Orijinalden alıntı: Life JacketDeğerli SILVERSHADOW;
Çok kıymetli yazılarınızı takip ediyor, bizleri merak ettiğimiz konularda bilgi sahibi yaptığınız için teşekkür ediyorum.
Aylar süren kararsızlığım ve uzun araştırmalarım sonucu Golf 7 almaya karar vermiş biri olarak sizden bir kaç konuda tavsiye isteyeceğim.
İmzamdaki aracı şu an kullanmaktayım lakin performans ve donanım konusunda bu araç beni tatmin etmedi ve etmiyor da.
Bütçemin el verdiği ölçüde Golf konforunu ve performansını yaşamak isteyen biri olarak en sonunda 1.2 TSI Comfortline Manuel 105 HP modelinde karar kıldım.
Yalnız benim için olmazsa olmaz U ledli bi xenon ve sürüş konfor paketini de ekleterek sipariş geçmeyi düşünüyorum. Lakin ışık görüş paketi ve Composition media 5.8 inc ekran da gözümü ısırıyor. (5.8 inclik ekranı belki de sadece Bluetooth için istiyorum. Bluetooth gerçekten bir araçta olmalı mı, ya da nasıl bir kolaylık sağlar?)
Bunun yanında performans demişken 1.2 TSI'ın öyle aman aman bir performans vermeyeceğinin farkındayım ama şu an kullandığım araca göre beni tatmin edeceğini sanıyorum.
Son olarak benim içimi cız ettiren konulardan biri de DSG. DSG'nın rahatlığını ve konforunu biliyor ve DSG li bir aracı kullanmanın ayrıcalık olduğunu düşünüyorum ama aradaki farkın çok fazla olması beni DSG almaktan alıkoyuyor. Bir de sanki 1.2 TSI manuelden alacağım performansı 1.2 TSI DSG'den alamam diye düşünüyorum.
İşte tüm bu konularda fikirlerinize ihtiyacım var. Bana neler söylemek istersiniz.
Teşekkür eder, iyi sürüşler dilerim.
Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim Hocam;
Performans:
Kullandığınız araçla düşündüğünüz araç arasında performans farkının sizin deyiminizle "aman aman" olmayacağı fikrinizde emin misiniz?
Elma ile armutu karşılaştırmış olacağım için üstadlarım affetsinler; çünkü bildiğiniz gibi bu iki aracın segmentleri farklı.
Fakat yine de biz performans bakımından karşılaştıralım iki aracı..
Çünkü teknik veriler aralarında güç/ağırlık dengesi bakımından uçurum olduğunu söylüyor.
Şu an kullanmakta olduğunuz araç 1132 Kg. ve 75 beygirlik güç üreten 180 Nm. torklu bir makineye sahip.... Dolayısıyla Polo küçük görünen ama ağır bir araç
Benim de kullandığım 1.2 TSI 105 Beygir ve 1210 Kg. ve 175 Nm tork üreten güç ünitesine sahip.... Dolayısıyla Golf hiç de küçük olmayan ve buna karşın ağır da olmayan bir araç.
Bana kalırsa bu değerler bakarak dahi aradaki devasa farkı görmek mümkün...
Çünkü; 78 Kg'lık (yaklaşık bir yolcu ağırlığında) farka karşılık 30 beygir fark var ki bu gerçekten ciddi bir farktır.
Fakat burada belirtilmeyen en önemli etkileyici unsur aracın 1500 devirlerde devreye giren turbosunun etkisiyle 1550 devirde başlayıp 4100 devire kadar oldukça geniş bir devir bandında 175 Nm. gibi ciddi bir tork üretmesidir.
Bunun anlamı Polo'nun başlangıçta güçlü ve devir yükseldikçe düşen torkuna karşılık Golf doğru zamanda ve doğru devirde vites değiştirildiği takdirde kısa sürede ve güçlü biçimde yüksek devirlerde de nefesi kesilmeyeceği için ara hızlanmalarda da başarılı olacaktır.
Bana kalırsa 1.2 TSI yeterli ama performasla ilgili beklentileriniz fazla ise 122 beygirlik 1.4 TSI daha da fazla ise yeni 150 beygirlik lastik rendesi ünvanlı aynı hacimdeki ACT tipi motoru tercih edebilirsiniz.
