2017-18 1.4 tsi 125 higline VS 2019 1.5 150 comfort


Acemi

Üye
Katılım
13 Ara 2019
Mesajlar
94
Tepkime puanı
77
İsim
Güneş Sevgi
Selam Arkadaslar,

Bildiginiz uzere fiyatlar konusunda cokca konusuyoruz. Su gunlerde bende bi faklilik yapmak istiyorum elimdeki 1.500 km deki 2019 1.5 tsi comfortline aracimi elden cikartarak, 2017-2018 anahtarsiz calistirma cam tavan v.b opsiyonlara sahip 1.4 tsi higline gecis yapmak istiyorum. Fiyatlari suan uc asagi yukari bes yukari ayni. Sizlerin bu konudaki fikirlerini merak ediyorum. 

 
@Acemi Benim fikrim ne olursa olsun sifir aldigim 1500kmdeki aracimi eski, nasil kullanildigini bilmedigim  bir aracla takas etmem (maddi durum geregi model düsürmek haric)

Ayrica camtavan ve 1-2 ekstra opsiyon icin  motor düsürmek hic bana göre degil, 1.5 tsi 150 bg golf mk8'de gelmeyecek, 1.5  130bg olarak geliyor

150 bg'lik golfler türkiyede fazla yok, dogus bu motor ilk ciktiginda cok az getirdi, eylülden sonra avrupada iptal olan siparisler geldi

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aslinda olay elimdeki araci doldurmak ya da bir tık eski dolusunu almakla alakalı. Hepimiz higline ve comf arasindaki farkları biliyoruz. bunlarin uygulanabilir bir kismini yapmaya calissam 25 bin tl leri goruyorum ki orjinal urunler degil.

tabi bi taraftan da dediginiz gibi alacagim aracin temizligi km si v.b de onemli. 
comf kullanmaya devam ettikce higline opsiyonlarina imrenerek bakamaya devam edecegim. Butcemiz el versede 1.5 sifir higline alabilsek 😊

 
@Acemi sizin gibi 1.5 comfortline aracı sahibim. Gönül tabiki daha iyisini hep istiyor, highline sahibi olan arkadaşların bile çoğuna sorsak cam tavan, adaptif far gibi ek donanımlar için gönlü gidiyordur. 

Malesef sonradan yaptırılamayacak sunroof + anahtasız giriş seçenekleri haricinde, kalanları bir şekilde replika doldurma şansınız var.

Tabiki orijinal donanımların yerini replika tutmaz ancak bu opsiyonların hemen hepsi görsel amaçlı olduğu için kullanım açısından sorun yaratacak yada elle dokunulduğunda kalitesiz hissettirecek yerlerde olan donanımlar değiller. 

Midline plus sahibi olsanız belki derdim, alt yapısı itibariyle bu tarz donanımları doldurmak daha zor ancak Comfortline hem konfor/temel ihtiyaçlar (app connect 8 inc media, alcantara/art valor spor koltuklar, fonksiyonel direksiyon, seyir ve konfor paketleri zaten tüm 2019 comfortline da standart) anlamında "bence" yeterli hem de alt yapısı en azından yarın bir gün highline yükseltmek için uygun. 

En önemli kısım ise elinizdeki araç sıfır:

1)Temiz ve özellikle dsg olan bir 2.el bulmak soru işareti, 

2) Takas ihtimali zayıf, önce satıp sonrasında alım yapmak gerekiyor. Kurlar bu kadar oynak ve piyasada 2.el fiyatlar bu kadar dengesiz ilerlerken aracı satıp yerine araç koyamazsanız büyük sıkıntı. 

Benim de tavsiyem aracı doldurmaktan yana olur. İlk olarak 1800tl ye forumda konusu bulunan highled stop almakla başlayabilirsiniz. 

Bir diğer avantaj ise çift J farlar highline ların adaptip led olmayanlarında tek J olarak yanıyor. Replika çift J ler ise çift yanıyor.  :p

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@tiesay degerli yorumunuz icin tesekkur ederim hocam. Bakalım su ana kadar ki yorumlar baskılıyor higline iştahımı 😉

 
Arkadaşlara katılıyorum, sıfır aldığım 1500 km'deki daha yeni aracı ben de bırakmazdım.

Üzerine mevcut koşullar altında satılması ve bulunması da ayrı bir dert diye düşünüyorum. 

Bir yandan da aracımda keyless ve sunroof olmasaydı nasıl olurdu düşünemiyorum :D   Eskiden bir şekilde kullanıyorduk farkında değildik :)

Bunları bir nebze bastıracak @tiesay bahsettiği dokunuşlar aracınıza sımsıkı sarılmanızı garanti eder :)

 
Sizin kaputtaki kaput filmi faciasi da sizi aracinizdan biraz sogutmus olabilir hocam, bence eger temizliginden emin oldugunuz bir highline bulursaniz gecebilirsiniz daha keyif alacaginiz bir otomobil olabilir.

