golf 2016 1.2 balata kokusu


merkurxyz

Yeni Üye
Katılım
27 Mar 2020
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
İsim
yılmaz
Arkadaşlar merhaba.

golf 2016 1.2 tsi midline plus benzinli araç aldım. daha önceki aracım dizeldi farklı modeldi.

malum istanbulda dere tepe çok .park ederken  geri geri rampaya park etmek yada yokuşta dur kalk ile çıkmak sorun.

yokuşta kalkarken  yada park ederken 3-4  hamle sonucunda aracın balatalarından koku geliyor.araca zarar vermekten ve masraftan korkuyorum.

bu tarz sıkıntısı olan var mı.

çözüm olarak ne yapmam gerekir.

 
@merkurxyz Hocam benim aracımda 1.0tsi 2019 çıkışlı ancak benimkinde de aynı şeyler oluyor. Çünkü yarım debriyaj yapıyoruz kavrama tam kavramadığı için balatadan yiyor o da kötü koku yayıyor. 2013 1.2tsi vardı onda çok az oluyordu. zannedersem 2015 sonrası üretile golflerin balatalarında bu daha çok oluyor. Anlamış değilim ama alıştım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
merhaba.

o zaman biz debriyajda kavramada sorun yaşıyoruz  anladığım kadar ile. kavramayı da tam yapamadığımdan dolayı aracı özellikle yokuşlarda kaldıramıyorum.buda balatalarda koku veriyor.

 
Upvote 0
Benim 2016 1.2 manuel arabamda bu olay 2 defa çok dik bayırda kalkarken başıma geldi ve çok kötü koktu.Ben bayırlarda manevra yaptırmamaya, ileri geri yada park etmemeye çalışıyorum.Kokunun nedenide bayırda debriyajı tam salmadan arabanın yüksek devire çıkıp kalkamamasından diye düşünüyorum.Arabayı dik bayırda 1000/1500 deviri geçmeden manevra yada kalkış yaparsanız koku gelmez.

Venus Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Upvote 0
Merhaba.

İstanbulda  dik yokuşlarda malesef park etmek zorundayız.ama söylediklerinizi dikkate alacağım.

 
Upvote 0
evet yüksek devir ile yarım debriyaj yapıyor olmalısınız

baskı baltanızın sağlığı için 2000 geçirmemeye bakın

 
Upvote 0
@merkurxyz Benim de böyle bir sorunum var oturduğum yer çok dik rampa park ederken mecburen geri geri kalkmak gerekiyor aracı ilk aldığımda çok fazla bu koku sorunuyla karşılaşıyordum sonra bunu daha minimalize ettim tecrübeme göre auto hold böyle dik rampalarda geri kalkarken çok daha verimsiz olabiliyor dur-kalk vs. ben elektronik el frenini çekiyorum ve zamanla debriyaja alışmanız gerekiyor o oranda gerektiğinden fazla devire çıkmadan alırsanız genelde koku yapmıyor.

Böyle dik rampalarda 1.2 tsi tork bakımından zayıf kalıyor maalesef 1.4 tsi durum nedir bilmiyorum.

 
Upvote 0
@ekim 

affınıza sığınarak bir tavsiyede bulunmak istiyorum

elbette güçlü bir araba daha rahat kalkar ama aslında tork ile çok alakalı bir durum değil

aracı meyil yerlere park ederken aracın ön tarafının çıkacağınız yönde olmasına özen gösterin (yani ön tarafı yokuşa bakmalı) ki çıkarken rahat çıkabilsin

bunu yapmazsak baskı balata daha fazla aşınacak ve uzun vadede aks başları boşluk yapmaya başlayacak

zaten biliriz ki aracı geri geri yokuş çıkarmak araç için zor bir hamledir

bunu bi akrabama anlatmıştım

müstakil evinin baya bir eğimli garaja girerken üşendiği için,

önce önünü sokardı çıkarken de geri geri bağırtarak çıkarırdı

bu tavsiyemi söyledim

tamam dedi,çok kulak asmadı ama 2ay sonra.. dediğin çıktı dedi

kalkışlarda lak lak diye ses geliyormuş

bende de )el freni - fren bırak - P) gibi bir alışkanlıktır bu

 
Upvote 0
@doganersin kesinlikle en iyi alternatif bu haklisiniz bazen mecbur kaliyoruz yol durumu ila alakali olarak, tavsiyeniz icin tesekkur ederim :)

 
Upvote 0
mümkünse dediğiniz gibi yapacağız.dediğiniz şekilde   park ederken şöför tarafından inemiyoruz. çünkü yan taraf yüksek duvar. bizde yolcu tarafından 4 kat olarak zoraki olarak çıkacağız. 

elin almanı arabayı park ederken  çektiğimiz eziyeti görse acır herhalde. :p

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt