanılan yeni nesil motorlardan oluşacak. Bunlar arasında 90 ve 110 beygir güç seçenekleri bulunan 3 silindirli 1.0 TSI ünite, 130 ve 150 beygir güç seçenekleri bulunan 1.5 TSI ünite ve 190 beygir güç sunan 2.0 TSI ünite yer alıyor. 2.0 TSI ünitedeki tek şanzıman seçeneğinin çift kavramalı otomatik şanzıman olduğu belirtiliyor.

1.0 TSI ve 1.5 TSI ünitelerin güçlü olan seçeneklerinde hafif hibrit (mild hybrid) opsiyonuna da yer verilmiş. Hafif hibrit motorlar ise bildiğiniz üzere ufak bir elektrik motorundan destek alarak hem yakıt ekonomisi hem de performans anlamında daha çok şey vaad ediyorlar. Tabii 110 beygirlik 1.0 TSI ve 150 beygirlik 1.5 TSI motorlar eğer hafif hibrit opsiyonuyla alınacak olurlarsa, tek şanzıman seçenekleri çift kavramalı otomatik DSG şanzıman oluyor. Yeni Leon'un motor seçeneklerinin dizel tarafında ise 115 ve 150 beygir güç seçenekleri bulunan 2.0 TDI ünite yer alıyor.

Bazı ülkelerde yeni Leon, TGI adlı bir motor seçeneğiyle de satılacak. Bu motor seçeneği, CNG yani sıkıştırılmış doğal gazı yakıt olarak kullanıyor. Aracın TGI versiyonunda 130 beygirlik 1.5 TSI ünitenin görev yapacağı belirtiliyor. 

Tüm bunlara ek olarak yeni Leon'da, yeni Golf ve yeni Octavia'da da olduğu gibi plug-in hibrit bir versiyon da yer alacak. Bu versiyonda da 1.4 TSI benzinli motor, bir elektrik motoru, 13 kWh'lık lityum-iyon batarya ve 6 ileri DSG şanzıman yer alacak. Bu versiyonun 204 beygir güç üreteceği ve sadece elektrikli olarak 60 km kadar bir yol gidebileceği belirtiliyor. Yeni Leon'un Avrupa'da 2020'nin 2.çeyreğinde, yani bahar aylarında satışa sunulacağı da belirtiliyor. Aracın performanslı Cupra versiyonları ise ilerleyen zamanlarda tanıtılacak.

Fotoğraflar

Leon FR:

new1.jpg Ekli dosyayı görüntüle 2.jpg

3.jpg 4.jpg

5.jpg Ekli dosyayı görüntüle 5a.jpg

Ekli dosyayı görüntüle 5b.jpg 5c.jpg

5d.jpg

Leon FR e-Hybrid:

Ekli dosyayı görüntüle 6.jpg Ekli dosyayı görüntüle 7.jpg

Ekli dosyayı görüntüle 8.jpg 99.jpg

Leon Sports Tourer:

Ekli dosyayı görüntüle 10.jpg Ekli dosyayı görüntüle 11.jpg

Ekli dosyayı görüntüle 12.jpg Ekli dosyayı görüntüle 13.jpg

İç ve dış detaylı çekim videosu:



 
Moderatör tarafında düzenlendi:
2. hayal kırıklığı...

İç tasarımı güzel bulsam da dıştan fiyasko bence

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Onu yeni i 30 a benzeten tek ben miyim arkadaki sportif sekilde gtmis 2.hayal kırıklığı 

 
Hakikaten arka tarafi cok kotu duruyor ya, ama renklerinin mk8den iyi oldugu kesin. Vag grubu tasarimsal olarak geri gidiyor maalesef skoda haric. Skoda Scala ve Mazda 3 Türkiyemize gelsinde bari bunlara bir alternatif olsun.

 
Ön taraf direk Ford Focus., ön tarafta tek beğendiğim şey farları., arka kısım fena değil., led stoplar yanıyorken havalı duruyor., boydan boya uzanan led stop yeni nesil audi lere benzemiş., ama nedense stopların ışığı kapalıyken beğenmedim.,

En beğendiğim şeyi ön konsolu oldu., gayet hoş duruyor ve konsol A sütununda bitmeyip kapılara kadar devam etmesi çok lüks bir görüntü katmış., Özetle bence hem iç hem de dış görünüm olarak Mk8 Golf 'e 10 basar.,

Mk8 Golf ve makyajlı kasa B8 Passa'ta ciddi anlamda malzeme kalitesinin düştüğünü göz önüne alırsak., Yeni Leon 'da da kesin aynı politika izleneceği bundan nasibini alacaktır..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
profilden duruşu beğenmedim ancak ön ve arka kötü durmuyor bence. iç tasarım gayet iyi.

hibrit motorlar ülkemize gelecek mi bakalım hem golfün hem leonun...

 
1 serisine göz kırpmış, beğendim öncekinde sağlamlık hissi yoktu kağıt kapılar vs. bunda en azından dışarıdan baktığında biraz hissedebiliyorsun.

 
Leon Sports Tourer tam aile arabası olur gibi görünüyor bence.

 
Detaylı videolar konuya eklenmiştir.

Yeni Leon iç ve dış detaylı çekimler:



 
Benim hoşuma gitti açıkcası tasarımı. Evet eski çizgisinin çok dışında ama, bi mk8 in üzgün suratının çirkinliği yok bu araçta. Daha agresif duruyor önden

 
Videoları izledim de Golf 8 den çok daha güzel  :sofor:

 

ön taraf 1 serisi ve focusun karışımı gibi arka tarafı ise keşke yapmayıp öylece bıraksalarmış arkası başarısız olmuş.

 

Geri
Üst Alt