DSG konusu:
Eğer bütçede sınırlarınız netse DSG konusunda hiç bir şey söyleyemeyeceğim. Çünkü 9 Bin liralık ciddi bir fark var ve bunun yanı sıra 1200 TL'ye de 2 yıllık garanti uzatma da almanız zorunlu değilse de gerekli olduğundan hareketli 10 Bin liralık farka ulaşır.
Ancak benim imkanım olsa alırdım. Fakat benim için limitlerimi aşan pahalı bir zevk.
Ancak imkanı olanlar için son derece medeni bir şey.
İmkanınız varsa son kuruşuna kadar hak ettiğini söyleyebilirim.
Performans konusu kafanıza takılıyorsa sport moduna alır gazlarsınız...
Alırken sürüş profili seçimi denen opsiyonel donanımı alırsanız (430TL) yokuş aşağı ve düzlüklerde boşa da atarak hem DSG'nin ömrünü uzatırken hem de yakıt ekonomisi yapıyor.
Test için kullandığım DSG'li araçlarda hayran kaldım pürüssüz ve hızlı geçişlerine..
Yakıt tüketimi bakımından manuellerle yarışabilen tek şanzıman olarak efsanedir bana kalırsa.
İmzamdaki linkten DSG ile ilgili başlıktaki yazılara bir göz atmanızı rica etsem... Sanki daha geniş açıklamayı orada bulabilirsiniz gibi geliyor.
İç donanım:
5.8 inch ekranlı Composition Media Bluetooth'u için tercih edebilirsiniz telefonunuzla bir kez tanıttığınızda siz araca girince dinlediğiniz şarkıya araç ses siteminden devam etme
Telefon rehberindeki kişileri fotoğraflarıyla görme ve arandığınızda da fotoğraflarını görme.
Kesintisiz erişim ve elbette çok sık telefonla görüşme yapıyorsanız sizi trafik cezalarından korumak
Olası dikkatsizlik sonucu kazalardan korumak,
Ayrıca Müzik klasörlerinize albüm fotoğrafı ekleyebilirsiniz.
Hatta albüm kapağı olarak sevdiklerinizin fotoğraflarını da ekranda görebilirsiniz.
veya radyo logolarını görmeniz mümkün.
Ekranı sadece büyük değil teknolojisi de farklı ve çözünürlüğü yüksek.
Rezistif ekran olan 5" e göre kapasitif ekranıyla eliniz daha dokunmadan yaklaştırınca ekran açılıyor ve parmağınızın ucuyla ekranı da kaydırarak seçeneklere ulaşırsınız.
Comfortline'da Composition Color' Radyo-CD-MP3-WMA çalar (Türkçe dil seçenekli, 5' renkli dokunmatik ekrana sahip medya cihazıyla parmağınızı yaklaştırmanızı falan anlamaz, dokunmanız hak getire, ancak bastırınca algılar. Kısacası aradaki fark ilk çıkan dokunmatik telefonlarla Samsung note 4 arasındaki kadar devasa.
Bluetooh ile ilgili belki de tek sorun I phone'nin yazılımlarından bazıları ile sorun yaşaması olabilir. Androidlerle bir sıkıntısı yok.
Yanınızdakilerin yaptığınız görüşmeyi duymasını istemiyorsanız gizli görüşme seçeneği dahi var, kulaklığa geçebileceğiniz.
U ledli bi xenon ve sürüş konfor paketini kesinlikle tavsiye ederim.
Işık görüş paketi çok pahalı değil am işlevli. Artı sonradan taktırınca fabrika performansına sahip olmuyorlar maalesef sensörler bu nedenle sonradan taktırırım diye düşünmemeli. sadece coming home leaving home özelliği için dahi alınır.
Tavsiye:
Benim siz tavsiyem ise Comfortline'da en fala eksikliğini yaşadığım iki şeyden birinin katlanır aynalar olduğunu söylemeliyim. Çok pahalı değil ama çok etkili bir donanım.
Sağlıcakla kalın