Hangi LIQUI MOLY?


e2e

Üye
Katılım
18 Nis 2020
Mesajlar
202
Tepkime puanı
273
Konum
Ankara
İsim
Emre Ertürk
Herkese selamlar, 

Motor verimini arttırmak, sesli çalışmayı azaltmak ve yıpranmış yerlerin dolması için  LIQUI MOLY Cera Tec bakıyordum ancak ürünün açıklamasındaki 100bin üstü araçlar için uygun değildir ibaresi ile yıkıldım. 

image.png

Ancak hemen alttaki Motor Protect ya da Mos2 kullanabilirsiniz ile de tekrar umutlandım. 

Soru 1: Araç Golf 2013 1.6 TDI ve tam 100800km de. Cera tec kullansam bir şey olur mu?

Soru 2: Birinci sorunun cevabı hayır ise, Motor Protect mi Mos2'li mi hangisini tavsiye edersiniz dizel araçlar için?

Soru 3: LIQUI MOLY motor yağı değişimi ile birlikte bu katkı maddelerini nasıl kullanacağımızı sırasıyla bilen var mıdır? 

Soru 4: LIQUI MOLY dışında bu işlem için başla alternatif önerir misiniz?

Ürün linkleri:

https://www.liquimolyturkey.com/cera-tec-300-ml-7181

https://www.liquimolyturkey.com/motor-protect-sentetik-yag-katkisi-500-ml-1018

https://www.liquimolyturkey.com/oil-additiv-mos2li-yag-katkisi-200-ml-1012

 
Motoru korumak için motor yağı yeterli., tüm katkı maddeleri zaten motor yağında bulunuyor., 

bu ürünlere para vermektense önemli olan yağ değişim zamanını geçirmeyin., hassasiyetiniz varsa daha sık yağ ve yağ filtresini değiştirin motoru yeterince korumuş olursunuz.. 100bin km dizel motor için devede kulak hiç bişey değil., 

Bu galerici tayfası yüzünden araca sinek konsa kusur sayıyorlar., genç kız el ele tutuşsa hamile kaldı o hesap..

 
Emre bey size tavsiyem  böyle katkılar yerine  kısa süreli yağ değişimleri tavsiyemdir.  yani 10 bini geçmeden 1 yılı çok aşmadan araç dizel 4200 top tec yağ kullanın çok kaliteli bir yağ 130 derecelerden 115 lere indi çok memnunum  ve depoya 10 depoda bir tam dolu iken wurth enjektör katkısı atın uzun yola çıkmadan ..almanya da kurumlar tüm araçlarına otobus iş makinleri vs.. atma zorunluluğu olduğunu duydum zararı  olacaksa  zaten 120 binde enjektör kurumlanıyor ve bobinleri sorun çıkarıyor.  pistonlar en çok dengesiz yakıt miktarında zarar görüyor. işeme az püskürtme  soğuk motor rolantide titreme var ise aksatmayın yağ üreticileri çok tavsiye etmiyor. hatta bir çok yağın içinde kısmen olduğunu söyleyenler var. tam sentetik sonuçta. 

 
@forzaGilles Aynen katılıyorum size yurt dışında  120 bin ağır bakımda  enjektörler  ve  dpf kesinlikle elden geçiyor sökülüp  enjektör bobinleri ölçülüyor.  nozle  başlıkları değişebiliyor.  dpf kımyasal ile yıkanıyor.  Burda yapılsa bu işler 4/5 bin  ağır bakımla .. 

Araç dizelse bilgisayardan püskürtme değerlerinde ciddi kayıp varsa ilk işlem bu olmalı .. 

 

Hocam burda test etmeyeçalışmışlar, işeyarıyor gibi. Ama ne kadar gerekli tartışılır tab

 
@rager007 hocam katkıyı neden söylüyorsunuz? Okuduğum bilgilerin bazılarında katkının zararlı olduğu söyleniyordu yakıttaki, Bu konuda biraz bilgilendirir misiniz

 
@Musaaksoy Yakıt katkısı enjektör nozle kafadaki tıkanmaları kısmen açıyor.  Komşumda skoda octavia dizel de işe yaradı 1 senedir enjektör şakırdaması geçti .. tam dolu depoda 250/300ml  katkı  zararı olmayacaktır.  Arızalı bozulmuş % 40 kayıpla çalışan enjektör varsa sökmeden etkili sonuç almak çok zor.  Katkının zararı var  diyenlerin % 90 kadarı aşırı kötü enjektörü açmaya çalışanlar ve genelde  50 liralık yakıta  5 de bir depoya atanlar  :)   

 
@Musaaksoy Bu arada benim araç 130 binlerde geçen yola çıkarken  tam depoya  attım  soğuk iken arada kesiklik oluyordu ve ısındığında rolanti  tüketim 0.6 idi  deponun % kadarı bitti yeniledim arada kesiklik yok  ve tüketim 0.4 ve 0.5 lere düştü..  

eski aracıma da aynısını uygulamadım  150 bin km enjektörü sorun çıkarmadı. 

 
Soru 1: Araç Golf 2013 1.6 TDI ve tam 100800km de. Cera tec kullansam bir şey olur mu?
aracınız dizelse eğer  enjektör  benzinli araçta olmaz. 

Benzinli Tsi  lar çok sorun çıkarmıyor.  1.4 tsi passatım vardı çok yakıyor sadece:)

 
@forzaGilles merhabalar öncelikle kusura bakmayın cevapları çok geç fark ettim ancak yazıyorum. 

Bu durumda herhangi bir katkı maddesinden ziyade Long Life ibaresi olan yağ alıp değiştireyim. Tabi yağ filtresini de. 

Galericiler süper cidden benimde yakın zamanda bir araç alma durumum oldu gözüm gibi baktığım ve sıfır kondisyonda olan skoda superb için hiç bir sorun bulamayıp bunun donanımı düşük bu gitmez falan diyorlardı :)  

 
@rager007  recep hocam selamlar geç cevap verdim kusura bakmayın. Haklısınız yakın zamanda alıp değiştireceğim. Hem yağ hem de yağ filtresini. 96binde mann marka alıp değiştirdim diye hatılrıyorum ama yine değiştirmekte fayda var. 

 
@e2e a.s önemli değil LL yağlar uzun ömürlü aslında servis aralığı daha fazla ama riske atmaya değmez.. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Hocam dizelse araç toptec 4200 kullanabilirsiniz


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Merhaba 2012 Golf7 60bin km hangi lıQuı moly kullanmalıyım
 

Geri
Üst Alt