Merhabalar, dün gruba aracımın çalışması ile ilgili bir konu açmıştım ve sorunun büyük ölçüde aküden kaynaklandığı sonucuna varmıştık. Buna istinaden 2 tane servisten orjinal akü için fiyat aldığımda bir servis 960 TL diğer servis 875 TL fiyat verdi indirim ve işçilik dahil olarak. Fakat akü internet sitelerinde 550-600 TL civarına bulunabiliyor. Bahsettiğim model 60ah varda efb akü. Burada danışmak istediğim husus 250-300 TL servise fazla vermeye gerek var mı? Zira az bir miktar olmadığını düşünmekteyim. Araştırdığım kadarıyla akü değişimi yapıldıktan sonra araca kodlanması gerekiyor. Bu kapsamda, sizlerin öneri/yorumu ne yönde olur? Teşekkürler
Dışardan alacağınız Varta EFB akü şu şartları karşılar ise, servisten almaya gerek yok;
-Akünün üretim tarihi yeni olmalı., burada en önemli konu bu., Üretim tarihi max. 2-3 ay dan eski olmamalı.!! Daha eski olursa o aküyü 400’e de verse almayın.,
Varta akülerde üretim tarihi şu şekilde oluyor;
Q1 (ocak-şubat-mart)
Q2 (nisan-mayıs-haziran)
Q3 (temmuz-ağustos-eylül)
Q4 (ekim-kasım-aralık)
Varta akülerde sıfır akü üzerine bir garanti kartı yapıştırılmış oluyor, bu garanti kartındaki 14 haneli seri numarasını varta türkiye distribütörü olan Karat Güç firmasının sitesine girerek üretim tarihi Ay/Yıl olarak öğrenilebiliyor., Ayrıca karat güç firmasını tel. ile arayarak tam tarihi Gün/Ay/Yıl olarakta öğrenebiliyorsunuz.,
Karat Güç üretim tarihi sorgulama;
http://karatguc.com/index.php/tr/seri-no-sorgulama
Sitede akü raf ömrü 2 yıl yazmaktadır., ancak bunu dikkate almayınız., Akü, pil gibi şeyler saklama koşullarından çok çabuk etkilenirler., Deşarj durumu yaşanır., 2-3 aydan eski tarihli akü almayınız..!! 3 aydan eski akü takılması demek o akünün kullanılmadan önce en az 18-24 saat şarja bağlanmalıdır., yoksa akü ömrü ciddi şekilde olumsuz etkilenir..
-Varta EFB 60ah (N60 kodlu) akü piyasada 500-550 lira arası satılıyor., Hatta kocaeli apaydınlar oto 450’ye satıyor., Yani demem o ki 600 lira o akü için yüksek bir rakam..!!
Akü kodlaması yapılması önemlidir., Akü kodlanmaz ise aracın ECU sistemi eski akü takılı gibi davranacağını için., yeni verimli şekilde çalışamaz ve şarj edemez., Kodlama için karat güç firmasını arıyorsunuz., onlar size bir kod veriyorlar ve o kod ile akünün kodlamasını yapıyorsunuz veya bilen birine yaptırıyorsunuz veya servise yaptırabilirsiniz..
Satıcı bu şartları sağlayıp bayat olmayan yeni tarihli akü takıcaksa düşünmeden dışardan alın., ama tam tersi durumda servisten almanızı öneririm.,
Servisin avantajı kodlama vs.. hiç bişeyle uğraşmazsınız., servis kodlamayı yapar öyle takar., Serviste kolay kolay eski tarihli akü bulunmaz., serviste satılan orjinal akülerin üretim tarihini öğrenmek çok kolaydır., Orjinal akünün eski (-) kutup başı üzerine üretici tarafından 2 rakam haftayı numarasını temsil eden rakam ve 2 rakam yıl tarihini temsil eden bir rakam kazılmıştır., Misal 45/19 yazıyorsa 2019 yılı 45.ci haftası üretilmiş anlamına gelir., Yani orjinal akülerde üretim tarihi kolayca öğrenilebiliyor.,
Aküyü nereden alırsanız alın taktırmadan önce üretim tarihini öğrenin ondan sonra taktırın., Serviste bilee taktırsanız, efendim bizde eski bayat akü olmaz deseler bile getirin aküyü üretim tarihine bakıcam ondan sonra taktırıcam diyee baştan belirtin., Yoksa atıyorum ellerinde stok 10 akü varsa hepsini kontrol edip en eskisi hangisi ise onu takma ihtimalleri her zaman vardır..
İstisnai bir durum olsa da kötü niyetli servisler bunu yapabiliyor.,
Dışardaki akü satan yerler genelde bu üretim tarihi konusunda çok daha kurnazdır..