2020 Yeni Audi A3 Sportback Tanıtıldı


AhmetCakmak

Yönetici
Katılım
17 May 2017
Mesajlar
5,900
Tepkime puanı
8,698
Konum
İstanbul
İsim
Ahmet Çakmak
Golf'ün bir üst segment kuzeni A3'ün 4. jenerasyonu tanıtıldı. 2019 Ekim'de Volkswagen Golf 8 ile başlayan VAG Grubu'nun kompakt modellerindeki dönüşüm, Skoda Octavia 4 ve SEAT Leon 4'ün ardından nihayet Audi A3 Sportback ile son buldu. BMW 1 Serisi ve Mercedes-Benz A-Serisi'yle rekabet eden Ingolstadtlı hatchback, dördüncü neslinde bolca yeniliğe kavuştu.

Lüks kompakt sınıfta yer alan 2020 Audi A3 Sportback, dışarıdan bakıldığında bir önceki nesilden çok farklı görünmüyor fakat minik dokunuşlar aracı modern göstermeyi başarmış. Öte yandan yeniliklerin büyük çoğunluğu kabinde ve kaput altında yapılmış. Yeni A3, mart ayında ön satışları başlayacak ve 2020'nin ikinci yarısı itibarıyla piyasaya adım atacak.

Dış Tasarım

2020 A3 Sportback, tasarım anlamında ağabeyleri A6 ile A7 Sportback'ten izler taşıyor ancak genel form, B segmenti temsilcisi A1 Sportback'i daha çok andırıyor. Audi'nin "Singleframe" olarak geçen ızgara düzeninin domine ettiği ön yüzde en üst pakette 15 diyottan oluşan matrix LED gelen farlar ve onları birleştiren, orijinal quattro modeline selam veren çizgi dikkat çekiyor. Geniş ızgaranın altında ise işlevsel, gri renge boyanmış bir ön spoyler göze çarpıyor.

Boş ağırlığı 1.5 TFSI motorlu versiyon için 1280 kg olarak açıklanan yeni A3 Sportback'in hava sürtünme katsayısı Cx değeri 0.28'e çekilmiş. Bunun başarılmasında yeni adaptif hava giriş sistemleri, tasarımı güncellenen yan aynalar ve çamurluk içine yerleştirilen fren soğutma kanallarının etkisi büyük.

Bu arada süspansiyon konusunda ilginç bir detay var çünkü Audi, tüm modellerde ön süspansiyonu MacPherson düzeninde tasarlarken arka aksta 150 bg'den güçsüz modellerde torsiyon çubuğuna yer vermiş. 150 bg ve üstünde ise multi-link bağımsız sistem kullanılıyor.

Uzunluğu 4.34; genişliği 1.82 metreye ulaşan yeni Audi A3 Sportback, bu ölçülerde selefinden biraz daha iyi fakat aks mesafesi eskiyle aynı kalmış - 2640 mm. Buna rağmen MQB platformuna ilk geçen otomobil olan A3 Sportback, yeni neslinde bu altyapı mimarisinin güncel versiyonunun nimetlerinden faydalanarak iç yaşam alanını genişletmiş.

Bagaj hacmi hâlâ 380 litre olan yeni A3 Sportback, yine de rakipleri BMW 1 Serisi (380 litre) ve Mercedes A-Serisi (370 litre) karşısında rekabetçi kalmayı başarıyor. Koltuklar yatırıldığında sunulan depolama hacmi ise 1200 litre.

İç Tasarım

Yeni A3 Sportback'in kapılarını açıp içeri geçtiğinizde gözünüze çarpacak ilk değişiklik, konsol düzeni olacak. Dijital gösterge paneli ile onu çevreleyen havalandırma çıkışlarını yükseğe konumlayan ve konsolun geri kalanından ayıran Audi tasarım ekibi, dokunmatik multimedya ekranını dördüncü jenerasyon ile birlikte konsola entegre etmiş.

Konsolda gözlenen parlak siyah detaylar elektronik kumandaya geçiş yapan 7 ileri S-tronic şanzımanın konumlandığı bölgeye de uygulanırken havalandırma kumandalarının bulunduğu yerde daha lüks Audi'lerde gördüğümüz çift ekran düzeni yok. Genel olarak kabine baktığımızda A3 Sportback'in özellikle Volkswagen Golf 8'e göre daha fazla fiziksel düğme taşıdığını söylemek lazım.

Audi, lansman ile birlikte siparişe açılacak A3 Sportback versiyon sayısının 3 olduğunu duyurdu. Dördüncü nesil kompakt hatchback ilk aşamada 150 bg'lik 1.5 TSI motordan beslenen 35 TFSI ve 2.0 TDI Evo motorun 116 ve 150 bg'lik 30 TDI ve 35 TDI S-tronic versiyonlarıyla satılacak.

a3-motor.jpg

İlerleyen aylarda A3 Sportback yelpazesi 110 bg'lik 1.0 turbo benzinli motora sahip 30 TFSI'ın hem manuel, hem otomatik vitesli versiyonları; hafif hibrit 150 bg'lik 1.5 TFSI üniteden beslenen 35 TFSI ve doğal gaz ile çalışan 131 bg'lik 30 g-tron ile genişleyecek.

