Golf 7 deki değişim.


ali_burkay

Üye
Katılım
21 Eki 2018
Mesajlar
440
Tepkime puanı
497
Konum
Antalya
İsim
Ali
Merhabalar, 2013 model 1.6 Tdi Dsg 70 bin km deki Higline aracımı satıp dayanamayıp yeniden golf aldım bu seferki 2016 1.2 Tsi Dsg 45 bin km de, iki araç arasında bazı farklılıklar dikkatimi çekti,gözüme çarpanları satır satır yazayım :)

-2013 golf’ün artıları higline olmasına rağmen ön farları bi xenon basic ve jantlarının 17 Dijon olması dışında 2016 comfourtline golfümden tek farkları bunlar, ha birde 5.8 inç media oynatıcı ekran ama 2016 golfümdeki işlevsel olarak daha iyi diyebilirim. Gelelim yeni aracımdaki 2 günlük sürüşümden sonraki izlenimlerime; 

-Araç çok sessiz tdi dan tsi a geçince bu ne dedim motor çalışmıyor zannettim başta, gerçekten benzinli motor konforu bir başka, araç yağ gibi akıyor, vites geçişleri bana daha seri geldi sektirmiyor, hiç hissetmiyorsunuz.

-Yakıt tüketimi 1.2 tsi ortalama olarak 1 litre ye yakın 0.7-1 litre aralığında şehir içi ve şehir dışında daha fazla yakıyor.

-2016 Kasım çıkışlı Comfourtline 2013 model higline göre, dikiz aynası çerçevesiz ve daha modern duruyor. 
-2016 comfourtline da yağmur sensörü devrede iken silecekler ön camda gözükmüyor, 2013 higline da uçları gözüküyordu, bu daha iyi olmuş, ayrıca yağmur zerrelerini daha iyi anlıyor hassasiyet artmış.

-Gelelim ses sistemine, golf aradan geçen 3 yılda hatta 4 yılda diyelim seste iyileştirmeler yapmış, 2016 kasım çıkışlı (my2017) golfte sesler daha berrak ve ses çıkışı daha güçlü geldi, ayrıca telefona Bluetooth ile bağlanınca telefondaki müzik dinleme listelerini klasörlerini media üzerinden seçip dinleyebiliyorsun, bu 2013 higline da yoktu. Üstelik comfourtline daki media sistemi 5 inçlik giriş seviyesi, ayrıca 2016 golfte sürüş puanları vs eko sürüş in eğitim bölümleri var.

-Radyo çekim gücü kesinlikle 2016 golfte daha iyi, 2013 higline golfümde bazen bina aralarında parazitlenme yaşıyordum, şuankinde bu durum olmadığı gibi çekim kalitesinden mi olsa gerek radyo sesleri daha baslı kaliteli, sanki USB den müzik dinler gibi. Bunun sebebi 2013 golfte anten yoktu, bunda ise köpek balığı tarzı anten var ondan olabilir mi bilmiyorum. 
-Sonuç olarak 2013 higline dizel golfü satıp üzerine daha düşük km li, 1.2 TSİ benzinli DSG sürüş konfor paket ve ışık görüş paketi olan (My2017) 2016 model golf aldım, kesinlikle iyi bir şey yaptığıma inanıyorum üzerine de 5 bin lira param cebimde kaldı. Yazdıklarım golf 8 alacaklara ipucu olabilir, bir araç çıktığı yıl ile sonraki yıllar geçtikçe eksikleri giderilelerek daha komplike bir hale geliyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aracınız hayırlı olsun hocam. Euro6 motor olsun, yıllar içerisindeki küçük değişimler olsun epey farkettiriyor gerçekten. Kazasız belasız keyifli sürüşler.

 
yeni aracınızı güzel günlerde güle güle kullanın bende 2010 tdi dsg den 2016 tsi dsg highline cam tavan highline araca geçiş yaptım kesinlikle tsi bir devrimdir ki yıllarca ödül almış bir motordur benzinli motor daha rafine ve sessiz çalışıyor ayrıca 1.4 tsi 125 bg tam optimum düzeyde bir motor 150 beygirlik motoru kullanmadım yorum yapamam  ilk çıkan serilerde bebeklik döneminde ufak tefek şeyler çıkıyor ve ilerleyen zamanlarda bunu iyileştiriyorlar örneğin dsg nin ısınma problemini 2015 yılından sonra çözmüşler aşağıda olan bazı parçaları yukarıya alıp bu sorunu halletmişler mekatronik mühendisi bir arkadaşımın bana söylediği bu yöndeydi 

 
aracınız hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın derim. yalnız sessizik konusunda çalışmıyor gibi dediğiniz bölüm dikkatimi çekti. benim araç 2018 TSI 125 beygir ama dizele yakın bir ses ile çalışıyor. servis te bu ses normaldir abi dedi. 

