@Recep GülHocam buna benzer bir ses benim tam otomatik vites eski aracımda geliyordu. Şöyle ki tam otomatikler aracı sürekli ittirmek suretiyle çalışırlar. Arabada baskı balata yoktur, tork konvertörü sıyırma mantığıyla çalışır ve ayağı frenden çektiğiniz an araç kendi kendine ilerlemeye başlar. İşte dur kalk trafikte veya park ederken freni çok hafif dokunuşlar ile bırakmaya çalıştığınızda fren balataları disk yüzeyinden tam ayrılmadan araç ilerlemeye başladığı için bu tip gacır-gucur sesler yapar.
Şimdi bizim araçlarda frene tam bastığınız zaman dsg kavramayı bırakır ve auto hold özelliği var ise devreye girer. Bu sayede aracı yarı debraj pozisyonunda tutmaz, balataları ısıtmaz ve dsg arızalarının önüne geçer. Bu andan itibaren aracı auto hold tutar.
Şimdi sizin senaryoda ise freni tam basıp hafif hafif kaldırıyorsunuz veya frene ayak ucuyla hafif şekilde basıyorsun. Bu esnada dsg sizin ilerlemek mi yoksa durmak mı istediğinize net karar veremeyip muhtemelen kavrama yapıyor, yani balatayı yapıştırıyor. Kısacası araç kavrama yaptığı için ileri gitmek istiyor ancak bir yandan da ayak ucu ile frene bastığınız için fren balataları diskleri çok az temas ederek tutmaya çalışıyor ve sonucunda garç-gurç fren balatalarından ses geliyor.
Aslında autohold bu durumu engellemek için var ancak park esnasında kullanılması mümkün değil, her manevrada sizi tutar. Bu nedenle auto hold kapalıyken parmak ucuyla gaz fren hareketleri ile park ederken araç bir yandan ilerlemek için kavrama yapıyor, bir yandan durmak için fren yapıyor.
Buna benzer bir durum dik yokuşlarda olabiliyor. Yokuşta Durduğunuz vakit aracı auto hold normalden daha sıkı tutuyor. (tıpkı manuel el frenli araçlarda yokuşta nasılki el frenini iyice çekiyoruz, aynı onun gibi) Sonrası kalkış anında araç hem kendi kütlesini, hem yokuş aşağı F kuvvetini, hem de autohold un fazladan tutmasını yenmek için çok daha güçlü bir kalkış istiyor. İşte bu esnada ilk kalktığınız anda autoholdun tuttuğu disklerde sürtmeye bağlı gıcırtı oluyor ancak araç gitmeye başladığı an autohold frenleri bıraktığı için ses kesiliyor.
Ben açıkcası anormal bir durum sezmedim seslerde ancak ben park esnasında yada kullanım esnasında gaz ve freni çok daha kararlı basarak kullandığım için, araç girmek ile durmak arası (fren ile kavrama arası) kafası karışmıyor. Genel bir söylem vardır, dsg kararlı sürüş karakteri sever ve ilerideki trafiği ön görörek ilerlemeyi ister. Bunun nedeni sizin yerinize elektronik sistemlerin sürüş karakteri ve aracın o anki durumuna göre hesaplama yapıp debraja basıp / basmamaya karar vermesi. Eğer kararsız sürüş sergilersek haliyle sistem doğru kararı da veremeyebiliyor.