silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,341
- İsim
- Murat İNCİ
1.4 TSI motorlu Manuel Comfortline mı? 1.2 TSI motorlu Manuel Comfortline mı?
Hatta hız tutkunuz yoksa aracı bagajsız ve genelde 2 kişi kullanacaksanız 1.2 TSI manuel idealdir.
Siz söylemediğiniz sürece hiç kimsenin anlaması mümkün değil aradaki motor gücü farkı sadece 120km/s hızların üstünde ara hızlanmalarda hissedilebilir...
Şayet standart kullanıcı tanımına uyarak aracın limitlerini test etmekten uzak duruyorsanız; torsiyon çubuğu ile bağımsız süspansiyon arasındaki farkı çok bozuk yollar haricinde anlamak mümkün değil.
Gelelim maliyet hesabıma:
*Fark olarak 15 Beygirden bahsediyoruz, 50 beygirden bahsetmiyoruz. Kullanmayacağınız beygirleri neden besleyesiniz?
Beygir gücünün anlamı hızlanmalarda son hızın yüksek olmasıdır. Allah aşkına 1.2 olanın son hızı 195Km/s, 1.4 olanın son hızı 204 Km/s yani 9 km/s hız farkı var.. sadece ve sadece 9 km/s Bunun anlamı son hıza yaklaştıkça istekliliği azalan 1.2 TSI yerine 1.4'te 180km/s ten sonra istekli biçimde hızlanmaya devam etmesidir.
*Torkları aynı devir aralığında 25 Nm farklı. Yaklaşık 0.8 saniye 0-100 km/s hızlanma fakı yapar bu. Kabul ediyorum. Yarışlara katılacaksanız çok fark eder elbette ama katılmayacaksanız kimselerin fark edemeyeceği bir farktır bu.
*1.2 TSI rölantide kesinlikle daha sessiz.
Golf 7'de İç Gürültü Ölçüm sonuçları
50 km/h -- 100 km/h -- 130 km/h
57 dB (A) - 65 dB (A) - 69 dB (A) VW Golf 7 1.2 TSİ 105 ps
Model Yılı rölanti 88,5 Km/s 105 Km/s 112,6 120 km/s 136,8 mph km/h
Golf 1.4 2013 35,9 dB 58,9 dB 62,8dB 63,3dB 64,8dB 67,4dB
Hangi kulak 5 desibellik farkı işitir?
* 120 km/s ile 150 km/s arasında ara hızlanmalarda 1.4'ün farkını görebilirsiniz. Fark 1 saniyeyi geçemez.
* Bağımsız süspansiyon ile torsiyon çubuğu arasında mutlaka fark vardır ve olacaktır. Olmadığını söylemek akla ve mantığa aykırıdır.
1.2 den 1.4 motora geçerken verdiğimiz fark sadece motor hacminin büyümesi, bir üst vergi dilimine girmesinden ibaret değildir.
Fark süspansiyon sistemi için de verilmektedir.
Günlük kullanımda Torsiyon çubuğu ile Bağımsız Süspansiyon arasında da çok fark hissedilmiyor. Ancak yüksek hızlarda ağırlık transferinin neticesi olarak araç virajın dışına yatar ve burada kesinlikle bağımsız süspansiyon ile torsiyon çubuğu arasında fark ortaya çıkar. Aynı şekilde yüksek hızda slalom yani sollama ve sağlama gibi sert hareketler esnasında bağımsız süspansiyonlu araçta virajın içindeki tekerlekle havalanamaz. veya viraj girişinde ihtiyaç duyulan fren ihtiyacına binaen Allah ne verdiyse frene abanmanız gerekirse yine süspansiyon farkı fren gücünü etkiler. Ancak tüm bu etkiler standart bir kullanıcının asla girmeyi denemeyeceği hızlarda (şehir içi ve dışı hız limitlerinde) ve asla zorlamayacağı limitlerde gerçekleşir. Dolayısıyla ihtiyacınız varsa 1.4 ACT'yi tavsiye ederim. Hakkını verecekseniz roll edecekseniz tecrübe , cesaret ve kendine güven varsa sorun yok.