 
Arkadaşlar merhaba, aslında benim yorumum biraz farklı olacak belki de konu içeriği ile tam uyumlu olamayacak ama size kendi durumumdan yola çıkarak şunu söyleyebilirim;

2016 1,4 tsi highline aracımızı geçtiğimiz yılın temmuz döneminde, hiç neden yokken, 2019 1,6 tdi highline+cam tavan ile değiştirdik. Açık konuşmak gerekirse golf zaten bildiğimiz ve bindiğimiz bir araç olduğu için hiç araştırmadan ve sorgulamadan aldık 0 km aracı ve aldığım gün 1700 km lik bir yaz tatili yaptım. ilk 100 km heyecandan durumu fark edemesemde sonradan gördümki; yeni golf te ön koltuk altı gözler yok, stepne çelik jantlı değil ve benim için en önemlisi kilitli torpido gözü yok, 2016 golfte olan bu 3 donanımı  almışlar. neyse bu donanımsal eksiklikleri kabul ettim, ancak aracın izolasyon problemi,  ummadığım esneme ve az da olsa trim sesleri, dsg nin kararsızlığı, aracın dış kapı kolundan koltuk döşemesine malzeme kalitesizliği, 100 km de öten arka sileceği beni Golf ten nefret ettirdi. aynı zamanda 2016 passat aracım var, iki araç arasında kalite uçurumu var.

Ben sizin yerinizde olsam bir değişiklik yapacaksam, 7,5 değil golf 7 alırdım. Ya bendeki golf kapı kolundan koltuklarına kadar üretim hatası :) , yada yeni golf artık 5 para etmez bir araba. Nacizane tavsiyem budur.

 
@brkca  maalesef tespitleriniz dogru ve olan bu hocam, makyaj ile beraber geriledi golfun kalitesi, hele koltuk altik cekmecesinin falan kaldirilmasi mantik sinirlarini zorlar, zaten mk8 e diyecek soz yok adamlar kaputa dahi pistonlu demir koymamislar, torpido ici hali kaplama degil vs. Golf 7 ve 7.5 kasa ile serisini sonlandirmaya dogru bir adim atti mk8 ile. Ciddi bir makyaj, veya mk9 cok farkli gelmeli ki imajini toplasin. 

 
Aracınızı sıfır aldıysanız 1500km'de ise bende diğer arkadaşalrın dediği gibi değiştirmezdim. Retrofit ederdim yavaş yavaş. Cam tavan ve Anahtarsız çalıştırma olmadan doldurabilirsiniz :)  Şu an herkes öyle yapıyor. 10 şerit takipli aracın 6sı aliexpressden kamera alıp takarak yapmıştır yani. Aynı şekilde ACC'de bu şekilde. Sizin olmazsa olmazlarınız nedir bu opsiyon olayunda? Bence çekeceğiniz çizgi bu olmalı. Ben mutlaka ama mutlaka cam tavanlı bir araç kullanmak istiyorum diyorsanız mesela, araştırın. Sizinki kadar yeni ve titiz kullanılmış bulabiliyorsanız alın. Çünkü her zaman içinizde bir uhte kalacak. Ama Cam tavan ve anahtarsız çalıştırma değil ise olayınız, geri kalan herşey aliexpress, ODIS bağlantısı ve el yatkınlığına bakıyor. Herşeyi yapabiliyorsunuz.

 
@ZITIPAŞA Hocam dediğim gibi donanımsal eksiklikler kabul edilir ama kalite düşmesi yenilir yutulur birşey değil, eşime baskı yapıyorum satıp peugeot 3008 alalım diye, hatta 208, bakın yanlış yazmıyorum peugeot 208 alsam hemen hemen aynı kaliteye binerim, en azından 150 binlira cepte kalır.

Sizlere şöyle sayabilirim, arabayı kumandadan açtım, kapı kolunu tutup çektim , tutamağı çekerken ki his berbat, neyse kapıyı açrken gıcırdayan bir kapı ve yine kalitesiz bir açılış hissi, koltuğa oturup içerden kapıyı kapatırken tuttuğumuz tutamak aman Allahım, 2000 model opel vectra daha iyi. Neyse koltuğa geçtim çalıştırdım, 1, ve 2. viteste motordan gelen nefret mırıldama, tır tır tır, adamlar izolasyon yapmayı unutmuşlar kesin, araba kullanmaktan, gaza basmaktan soğursunuz. Camı açarken camların açılışı yine faul (2001 model megane ile eşdeğer). Yanlışlıkla şoför koltuğunda iken cam düğmelerinin olduğu kapı içi kolunun deri kısmına dokunmayın, bizim sanayideki iş bilmez ustalar bile o deriyi daha kaliteli kulanır, derinin altı direk sert plastik zaten(2004 polo da o kısımlar daha kaliteliydi).

