Herkese Merhabalar;
Murat hocam başta olmak üzere, tercih aşamasında destek olan tüm arkadaşlara öncelikle teşekkür ederim.
5 Aralık'ta eşim için satın aldığımız aracımızı teslim aldık. Yıl sonu yoğunluğu ancak fırsat bulup izlenimlerimi yazabildim.
Geçtiğimiz yıllarda çeşitli bahanelerle araba kullanması konusunda baskı yapmama rağmen pek başarılı olamamıştım. Şu anda 7 aylık olan kızımızın haberini alınca ikna oldu. Mart ayında araştırmalara başladım, micradan başlayıp çeşitli alternatiflerden sonra Seat Leon da prensipte anlaştık. ST nin 350 mm daha uzun bagajı büyük konfor sağlayacak olsa da bu uzunluk gözünü korkuttu ve standartta anlaştık. 1.2 TSI modelini alınabilecek tüm opsiyonlarla doldurup Nisan ayında ön siparişi geçtim ki, birkaç özel sebepten ertelemek durumunda kaldık. Mayıs ayında kız doğdu, biraz zaman geçti, 3 ay önce yine arayış başladı. Biraz kotayı yükselttik, alternatiflere bakmaya başladık. BMW 1 ve Mercedes A serisini de opsiyonlara ekleyip, oldukça karın ağrıtacak bir sürece girdik. Ben onun motoru bunun şanzımanı derken eşim hiç topa girmeyerek duruşunu hiç bozmadı Birkaç tane 2. el 3.16 ya baktım ama içim 2. el olunca rahat etmedi.
Biz kararımızdan şaşmayalım , paramız da cebimizde kalsın dedik, kızı da anneme satınca, Kocaeli'deki Seat bayisinin yolunu tuttuk. Sonradan öğrendiğim üzere bir sonraki sevkiyattaki tüm araçları sattıklarından hiç aceleleri ve kaygıları yoktu. Biraz ortalıkta kendi kendimize araç satmaya çalıştıktan sonra bir arkadaş geldi. Test sürüşü yapmak istediğimi söyledim, herhangi bir form vs prosedürüne girmeden kapıdaki FR'ı gösterdiler. Hakkını yemek istemem, aracın dış görünümü, çizgileri, led farları , oturaklı duruşu ilgimizi çekti. 15dk kadar aracı kullandık ama bir türlü almaya ikna olamadık. Bunda şimdi sipariş verseniz (aylardan Ekim), Şubat'ta teslim ederiz demesinin de etkisi olmadı diyemem.
Hazır aylar sonra nefes alma fırsatımız olmuş, babaanne torun da hasret gidersinler diyerek, yaklaşık 1km ötedeki vw bayisine de uğradık. . Oldukça ilgili bir satış temsilcisi bizimle ilgilendi. 1.2 TSI Comfortline ile test sürüşüne çıktık, döndüğümüzde "Golf daha iyiymiş" diye bir fısıltı işittim Highline otomatik 125 PS üzerine U-Led far , geri görüş kamerası ve park assist ekleyip , özellikle beyaz renk istediğimizi de ileterek kabaca bir fiyat hesaplattık. Peki o zaman siparişi geçelim dediğimde, kotamız yok şu an sipariş alamıyoruz lafıyla beynimden vuruldum. Bu şimdi mi söylenir. Ne zaman açılır sorusunun bile bir cevabı yoktu.