 
Kesinlikle daha sessiz, araçta sıfır titreşim diyebilirim, araç seyir halinde iken normal gazlamalarda yol sesinden başka bir şey duymuyorsun, en azından 2016 1.2 TSİ böyle, dizel 2013 de İlk motoru çalıştırınca vb durumda vites kısmının olduğu yer bile titriyordur. 

 
@Culture33  kesinlikle dizel ile arasında dağlar kadar fark var yalıtımda bir sorun olabilir mi sizin araçta kaput keçesi olmaması vs başka bir tsi ile deneyin derim 

 
Vw 2017 ye kadar mk7 ve ilk 7.5 kasalarda her sene ufak iyilestirmeler yapti, ondan sonra da ufak iyilestirmeler yapti ama olumsuz anlamda. En son cercevesiz dikiz aynasi yerine eski cerceveli ayna geldiki bu mk8 in ne mantikla uretileciginin kanitidir bence.

 
Vw 2017 ye kadar mk7 ve ilk 7.5 kasalarda her sene ufak iyilestirmeler yapti, ondan sonra da ufak iyilestirmeler yapti ama olumsuz anlamda. En son cercevesiz dikiz aynasi yerine eski cerceveli ayna geldiki bu mk8 in ne mantikla uretileciginin kanitidir bence.
Firmalar artık iyileştirme değil, yerleştirme yapıyorlar hocam, fiyat aynı özellikler eksik. Misal;  golf 8

 
@Culture33  kesinlikle dizel ile arasında dağlar kadar fark var yalıtımda bir sorun olabilir mi sizin araçta kaput keçesi olmaması vs başka bir tsi ile deneyin derim 
kaput keçesi mevcut. cumartesi 30 000 bakımı için servise gideceğim, ekstralara onu da yazayım.

 
Vw 2017 ye kadar mk7 ve ilk 7.5 kasalarda her sene ufak iyilestirmeler yapti, ondan sonra da ufak iyilestirmeler yapti ama olumsuz anlamda. En son cercevesiz dikiz aynasi yerine eski cerceveli ayna geldiki bu mk8 in ne mantikla uretileciginin kanitidir bence.
Çerçeveli aynanın tekrar gelmesinin sebebi kazalarda yaralanmaları (ayna kesikleri) arttırdığından dolayı olduğunu biliyorum. ama onun dışında her şeyinde kalitede düşüş var.

 
Evet bugün bir şey daha farkettim bu eksiklik ama, 2016 aracımda torpido da kilit yok 🤷🏻‍♂️

 
hocam bende de 2018 1.0 tsi var.Araç dediğiniz gibi çok sessiz ve yakıt tüketimi konusunda gaz pedalına yumuşak davranıp ani hızlanmalardan kaçınırsanız şehiriçi çok rahat 5.5-6.5 aralığını yakalıyorsunuz.Öyle ki şehirdışı uzun yol tüketimi ile arada çok ciddi farklar oluşmuyor bile.Soğuk çalıştırma sonrası yaklaşık 5 km veya 5-6 dk sonrasında motor ısınıyor ki bu kış aylarında kaloriferle olan sıcak hava özleminizi hızla gideriyor.Tabi comfortline kullanıcısı olarak en çok özendiğim imrendiğim özellik koltuk ısıtma.Onun dışında manuel araç kullanıcısı olarak vw'den bir şikayetim yok.Sadece 6. vites oranı biraz daha uzun tutulabilirdi.94 km/h hızda devir 2.000/rpm'e denk geliyor.Bu oran daha uzun tutulabilirmiş.En azından 105-110 km aralığında olabilirmiş.Tabi buradaki  görüşüm vites oranlarının daha şehir içi trafikte aracın daha ekonomik olmasını sağlamaya yönelik yapılmış olması.Bir de kış aylarında start-stop'un dijital klimayla olan ilişkisi de biraz can sıkıyor.Fan derecesi ve sıcaklık ayarına bağlı olarak araç bazen stop etmiyor.Sebebi de sanırım iç ortam sıcaklığının klimada ayarlanan ulaşılmaı gerekn sıcaklıkla olan ilişkisi.Bu sebeple bazen ışıklara gelmeden sıcaklığı ve fan ayarını azaltmam gerekebiliyor.

 

2009 model 150-160bin km'de Golf Mk6 ve 2011 model 70bin km'de Passat B7 araçlarımda 1.4 TSI 122 Bg motoru tecrübe ettim, yakıtından da gidişinden de sessizliğinden de çok memnundum. Golf yüksek km ve o zamanlar 8 yaşında olmasına rağmen rolantide iken devir saatine bakmadan otomobilin çalıştığı anlamak mümkün değildi. 

Şimdi dizele biniyorum ama benzinliyi aramıyor değilim.

 

Geri
Üst Alt