@forzaGilles Ali hocam kasap usta çok yapacak birşey yok bu sebepten dolayı yağ bakımını kendim yapıyorum diğer ağır bakımları serviste yaptırıyorum.
O şekilde yapmak çok tehlikeli hocam., enjektörler zarar görebilir., mazot pompası gereğinden fazla ısındığı için bozulabilir., çok ciddi masraflar açar.,
Doğrusu; benzinciden “pet su şişesine” biraz mazot alınır., filtre çıkartılır., eski mazot enjektör ile çekilir (mama tipi 50-100ml.)., içi güzelce temizlenir., içi boş haldeyken filtre haznesine 100-150ml. mazot koyarsın., sonra filtre yerleştirilir., 4-5dk. beklersin filtre mazotu emsin diye.,
Sonra filtrenin “kenarından” tekrardan mazotu yavaş yavaş hazne “silme dolu” olucak şekilde doldurulur, filtrenin contasını mazot ile hafiften ıslatırsın., kapağını takıp işlemi sonlandırırsın.,
Bu sayede yakıt hattında minimum hava kalmış olur.,
***mazotu eklerken filtrenin ortasındaki deliğinden kesinlikle yakıt eklenmez/eklenmemelidir.!! kenarındaki boşluklardan ekliyoruz, bu sayede filtre görevini yapıp mazotu süzüyor ve iç kısmına alıyor.!! filtrenin ortasındaki delik filtrelenmiş temiz mazotu ateşleme esnasında yakıt hattına gönderen bölgesidir..
Bu şekilde yaptığınızda araç tek marşta çalışır, enjentörler ve mazot pompası zorlanmamış olur.,
Son aşama motor çalıştırılmadan önce, eğer elinizde VCDS kablosu varsa mazot pompası “servis modunda” 2-3 kez çalıştırılır., bu sayede mazot pompası tüm yakıt hattındaki yakıtı devirdaim ederek sistemin içinde kalan havayı tahliye eder..
2009 öncesi üretilen vag grubu araçlarda kontağı açtığınız vakit mazot pompası devreye girerdi., bu sayede kontağı 4-5 kez aç-kapa yaptığınızda sistemin içinde kalan havayı almış olurdunuz., fakat 2009 sonrası bunu kaldırdılar, artık kontağı açtığınız vakit mazot pompası devreye girmiyor..!!
İçi boş filtre haznesine filtreyi takıp yakıt koymadan aracı çalıştırmaya kalktığınızda., (Hiç hesapta yokken ve asıl görevi de bu olmadığı halde) mazot pompası çalışmaya başlayıp hazneyi doldurmak için çırpınacak, hazneye dolan yakıtı filtre önce emecek, sonra yakıt hattına göndermeye çalışacak, bu esnada geçen süreçte hem enjektörler hem de mazot pompası zorlanacak, sistemde hava olduğundan araç halaa çalışmayacak.,
Bu süreç en az 1-2dk. sürer., 1-2dk. en az 9-10 kez marş basma denemesi demek., Ne mazot pompası kalır, ne enjektör kalır anasını ağlatırsınız..!!
Sadece filtreyi söküp yeni filtreyi takıp motoru çalıştırmaya kalktığınızda yine sisteme zarar verirsiniz, çünkü kapağı açtığınız anda sistemin içine hava girmiş olur, ve kabın içi hali hazırda mevcut olan eski yakıt ile dolu olsa bilee kabın içi yeteri kadar dolu olmadığından, aynı şeyler yaşanır..!!
Yani sistemin sağlıklı çalışabilmesi ve ateşlemenin sağlıklı şekilde gerçekleşbilmesi için., filtre kabı ağzına kadar silme dolu olmalı., mazot filtresi de tamamen ıslanmış mazotu içine emmiş olmalı., Aynı zamanda sistemin içinde, yakıt hattında ve mazot filtresi kabında en ufak hava kesinlikle olmamalıdır..!!
Anlatım biraz uzun oldu ama bu söylediğim şekilde yaparak insan en fazla 10dk. kaybeder..
@Ahmet Tokmak
@Algoritmix