İşte bu durum herşeyi değiştirdi, önce nereden araç bulurum diye düşünürken Golf tutkusu ile tanıştım. Sonrasında ise 125 PS den 150 PS e oradan farklı opsiyonlar derken, ben eşimi unutum kendi zevkime göre bir araç oluşturdum sonrasında kuzenimin desteğiyle sipariş geçecek bir bayi bulduk ve aşağıdaki konfigürasyonu oluşturup siparişi verdim. MTV ve diğer resmi harçlar hariç 102.080 TL liste fiyatı tuttu. 1.000 TL lik bir kaparo bıraktım. İndirimi hiç konuşmadık, araç geldiğinde artık bahtımıza ne çıkarsa ya nasip dedik ilerledik
Golf 1.4 TSI BMT 150 PS (ACT) DSG Highline Tungsten Gri
PB4 Ergoactive koltuklar
PDA Sürüş profili seçme özelliği
PF2 Adaptif Hız Sabitleyici ve Front Assist
PFD Dinamik Light assist
PXD Gündüz Ledli bi-xenon farlar
WDB Park Asistanı
4I3 Keyless Entry
7W1 Çarpışma Hazırlığı
KA1 Geri Park kamerası
Bekleme süreci de aşağıdaki şekilde gerçekleşti,
20.10.2015 Satış temsilcisine siparişi verdim. t=0
21.10.2015 Sipariş üreticiye iletildi. 1. gün
22.10.2015 Sipariş üretime planlandı. 2. gün
11.11.2015 Sipariş üretim aşamasında 22. gün
17.11.2015 Aracınızın üretimi tamamlandı, gemi ile Türkiye'ye taşınmak üzere fabrikadan limana sevk ediliyor. 28. gün
24.11.2015 Gemi ile sevkiyat aşamasında 35. gün
30.11.2015 Fatura kesimi. 41. Gün
02.12.2015 Teslimat için ilk randevu (Yoğunluktan dolayı gidemedim) 43. Gün
05.12.2015 Kavuşma 46. Gün
92.600 de anlaştık. 9,3% lik bir indirim uygulandı.
İleride bu süreci yaşayacaklar için bilgilerimi de paylaşayıp, izlenimlerime geçeyim. Aracı görmeden banka havalesini yaptım, ne yazık ki yoğunluktan fırsat bulamadım. Aracı alana kadar da içim içimi yedi. Siz yapmayın 2 yıl garanti uzattım 2067 TL lik ek bir ücret ödedim. Kura göre +/- değişiyor.
Trafik Sigortası Anadolu 770 TL
Kasko Allianz 1.352TL (2 sürücü ile kısıtlarsak 1150 seviyelerine düşecekti.)
Aracı gidip teslim aldım, anahtarlık ve ruhsat kılıfı dıiında zırnık koklatmadılar Bari bir bagaj havuzu koysaydınız dedim, "birşey değil zaten servisten ödeyip alabilirsiniz" cevabını kibar bir dille aldım. Bu arada yaklaşık 3 tekrar aranırsam herşeye mükemmel demem gerektiği , anlayıp anlamadığım ve anlamadıysam anketi doldurmamam tembih edildiğinde kıza artık nasıl baktıysam "özür dilerim hemen aracın yanına geçelim dilerseniz" cevabını aldım.
Etrafında birkaç tur içerisinde fonksiyonların yarım yamalak tanıtılmasından sonra aracı alıp ilk opette yakıtımı aldım, iyi dilekleri kabul edip, küçük bir hediye de bulunup 100km lik dönüş yolcuğuna çıktım.
Senelerdir dizel kullandığımdan olsak gerek (Focus-fiesta-Megane II- Fluence- Linea) aracın çalışıp çalışmadığını bile anlamakta zorlandım. Tüksetimi göze almama rağmen yaklaşık 400kmlik kullanımızda şehir içi dışı karışık 5.5 lt lik bir tüketim değerini görünce TDI mı alsaydım sorusu anlamını yitirdi. S moddaki atiklik ve ivmelenme de gerektiğinde neler yapabileceğini gösterdi, ve tam puan aldı. Highline ın standart özelliklerinden çok bahsetmeyeceğim, araç 6,5 ekran ve aktif olmayan App-Connect özelliği ile geldi. Aracı getirmem haricinde şehir içi dışı eşim kullandı. Şoförlüğü çok fazla olmamasına rağmen Golf'te çok rahat etti ve Fluence ve Fiestadaki denemelerimizdeki tedirginliği yoktu. Araç çok derli toplu , görüş açıları oldukça iyi ve kullanımı çok rahat. Autohold opsiyonunun düzlükte devreye girmesi dışında bir sorun yaşamadık.