Golf 8 GTE, Octavia RS iV ve Cupra Leon PHEV'de gördüğümüz 245 bg'lik 1.4 TFSI + elektrik motoru düzenini sunacak olan A3 Sportback'te, yalnızca Golf'te karşımıza çıkan 204 bg'lik giriş seviyesi plug-in hibrit de sunulabilir. Öte yandan 2.5 TFSI motorundan 400 bg'den fazla güç alması beklenen RS 3 Sportback gelene kadar ailenin en güçlüsü konumunda olacak S3 Sportback'in teknik verilerini zaten lansman öncesinde öğrenmiştik. 310 bg gücündeki makine, yalnızca 7 ileri S-tronic şanzıman ve quattro dört çeker sistemiyle geliyor.

WLAN internet bağlantısı, LTE telefon erişimi, navigasyon ve sesli komut gibi özellikleri olan MIB 3 adlı bilgi eğlence sistemi, yeni A3 Sportback'in en güçlü silahlarından birisi olacak. MMI Plus versiyonunda navigasyon, sürücünün tercihlerini kaydederek rota oluşturabilecek.  Apple CarPlay ve Android Auto bağlantısı sunan sistem, 2020'nin ortalarından itibaren Amazon Alexa sesli komut asistanına da kavuşacak.

Fotoğraflar:

1.jpg 3.jpg

2.jpg 4.jpg

6.jpg 5.jpg

7.jpg 8.jpg

Fotoğraflar: Auditography 

Tanıtım videosu:



 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Direksiyonun sag ve solundaki havalandirma izgaralari biraz goze batiyor ancak geri kalan gayet guzel olmus bence.

 
2.0 tdi 116 bg biri açıklayabilir mi? 

 
@Raban7 Hocam yıllardır Golf 6 vb. araçlar üzerinde satılan düşük beygirli versiyon. Emisyon ve beygir gücüne göre vergilendirmeden dolayı yapılıyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
aracın iç ve dış tasarımı harika bence beygirler konusunda düşündürücü neden bu şekilde tercih edilmiş acaba

 
Araç çok güzel olmuş. Golf ilk aracımdı 2. Aracım umarım bir a3 olur 😊

 
@romeo68 Hocam muhtemelen kablosuz şarj ünitesi var orada. videoyu izlemedim bu arada, olmaya da bilir.

 
Vag grubu da fransızlar gibi radijal değişimler yapıyorlar artık, vag kullanıcısı düşünüldüğünde bu biraz kumar gibi oluyor bence ama kötü diyemem bu tasarım için, garip diyebilirim sadece. Leon mk3 ilk çıktığında iç tasarımını beğenmediğim halde şu an gözüme tuhaf gözükmüyor. Direksiyonun iki yanındaki havalandırma ızgaraları sonradan koyulmuş gibi duruyor. Aşağıdaki gibi bir simetri yakalanabilseydi muhteşem olurdu fakat o zaman da multimedya uzak kalırdı. Neticede bu bir ferrari değil, multimedya gibi oyuncaklara ihtiyacı var. :)

images (6).jpeg

Bu arada kapı içi tasarımı çok beğendim, harika olmuş bence. (y)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
1.6 dizel manuel secenegi olsaydi efsane olurdu, yani motoru 2.0 yapip beygiri ayni tutmak bizim ulkede ise yaramaz hem vergisi fazla hem gucu ayni. Bu arada vag grubu ilginc sekilde manuel vitese agirlik veriyor gibi geldi bana. Hem maliyeti az hem musteri memnuniyeti fazla olmasi etken olabilir.

 
Fiyat doğru yerde tutulursa gerçekten çok tercih edilebilir duruyor. Detaylı iç fotoğraflarını da eklemiş olalım. 

A201907_medium.jpg

A201908_medium.jpg

A201912_medium.jpg

A201914_medium.jpg

A201916_medium.jpg

A201917_medium.jpg

A201918_medium.jpg

A201919_medium.jpg

A201920_medium.jpg

A201921_medium.jpg

A201922_medium.jpg

 

yanlız şu şöbiyet  desen  bana istikbal mobilya  çeyiz koltuk takımlarını çağrıştırıyor.  

desensiz düz olsa daha iyiyidi 

manuel vites !  ne yakışmış ama  ...topuz çok iyi...

bıldırcın gagası kadar dsg kontrol  düğmesi  olsa ne olmasa ne ....  bence onu artık  dokunmatik ekranlı yapsınlar 

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Geri
Üst Alt