Ön koltuğa bir kişi otururken arka koltukta iseniz, sırt dayama kısmındaki esnemeden korkmayın, koltuk 1 yolcuyu taşıyabiliyor, sonuçta hamağa uzandığınızada da hamak vücudun şeklini alıyor.

Tek yönlü kara yollarında sollama yaparken çok iyi düşünün, sollamaya çıktığınızada gaza istediğiniz kadar yüklenin, dsg uyanıp da vites düşene kadar tekrar çıktığınız şeride girmeniz çok normal bu arabada(passat da böyle birşey yok kesinlikle).

Bu tecrübelerin hiçbirini 2016 tsi da yaşamadım, (bu arada ben passat severim, objektif düşüncelerimi söylüyorum) ama golf otoparkta dururken, passat kadar olmasa da, yakışıklı duruyor, elinize kumandayı alana kadar çok güzel :))

 
Arkadaşlar merhaba, aslında benim yorumum biraz farklı olacak belki de konu içeriği ile tam uyumlu olamayacak ama size kendi durumumdan yola çıkarak şunu söyleyebilirim;

2016 1,4 tsi highline aracımızı geçtiğimiz yılın temmuz döneminde, hiç neden yokken, 2019 1,6 tdi highline+cam tavan ile değiştirdik. Açık konuşmak gerekirse golf zaten bildiğimiz ve bindiğimiz bir araç olduğu için hiç araştırmadan ve sorgulamadan aldık 0 km aracı ve aldığım gün 1700 km lik bir yaz tatili yaptım. ilk 100 km heyecandan durumu fark edemesemde sonradan gördümki; yeni golf te ön koltuk altı gözler yok, stepne çelik jantlı değil ve benim için en önemlisi kilitli torpido gözü yok, 2016 golfte olan bu 3 donanımı  almışlar. neyse bu donanımsal eksiklikleri kabul ettim, ancak aracın izolasyon problemi,  ummadığım esneme ve az da olsa trim sesleri, dsg nin kararsızlığı, aracın dış kapı kolundan koltuk döşemesine malzeme kalitesizliği, 100 km de öten arka sileceği beni Golf ten nefret ettirdi. aynı zamanda 2016 passat aracım var, iki araç arasında kalite uçurumu var.

Ben sizin yerinizde olsam bir değişiklik yapacaksam, 7,5 değil golf 7 alırdım. Ya bendeki golf kapı kolundan koltuklarına kadar üretim hatası :) , yada yeni golf artık 5 para etmez bir araba. Nacizane tavsiyem budur.
Hocam birebir karşılaştırmayı bizzat kendiniz yaptığınız için en doğrusunu siz bilirsiniz ancak benim araçta en ufak bir trim sesi, esneme problemi yok. İzolasyon konusunda da passat 1.4 ve CC kullandım, onlardan bir fark hissetmedim. (golf 7 belki daha başarılıdır, bilemiyorum. ) 

Dediğim gibi Golf 7 kullanmadım ancak okuduğum kadarıyla:

Belirttiğiniz 3 donanımsal eksikliği ben de okudum,  keşke kırpmasalarmış dedim. Özellikle kilitli torpido.. 

Dsg konusunda, 1.4 tsi motorda dsg daha hızlı ve kavramayı hızlı gerçekleştirdiği söyleniyor . Yalnız bunu da iki farklı yorumda okuduğum kadarıyla dsg yi korumak amacıyla bilerek yapıldığı, diğer yorum ise 1.5 motor kombinasyonunda henüz yazılım iyileştirmesi yapılmadığı. İşin aslı ben de şimşek gibi vites değiştireceğini düşünürken daha yumuşak başlı ve kavramayı uzatarak, bazen de kickdown esnasında gecikmeli hareket ettiğini düşünüyorum. (S modu kesinlikle daha canlı ama yine de golf 7 deki dsg yi bilmiyorum) 

Son olarak koltuk döşemesi eskiden sadece alcantara iken sanıyorum 7.5 kasada alcantara/art valor olarak değişmiş. 

 

@ZITIPAŞA aslında gözüm görmüyor artık onu hocam. Ama beni bitirdin şuan temiz bulursan geçebilirsin dedin nasılda gönlüm kaydı hemen  ;)

 

Geri
Üst Alt