Gelelim opsiyonel donanımlara;
PB4 Ergoactive koltuklar Araca farklı bir hava katıyor, benim gibi belinden rahatsız ve uzun süre oturma konusunda sıkıntı yaşayanlar için birebir ve kışın koltuk ısıtmanın verdiği haz paha biçilemez. Arka koltukta iso fix bağlantılarının plastik tapalarla kapatılmış olması da detaylara verilen önemi gösteriyor. Masaj özelliği olmazsa olmaz değil ama hoş bir detay olmuş. Eksi olarak gördüklerime gelirsek, parçalı deri olmasından kaynaklanıyor olabilir, tam deri koltuklar gibi gergin ve pürüzsüz durmuyor. Yer yer potluklar var ve bu da havayı biraz bozuyor. Vienna nın astronomik rakamıyla kıyaslarsak alınası bir opsiyon olduğunu söyleyebilirim.
PDA Sürüş profili seçme özelliği
Çok fazla düşünerek yapılmış bir tercih değildi, ama şu an sürekli Eco da kullanıyoruz ve tüketimden bir hayli memnunum. Fiyatı da oldukça uygun bir opsiyondu.
PF2 Adaptif Hız Sabitleyici ve Front Assist
Daha çok front assist için tercih ettim. Eşim ve kızım kullanacağından güvenliğin en üst seviyede olmasını istedim. Bunun yanında ACC de beklediğimin ötesinde bir performansta çıktı. Satış temsilcisine trafikte otomatik şekilde araçları takip edip edemeyeceğini sorduğumda hayır cevabını aldım. İkna olmadım ilk işim köprü trafiğinde denemek oldu. Ve "Eureka" öndeki araç durunca araç durdu, bekleme çok kısa süreliyse kendisi kalkıp devam etti Yalnızca bekleme uzun olduğunda "ACC çalışmaya hazır" uyarısını verip gaza dokunmamı bekledi. Uzun yolda da gayet performanslı çalışıyor. Kırmızı ışıklarda dahi güvenle yüksek hızlardan öndeki araç ile mesafesini koruyarak duruyor. Bu hem güzel hem de tehlikeli bir özellik, çok fazla kullanmak dalgınlıkla kaza yapmaya sebep olabilir, zira frene bastığınız an devreden çıkıyor. Front assistte bir kez kendime gelmemi sağladı, kocaman bir kırmızı işaret , sesli ikaz ve frene kısa süreli bir asılıp bırakmayla "kendine gel" diyor sistem.
PFD Dinamik Light assist
Araç ilk çalıştığında görsel bir şölen sunuyor. Test aşamasında merceklerin hareketini karşıda izlemek gerçekten çok güzel bir his. Bunun yanında virajlarda döndüğünüz tarafı aydınlatması karanlık yollarda etkili oluyor. Otomatik uzunlardan beklediğim gibi bir performans alamadım, gerekli görmedi zaar yalnızca bir kez yaktı Bunun haricinde sizden çok önünüzden giden ve karşınızdan gelene faydası var. Gözünü almamak için şekilden şekle giriyor Yağmurlu havalarda devreden çıkabiliyor.
PXD Gündüz Ledli bi-xenon farlar
Fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla oldukça asil görünüyor ama arabanın karşısına geçip izlemedim hiç
WDB Park Asistanı
Henüz 2 kez denedim, şart değil. Düzgün parketmiş iki aracın arasında boşluk yakalarsa park ediyor. Güvenebilmem için rüştünü ispatlaması lazım.
4I3 Keyless Entry
Anahtarsız çalışmayı Focus ve Megane da kullandığımdan aşina olduğum ve bana oldukça pratik gelen bir özellikti. Anahtarsız girişten açıkçası beklentim daha yüksekti, en azından araçtan uzaklaşınca otomatik kilitlemesini beklerdim ki yapmadı . Ön kapı kollarını içten tutup çektiğinizde açılıyor, dıştan dokununca kilitleniyor. Bagaj kapağını da açmak için işlevsel.
