1.0 tsi rölanti motor devri hakkında


Katılım
8 Ocak 2020
Mesajlar
200
Tepkime puanı
195
Konum
Gaziantep
İsim
Onur
1.0 tsi aracımın rölantide motor devri 1000/rpm’ye yakın.Motor ısınırken mi böyle oluyor?Normalde  0.9larda geziyor diye biliyordum.Cevaplarınız için teşekkür ederim şimdiden.

image.jpg

 
@Beyransever Benim araçta böyle uzun yıllar 1.2 tsi bindikten sonra banada garip geliyor. ayrıca sabah ilk çalıştırmada devir yüksek çalıyor ve uzun süre inmiyor. inmesini bekliyorum sonra yola devam ediyorum. Araştımalarıma göre normalmiş 3 silindir olduğu için. 

 
@tuncer_2632 tuncer hocam araç kılavuzunda aracı çalıştırdıktan sonra mümkün olan en kısa sürede yola çıkılmasını öneriyor volkswagen.Ben de şaşırmıştım okuyunca ama bu şekide motorun ısınmasını beklemek doğru değilmiş.Konuyla ilgili yazılan kısmı bulunca fotoğrafını çekeyim.

 
Benimki 1,7 gibi başlıyor, düşene kadar. Daha sonra 0,5-0,6 gibi duruyor.

 
3 silindir geregi 1500devirle başlayıp 950 devir gibi kalıyor.  Benim dikkatimi ceken baska sey ise sabahları biraz marş da uzuyor normal calismaya göre 

 
1.2 için konusayım, normali 800 devirde geziniyor ibre. 1 motorda durum farklı olabilir

 
3 silindir rolantisi 4 silindirli motorlara göre daha yüksek olur yapısı gereği simetrik çalışamadığı için kesik kesik çalışır rolanti devrinin yüksek olmasının sebebi titreşimi azaltmaktır

 
@Beyransever aracı ilk marş yaptıktan sonra devir saati ilk çalıştırmada ki yüksek çalışması bittikten sonra aracı hareket ettirmek sağlıklısı hocam. Daha sonra ilk 3-5 km motor yağı ısınana kadar da motoru zorlamamak gerekir.

 
Yaklaşık 7 yıldır golf kullanıcısıyım. İlk aracım golf 7 tsı manueldi şimdiki dsg. Ben her zaman aracımı ilk çalıştırdıktan sonra devir ibresi normale düşene kadar bekliyorum yaklaşık 1.5-2 dk. Ve mesela uzun yoldan geldikten sonra da 1-2 dk rölantide çalışmasını bekleyip öyle stop ediyorum. Bu konuda açıkçası çok şey söyleniyor ama tsı araçlar için en sağlıklı yöntem hangisi çok merak ediyorum ? Açıkçası bu konuda net bir bilgisi olan varsa aydınlatırsa çok sevinirim. 

 
@emre_ustundag doğru olanı yapıyorsunız, çalıştırınca 1 dk civarı beklemek yeterlidir. Durdurmadan önce de aynı şekilde. Diğer arkadaşlar için de şunu söyleyeyim, araçlarda cold start var, o yüzden başlangıçta biraz yüksek devir olur, kendi kendine düşer

 
Yaklaşık 7 yıldır golf kullanıcısıyım. İlk aracım golf 7 tsı manueldi şimdiki dsg. Ben her zaman aracımı ilk çalıştırdıktan sonra devir ibresi normale düşene kadar bekliyorum yaklaşık 1.5-2 dk. Ve mesela uzun yoldan geldikten sonra da 1-2 dk rölantide çalışmasını bekleyip öyle stop ediyorum. Bu konuda açıkçası çok şey söyleniyor ama tsı araçlar için en sağlıklı yöntem hangisi çok merak ediyorum ? Açıkçası bu konuda net bir bilgisi olan varsa aydınlatırsa çok sevinirim. 
Emisyon nedeniyle aracı rölantide bu kadar süre uzun bırakmak çevreye zararlı, hatta Avrupa da bu konuda yanılmıyorsam cezalar var. Aracın rölanti devrini düşürmek için beklemesinin nedeni muhtemelen ısınmayı beklemesi, siz aracı harelet ettirmediğiniz sürece ısınması da geciktiği için 2dk ya kadar boşuna duruyorsunuz. Burada önemli olan motor ısınmadan yüksek devir kullanımdan kaçınınız. 

Uzun yoldan geldikten sonra 1-2dk bırakmanız faydalı zira turbo yağlaması motoru stop ettiğiniz an duracağı için bir süre motoru çalışır vaziyette beklemek doğru. 

 
@emre_ustundag hatta şöyle bir bilgi daha ekleyim, sekizsilindir.com dan alıntı.

"Yatak aşınmasının olmaması için ise aracı çalıştırıp en fazla 5-10 saniye beklendikten sonra düşük devir ile yola çıkmak gereklidir. Ancak yol alırken motor devrinin mümkün olan en alt seviyede tutulması ve turbonun en az şekilde devreye girmesi gereklidir. Bu sayede motor yağı ısınıp gerekli inceliğe kavuşur ve turbo da dahil olmak üzere motor sistemindeki her noktaya ulaşır. Yağ gerekli sıcaklığa ulaşınca da normal şekilde kullanıma geçilebilir."

Tüm makaleyi okumak isterseniz tüm sorularınıza cevap mevcuttur. 

https://www.sekizsilindir.com/2016/06/turbo-nasil-kullanilir.html

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@tiesay hocam teşekkürler verdiğiniz kıymetli bilgiler için fakat araç ilk çalışınca 5-10 saniyelik sürede devir inmiyor takdir edersiniz, gene de o şekliyle mi hareket etmek gerekiyor ? 

 

Geri
Üst Alt