Sadece çok bozuk yollarda arka kolrukta oturanların fark edebileceği bağımsız süspansiyon aslen konfor değil performans için tasarlanmıştır. Fakat yanısıra konforludur.
* Aradaki fark 1.2 den 1.4 motora ya da dizelden bunların sahip oldukları ekonomik tüketim verilerinden vazgeçmenize değecek kadar mıdır?
mesele aracınızı ağırlıklı olarak hangi amaçla, nerede ve hangi tarzda kullanacağınızdır. En iyimser tahminle 0.5 litre her yüz kilometrede tüketeceksiniz daha dikkatsiz standart bir kullanıcı için bu fark 1 litre, ayağının altında durduğu gibi durmayan beygirleri terletmek lazım diyerek aracın tabanıyla sıklıkla buluşturmaya sizi tahrik etmesine kendinizi kaptırırsanız 2 litrelere kadar çıkacaktır. Kısacası yılda ortalama kullanıcı olarak 15 Bin kilometreden hesap edersek 4 yılda 60 Bin km. mesafe kat edecektir. Bunun anlamı şimdiki fiyatlarla ki bunların artacağını da öngörmeden güncel fiyat olan 4.40 tan her yüz kilometrede 1 litre olmak kaydıyla 2.640 Lira ama rakamlar şu an olduğu gibi değil de geçen seneki seyrine dönerse bu en az 4 bin lira yakıt farkı demektir. Bu farkı vermeye değer mi?
*(Aracı kredili alacağınızı ve krediyi 48 aylık vadeyle ödeyeceğinizi varsayarak 1.2 motorlu Comfortline araç almanız halinde )
* Araçların MTV fiyat farklarını da hesaba katarsak:
İlk üç yıl vergi her yıl artar.
Bu artışlar bir önceki artışlara eklenir.
100 liradan başlanınca 2. yıl 110 TL ikinci yıl 121 üçüncü yıl 133 mantığıyla yüzde 33 zam gelecek demektir.
Şu anda 1. 4 TSI için 945 TL olan vergi 1256 TL olacak demektir en iyimser tahminle.
1.2 TSI için bu hesaplamayla 786 TL olacaktır ilk sene sonunda böylece
birinci yıl 389 ikinci yıl 428 üçüncü yıl 471 TL fark ödeyecektir üç yılın sonunda ödenecek fark toplamı: 1.288 TL'dir.
4-6 yıl arası 1.2 motorlu araç için 412 TL, 1.4 motorlu araç için 709 TL'dir. Dolayısıyla fark halen 297 TL'dir.
5. ve son yıl bu da aynı oranda ( %10) artarsa sonuç 326 TL olacaktır.
Bunları alt alta toplayalım: 1.288+297+326= 1.911 TL olacaktır.
*1,4 ile 1.2 comfortline için fiyat farkı = 3800 TL
Bunu iyimser bir tahminle peşin ödediğinizi varsayıyorum eğer ödemiyorsak 4 yılda ödeyeceğimiz faiz farkı eklenirse 5.472 TL bunu 3800'den çıkartırız çünkü satarken bu farkı alacağız dolayısıyla fark 1.672 TL'dir.
*1,4 ile 1.2 TSI Manuel arasındaki fiyat farkından doğan Kasko ve trafik sigortası bedelleri arasındaki farkı da en iyimser tahminle 500 TL dersek 4 yılda 2000TL
sonuçta:
Peşin alır geçerim derseniz;
1,4 TSI ile 1.2 TSI Manuel arasındaki fiyat faiz farkı ile birlikte : 1.672 TL
4 Yıllık Kasko ve Trafik fiyat farkı ve faizleri.. ......................... = 2.000 TL
4 Yıllık her 100 km'de 1 lt'lik yakıt tüketimi farkı ..........................= 4.000 TL
4 Yıllık aracınızın yıllık vergi farkı.....................................................= 1.911TL
____________________________________________________________
Genel TOPLAM................................................................. 9.583 TL
Sadece Comfortline donanımı üzerinden tüm hesaplamaları yaptım. Bunun yerine donanımlı bir 1.2 TSI'a binebiliriz. Söz gelimi başlangıçta vereceğimiz 3800 liralık fark yerine Bi-Xenon farlar ve üzerine ışık paketi alınabilir.
Hatta hız tutkunuz yoksa aracı bagajsız ve genelde 2 kişi kullanacaksanız 1.2 TSI manuel idealdir.
Siz söylemediğiniz sürece hiç kimsenin anlaması mümkün değil aradaki motor gücü farkı sadece 120km/s hızların üstünde ara hızlanmalarda hissedilebilir...
Şayet standart kullanıcı tanımına uyarak aracın limitlerini test etmekten uzak duruyorsanız; torsiyon çubuğu ile bağımsız süspansiyon arasındaki farkı çok bozuk yollar haricinde anlamak mümkün değil.
Gelelim maliyet hesabıma:
*Fark olarak 15 Beygirden bahsediyoruz, 50 beygirden bahsetmiyoruz. Kullanmayacağınız beygirleri neden besleyesiniz?
Beygir gücünün anlamı hızlanmalarda son hızın yüksek olmasıdır. Allah aşkına 1.2 olanın son hızı 195Km/s, 1.4 olanın son hızı 204 Km/s yani 9 km/s hız farkı var.. sadece ve sadece 9 km/s Bunun anlamı son hıza yaklaştıkça istekliliği azalan 1.2 TSI yerine 1.4'te 180km/s ten sonra istekli biçimde hızlanmaya devam etmesidir.
*Torkları aynı devir aralığında 25 Nm farklı. Yaklaşık 0.8 saniye 0-100 km/s hızlanma fakı yapar bu. Kabul ediyorum. Yarışlara katılacaksanız çok fark eder elbette ama katılmayacaksanız kimselerin fark edemeyeceği bir farktır bu.
*1.2 TSI rölantide kesinlikle daha sessiz.
Golf 7'de İç Gürültü Ölçüm sonuçları
50 km/h -- 100 km/h -- 130 km/h
57 dB (A) - 65 dB (A) - 69 dB (A) VW Golf 7 1.2 TSİ 105 ps
Model Yılı rölanti 88,5 Km/s 105 Km/s 112,6 120 km/s 136,8 mph km/h
Golf 1.4 2013 35,9 dB 58,9 dB 62,8dB 63,3dB 64,8dB 67,4dB
Hangi kulak 5 desibellik farkı işitir?
* 120 km/s ile 150 km/s arasında ara hızlanmalarda 1.4'ün farkını görebilirsiniz. Fark 1 saniyeyi geçemez.
* Bağımsız süspansiyon ile torsiyon çubuğu arasında mutlaka fark vardır ve olacaktır. Olmadığını söylemek akla ve mantığa aykırıdır.
1.2 den 1.4 motora geçerken verdiğimiz fark sadece motor hacminin büyümesi, bir üst vergi dilimine girmesinden ibaret değildir.
Fark süspansiyon sistemi için de verilmektedir.
Günlük kullanımda Torsiyon çubuğu ile Bağımsız Süspansiyon arasında da çok fark hissedilmiyor. Ancak yüksek hızlarda ağırlık transferinin neticesi olarak araç virajın dışına yatar ve burada kesinlikle bağımsız süspansiyon ile torsiyon çubuğu arasında fark ortaya çıkar. Aynı şekilde yüksek hızda slalom yani sollama ve sağlama gibi sert hareketler esnasında bağımsız süspansiyonlu araçta virajın içindeki tekerlekle havalanamaz. veya viraj girişinde ihtiyaç duyulan fren ihtiyacına binaen Allah ne verdiyse frene abanmanız gerekirse yine süspansiyon farkı fren gücünü etkiler. Ancak tüm bu etkiler standart bir kullanıcının asla girmeyi denemeyeceği hızlarda (şehir içi ve dışı hız limitlerinde) ve asla zorlamayacağı limitlerde gerçekleşir. Dolayısıyla ihtiyacınız varsa 1.4 ACT'yi tavsiye ederim. Hakkını verecekseniz roll edecekseniz tecrübe , cesaret ve kendine güven varsa sorun yok.
Sadece çok bozuk yollarda arka kolrukta oturanların fark edebileceği bağımsız süspansiyon aslen konfor değil performans için tasarlanmıştır. Fakat yanısıra konforludur.