7W1 Çarpışma Hazırlığı
Hiç test edilmemesini dilediğim bir özellik. Araç stabilitesini kaybettiğinde camları birer parmak boşluk klacak şekilde açıyor ya da kapıyor, emniyet kemerlerindeki boşluğu alıp çarpışma anında kemer boşluğundan kaynaklanabilecek kaburga ezilmelerinin önüne geçiyor. Sunrooflu araçlarda yukarıyı da kapatıyor.
KA1 Geri Park kamerası
Kullanmaya alışamasam da güzel bir özellik Görüntü gayet net ve kılavuz çizgilerinden rahatlıkla daha ne kadar yaklaşabileceğinizi görüyorsunuz.
Gelelim tercih etmediklerime;
Cam tavan bir ara düşündüm ama araya toz kaçacak fitil eskiyecek su damlayacak diye çok düşünürüm ben. Ayrıca tepemde sac yerine cam olması fikri de pek cazip gelmedi. Alanların zevkine tercihine saygı duyarım ama biz böyle iyiyiz
Çok övülen durban jantlar;
17 inch bile bu ülkenin yolları için fazlayken 18 i çok riskli buldum. Gerçekten çok güzel bir görüntüsü var ama...
DCC
O kadar sofistike olmasın o parayla da başka şeyler yaparız.
Navigasyon
Hala App-connectten umutluyum
Bunlar haricinde ek olarak Tarz 3D kauçuk paspas aldım, ben memnunum VW nin orjinal paspaslarına göre çok daha işlevsel. Koku vs de yok.
Yer tasarruflu stepneyi hepsiburadadan ekstra olarak aldım, bir adet dijonum da evde yedek olarak bekliyor. Yaklaşık 9-10cm bagaj derinliği arttı, ufaklığın arabası artık çok daha rahat sığıp, ek yük için alan bırakıyor.
Şimdilik araç ile ilgili izlenimlerim bunlar,
Selamlar.
Murat hocam başta olmak üzere, tercih aşamasında destek olan tüm arkadaşlara öncelikle teşekkür ederim.
5 Aralık'ta eşim için satın aldığımız aracımızı teslim aldık. Yıl sonu yoğunluğu ancak fırsat bulup izlenimlerimi yazabildim.
Geçtiğimiz yıllarda çeşitli bahanelerle araba kullanması konusunda baskı yapmama rağmen pek başarılı olamamıştım. Şu anda 7 aylık olan kızımızın haberini alınca ikna oldu. Mart ayında araştırmalara başladım, micradan başlayıp çeşitli alternatiflerden sonra Seat Leon da prensipte anlaştık. ST nin 350 mm daha uzun bagajı büyük konfor sağlayacak olsa da bu uzunluk gözünü korkuttu ve standartta anlaştık. 1.2 TSI modelini alınabilecek tüm opsiyonlarla doldurup Nisan ayında ön siparişi geçtim ki, birkaç özel sebepten ertelemek durumunda kaldık. Mayıs ayında kız doğdu, biraz zaman geçti, 3 ay önce yine arayış başladı. Biraz kotayı yükselttik, alternatiflere bakmaya başladık. BMW 1 ve Mercedes A serisini de opsiyonlara ekleyip, oldukça karın ağrıtacak bir sürece girdik. Ben onun motoru bunun şanzımanı derken eşim hiç topa girmeyerek duruşunu hiç bozmadı Birkaç tane 2. el 3.16 ya baktım ama içim 2. el olunca rahat etmedi.
Biz kararımızdan şaşmayalım , paramız da cebimizde kalsın dedik, kızı da anneme satınca, Kocaeli'deki Seat bayisinin yolunu tuttuk. Sonradan öğrendiğim üzere bir sonraki sevkiyattaki tüm araçları sattıklarından hiç aceleleri ve kaygıları yoktu. Biraz ortalıkta kendi kendimize araç satmaya çalıştıktan sonra bir arkadaş geldi. Test sürüşü yapmak istediğimi söyledim, herhangi bir form vs prosedürüne girmeden kapıdaki FR'ı gösterdiler. Hakkını yemek istemem, aracın dış görünümü, çizgileri, led farları , oturaklı duruşu ilgimizi çekti. 15dk kadar aracı kullandık ama bir türlü almaya ikna olamadık. Bunda şimdi sipariş verseniz (aylardan Ekim), Şubat'ta teslim ederiz demesinin de etkisi olmadı diyemem.
Hazır aylar sonra nefes alma fırsatımız olmuş, babaanne torun da hasret gidersinler diyerek, yaklaşık 1km ötedeki vw bayisine de uğradık. . Oldukça ilgili bir satış temsilcisi bizimle ilgilendi. 1.2 TSI Comfortline ile test sürüşüne çıktık, döndüğümüzde "Golf daha iyiymiş" diye bir fısıltı işittim Highline otomatik 125 PS üzerine U-Led far , geri görüş kamerası ve park assist ekleyip , özellikle beyaz renk istediğimizi de ileterek kabaca bir fiyat hesaplattık. Peki o zaman siparişi geçelim dediğimde, kotamız yok şu an sipariş alamıyoruz lafıyla beynimden vuruldum. Bu şimdi mi söylenir. Ne zaman açılır sorusunun bile bir cevabı yoktu.
İşte bu durum herşeyi değiştirdi, önce nereden araç bulurum diye düşünürken Golf tutkusu ile tanıştım. Sonrasında ise 125 PS den 150 PS e oradan farklı opsiyonlar derken, ben eşimi unutum kendi zevkime göre bir araç oluşturdum sonrasında kuzenimin desteğiyle sipariş geçecek bir bayi bulduk ve aşağıdaki konfigürasyonu oluşturup siparişi verdim. MTV ve diğer resmi harçlar hariç 102.080 TL liste fiyatı tuttu. 1.000 TL lik bir kaparo bıraktım. İndirimi hiç konuşmadık, araç geldiğinde artık bahtımıza ne çıkarsa ya nasip dedik ilerledik
Golf 1.4 TSI BMT 150 PS (ACT) DSG Highline Tungsten Gri
PB4 Ergoactive koltuklar
PDA Sürüş profili seçme özelliği
PF2 Adaptif Hız Sabitleyici ve Front Assist
PFD Dinamik Light assist
PXD Gündüz Ledli bi-xenon farlar
WDB Park Asistanı
4I3 Keyless Entry
7W1 Çarpışma Hazırlığı
KA1 Geri Park kamerası
Bekleme süreci de aşağıdaki şekilde gerçekleşti,
20.10.2015 Satış temsilcisine siparişi verdim. t=0
21.10.2015 Sipariş üreticiye iletildi. 1. gün
22.10.2015 Sipariş üretime planlandı. 2. gün
11.11.2015 Sipariş üretim aşamasında 22. gün
17.11.2015 Aracınızın üretimi tamamlandı, gemi ile Türkiye'ye taşınmak üzere fabrikadan limana sevk ediliyor. 28. gün
24.11.2015 Gemi ile sevkiyat aşamasında 35. gün
30.11.2015 Fatura kesimi. 41. Gün
02.12.2015 Teslimat için ilk randevu (Yoğunluktan dolayı gidemedim) 43. Gün
05.12.2015 Kavuşma 46. Gün
92.600 de anlaştık. 9,3% lik bir indirim uygulandı.
İleride bu süreci yaşayacaklar için bilgilerimi de paylaşayıp, izlenimlerime geçeyim. Aracı görmeden banka havalesini yaptım, ne yazık ki yoğunluktan fırsat bulamadım. Aracı alana kadar da içim içimi yedi. Siz yapmayın 2 yıl garanti uzattım 2067 TL lik ek bir ücret ödedim. Kura göre +/- değişiyor.
Trafik Sigortası Anadolu 770 TL
Kasko Allianz 1.352TL (2 sürücü ile kısıtlarsak 1150 seviyelerine düşecekti.)
Aracı gidip teslim aldım, anahtarlık ve ruhsat kılıfı dıiında zırnık koklatmadılar Bari bir bagaj havuzu koysaydınız dedim, "birşey değil zaten servisten ödeyip alabilirsiniz" cevabını kibar bir dille aldım. Bu arada yaklaşık 3 tekrar aranırsam herşeye mükemmel demem gerektiği , anlayıp anlamadığım ve anlamadıysam anketi doldurmamam tembih edildiğinde kıza artık nasıl baktıysam "özür dilerim hemen aracın yanına geçelim dilerseniz" cevabını aldım.
Etrafında birkaç tur içerisinde fonksiyonların yarım yamalak tanıtılmasından sonra aracı alıp ilk opette yakıtımı aldım, iyi dilekleri kabul edip, küçük bir hediye de bulunup 100km lik dönüş yolcuğuna çıktım.
Senelerdir dizel kullandığımdan olsak gerek (Focus-fiesta-Megane II- Fluence- Linea) aracın çalışıp çalışmadığını bile anlamakta zorlandım. Tüksetimi göze almama rağmen yaklaşık 400kmlik kullanımızda şehir içi dışı karışık 5.5 lt lik bir tüketim değerini görünce TDI mı alsaydım sorusu anlamını yitirdi. S moddaki atiklik ve ivmelenme de gerektiğinde neler yapabileceğini gösterdi, ve tam puan aldı. Highline ın standart özelliklerinden çok bahsetmeyeceğim, araç 6,5 ekran ve aktif olmayan App-Connect özelliği ile geldi. Aracı getirmem haricinde şehir içi dışı eşim kullandı. Şoförlüğü çok fazla olmamasına rağmen Golf'te çok rahat etti ve Fluence ve Fiestadaki denemelerimizdeki tedirginliği yoktu. Araç çok derli toplu , görüş açıları oldukça iyi ve kullanımı çok rahat. Autohold opsiyonunun düzlükte devreye girmesi dışında bir sorun yaşamadık.
Gelelim opsiyonel donanımlara;
PB4 Ergoactive koltuklar Araca farklı bir hava katıyor, benim gibi belinden rahatsız ve uzun süre oturma konusunda sıkıntı yaşayanlar için birebir ve kışın koltuk ısıtmanın verdiği haz paha biçilemez. Arka koltukta iso fix bağlantılarının plastik tapalarla kapatılmış olması da detaylara verilen önemi gösteriyor. Masaj özelliği olmazsa olmaz değil ama hoş bir detay olmuş. Eksi olarak gördüklerime gelirsek, parçalı deri olmasından kaynaklanıyor olabilir, tam deri koltuklar gibi gergin ve pürüzsüz durmuyor. Yer yer potluklar var ve bu da havayı biraz bozuyor. Vienna nın astronomik rakamıyla kıyaslarsak alınası bir opsiyon olduğunu söyleyebilirim.
PDA Sürüş profili seçme özelliği
Çok fazla düşünerek yapılmış bir tercih değildi, ama şu an sürekli Eco da kullanıyoruz ve tüketimden bir hayli memnunum. Fiyatı da oldukça uygun bir opsiyondu.
PF2 Adaptif Hız Sabitleyici ve Front Assist
Daha çok front assist için tercih ettim. Eşim ve kızım kullanacağından güvenliğin en üst seviyede olmasını istedim. Bunun yanında ACC de beklediğimin ötesinde bir performansta çıktı. Satış temsilcisine trafikte otomatik şekilde araçları takip edip edemeyeceğini sorduğumda hayır cevabını aldım. İkna olmadım ilk işim köprü trafiğinde denemek oldu. Ve "Eureka" öndeki araç durunca araç durdu, bekleme çok kısa süreliyse kendisi kalkıp devam etti Yalnızca bekleme uzun olduğunda "ACC çalışmaya hazır" uyarısını verip gaza dokunmamı bekledi. Uzun yolda da gayet performanslı çalışıyor. Kırmızı ışıklarda dahi güvenle yüksek hızlardan öndeki araç ile mesafesini koruyarak duruyor. Bu hem güzel hem de tehlikeli bir özellik, çok fazla kullanmak dalgınlıkla kaza yapmaya sebep olabilir, zira frene bastığınız an devreden çıkıyor. Front assistte bir kez kendime gelmemi sağladı, kocaman bir kırmızı işaret , sesli ikaz ve frene kısa süreli bir asılıp bırakmayla "kendine gel" diyor sistem.
PFD Dinamik Light assist
Araç ilk çalıştığında görsel bir şölen sunuyor. Test aşamasında merceklerin hareketini karşıda izlemek gerçekten çok güzel bir his. Bunun yanında virajlarda döndüğünüz tarafı aydınlatması karanlık yollarda etkili oluyor. Otomatik uzunlardan beklediğim gibi bir performans alamadım, gerekli görmedi zaar yalnızca bir kez yaktı Bunun haricinde sizden çok önünüzden giden ve karşınızdan gelene faydası var. Gözünü almamak için şekilden şekle giriyor Yağmurlu havalarda devreden çıkabiliyor.
PXD Gündüz Ledli bi-xenon farlar
Fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla oldukça asil görünüyor ama arabanın karşısına geçip izlemedim hiç
WDB Park Asistanı
Henüz 2 kez denedim, şart değil. Düzgün parketmiş iki aracın arasında boşluk yakalarsa park ediyor. Güvenebilmem için rüştünü ispatlaması lazım.
4I3 Keyless Entry
Anahtarsız çalışmayı Focus ve Megane da kullandığımdan aşina olduğum ve bana oldukça pratik gelen bir özellikti. Anahtarsız girişten açıkçası beklentim daha yüksekti, en azından araçtan uzaklaşınca otomatik kilitlemesini beklerdim ki yapmadı . Ön kapı kollarını içten tutup çektiğinizde açılıyor, dıştan dokununca kilitleniyor. Bagaj kapağını da açmak için işlevsel.
7W1 Çarpışma Hazırlığı
Hiç test edilmemesini dilediğim bir özellik. Araç stabilitesini kaybettiğinde camları birer parmak boşluk klacak şekilde açıyor ya da kapıyor, emniyet kemerlerindeki boşluğu alıp çarpışma anında kemer boşluğundan kaynaklanabilecek kaburga ezilmelerinin önüne geçiyor. Sunrooflu araçlarda yukarıyı da kapatıyor.
KA1 Geri Park kamerası
Kullanmaya alışamasam da güzel bir özellik Görüntü gayet net ve kılavuz çizgilerinden rahatlıkla daha ne kadar yaklaşabileceğinizi görüyorsunuz.
Gelelim tercih etmediklerime;
Cam tavan bir ara düşündüm ama araya toz kaçacak fitil eskiyecek su damlayacak diye çok düşünürüm ben. Ayrıca tepemde sac yerine cam olması fikri de pek cazip gelmedi. Alanların zevkine tercihine saygı duyarım ama biz böyle iyiyiz
Çok övülen durban jantlar;
17 inch bile bu ülkenin yolları için fazlayken 18 i çok riskli buldum. Gerçekten çok güzel bir görüntüsü var ama...
DCC
O kadar sofistike olmasın o parayla da başka şeyler yaparız.
Navigasyon
Hala App-connectten umutluyum
Bunlar haricinde ek olarak Tarz 3D kauçuk paspas aldım, ben memnunum VW nin orjinal paspaslarına göre çok daha işlevsel. Koku vs de yok.
Yer tasarruflu stepneyi hepsiburadadan ekstra olarak aldım, bir adet dijonum da evde yedek olarak bekliyor. Yaklaşık 9-10cm bagaj derinliği arttı, ufaklığın arabası artık çok daha rahat sığıp, ek yük için alan bırakıyor.
Şimdilik araç ile ilgili izlenimlerim bunlar,
Selamlar.