* Aradaki fark 1.2 den 1.4 motora ya da dizelden bunların sahip oldukları ekonomik tüketim verilerinden vazgeçmenize değecek kadar mıdır?
mesele aracınızı ağırlıklı olarak hangi amaçla, nerede ve hangi tarzda kullanacağınızdır. En iyimser tahminle 0.5 litre her yüz kilometrede tüketeceksiniz daha dikkatsiz standart bir kullanıcı için bu fark 1 litre, ayağının altında durduğu gibi durmayan beygirleri terletmek lazım diyerek aracın tabanıyla sıklıkla buluşturmaya sizi tahrik etmesine kendinizi kaptırırsanız 2 litrelere kadar çıkacaktır. Kısacası yılda ortalama kullanıcı olarak 15 Bin kilometreden hesap edersek 4 yılda 60 Bin km. mesafe kat edecektir. Bunun anlamı şimdiki fiyatlarla ki bunların artacağını da öngörmeden güncel fiyat olan 4.40 tan her yüz kilometrede 1 litre olmak kaydıyla 2.640 Lira ama rakamlar şu an olduğu gibi değil de geçen seneki seyrine dönerse bu en az 4 bin lira yakıt farkı demektir. Bu farkı vermeye değer mi?
*(Aracı kredili alacağınızı ve krediyi 48 aylık vadeyle ödeyeceğinizi varsayarak 1.2 motorlu Comfortline araç almanız halinde )
* Araçların MTV fiyat farklarını da hesaba katarsak:
İlk üç yıl vergi her yıl artar.
Bu artışlar bir önceki artışlara eklenir.
100 liradan başlanınca 2. yıl 110 TL ikinci yıl 121 üçüncü yıl 133 mantığıyla yüzde 33 zam gelecek demektir.
Şu anda 1. 4 TSI için 945 TL olan vergi 1256 TL olacak demektir en iyimser tahminle.
1.2 TSI için bu hesaplamayla 786 TL olacaktır ilk sene sonunda böylece
birinci yıl 389 ikinci yıl 428 üçüncü yıl 471 TL fark ödeyecektir üç yılın sonunda ödenecek fark toplamı: 1.288 TL'dir.
4-6 yıl arası 1.2 motorlu araç için 412 TL, 1.4 motorlu araç için 709 TL'dir. Dolayısıyla fark halen 297 TL'dir.
5. ve son yıl bu da aynı oranda ( %10) artarsa sonuç 326 TL olacaktır.
Bunları alt alta toplayalım: 1.288+297+326= 1.911 TL olacaktır.
*1,4 ile 1.2 comfortline için fiyat farkı = 3800 TL
Bunu iyimser bir tahminle peşin ödediğinizi varsayıyorum eğer ödemiyorsak 4 yılda ödeyeceğimiz faiz farkı eklenirse 5.472 TL bunu 3800'den çıkartırız çünkü satarken bu farkı alacağız dolayısıyla fark 1.672 TL'dir.
*1,4 ile 1.2 TSI Manuel arasındaki fiyat farkından doğan Kasko ve trafik sigortası bedelleri arasındaki farkı da en iyimser tahminle 500 TL dersek 4 yılda 2000TL
sonuçta:
Peşin alır geçerim derseniz;
1,4 TSI ile 1.2 TSI Manuel arasındaki fiyat faiz farkı ile birlikte : 1.672 TL
4 Yıllık Kasko ve Trafik fiyat farkı ve faizleri.. ......................... = 2.000 TL
4 Yıllık her 100 km'de 1 lt'lik yakıt tüketimi farkı ..........................= 4.000 TL
4 Yıllık aracınızın yıllık vergi farkı.....................................................= 1.911TL
____________________________________________________________
Genel TOPLAM................................................................. 9.583 TL
Sadece Comfortline donanımı üzerinden tüm hesaplamaları yaptım. Bunun yerine donanımlı bir 1.2 TSI'a binebiliriz. Söz gelimi başlangıçta vereceğimiz 3800 liralık fark yerine Bi-Xenon farlar ve üzerine ışık paketi alınabilir.
Moderatör tarafında düzenlendi: