1.4 TSI 122 Ps Comfortline Yakıt bilgisayarı ekran görüntüleri


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,340
İsim
Murat İNCİ
Orijinalden alıntı:  Lady GarGara

Aracı teslim alalı 4 gün oldu.

55.500 km boyunca Golf 6 dizel 90 hp trendline kullandım. Golf 7'ye geçince iki araba arasında dağlar kadar fark olduğunu anladım.

TSI motor kesinlikle piyasadaki en iyi benzinli motorlardan birisi, 2 litre ve yukarısı BMW'nin benzinlilerini saymazsak, 2 litre aşağı hacimlerde kesinlikle en iyisi diyebilirim.

Basmayınca gerçekten çok ekonomik. Sürüşü inanılmaz keyifli, iç tasarım 5 kat daha güzel, vites değiştirmekten sıkılmıştım artık Golf 6'da ama Golf 7'nin vites oranları mükemmel, tasarımı çok daha güzel vs vs vs...

Golf 7 1.4 TSI'ın Golf 6 TDI'dan iyi olduğu yönleri saymakla bitmez de, kötü olduğu yönleri söylemek istiyorum.

Golf 7 biraz daha fazla rüzgar sesi alıyor, Golf 6 acayip sessiz bir otomobildi zaten, C180k ve 320d'ye ders verecek nitelikteydi ama Golf 7'de bu kadar kasmamışlar.

Golf 7'de gaz pedalı farklı, yukardan basmalı, kamyonlardaki gibi. Alışması biraz zaman alıyor ama alışmakta zorlanacakların olduğunu tahmin ediyorum.

Aracı teslim almadan bu konuya gelip TSI kullanılarından tüketim değerlerini almak istiyordum, bu seferde ben yardımcı olayım bu konuda.

130 km şehir dışı, 110 km şehir içi(çoğu trafik, yağmurlu hava ve rampa tırmanılan/inilen yollar)

[simage]http://i.imgur.com/xOxmZje.jpg[/simage]

 
Orijinalden alıntı:  lyszbrc

ortalama hizim hep 98-105 arasi oldu uzun yolda max 213 km hiz gordum :)

Torsiyon çubuğu ile bağımsız süspansiyon farkı kesinlikle hissedilmiyor.

YBbnGl.jpg


 
hocam bu golf 7'deki yukardan basmalı kamyonlardaki gibi gaz pedalı nedir? arabayı aldık dikkat etmedim valla :)

 
maniax dedi:
hocam bu golf 7'deki yukardan basmalı kamyonlardaki gibi gaz pedalı nedir? arabayı aldık dikkat etmedim valla :)
Gaza daha az basmanız için ;)

Şaka bir yana yapısal değişilik mutlaka tasarımdan ziyade gereklilikten veya zorunluluktan kaynaklıdır.

Kullanımı son derece rahat..

Yormaz sizi hocam.

Bri zaman geçince nasıl kullanmışım ötekilerini durumuna geçiş yapabilirsiniz bile. =)

 
Yoğun istanbul trafiğinde

g52dr0.jpg


İstanbul trafiği genel

pgXy5n.jpg


Ümraniye-Baltalimanı arası rekorum

l73J4g.jpg


 
Dün marketin otoparkında beklerken menzile bakıyım dedim bişey dikkatimi çekti daha doğrusu garibime gitti, benzin şuan 5çizgi seviyesinde, toplam 16 çizgi var,  5 çizgideyken menzil 140km, yani çizgi başına 28km menzili var aracın, tüm çizgilere oranlarsak 28x16dan aracın şehiriçi bir depoyla yaptığı mesafe 448km, bana bayaa bi az geldi, birde uzun süreli ortalamanın resmini koydum, acaba benim düşündüğüm gibi araç bu kadar mı yapıyor(daha önce full depo görmedi şehiriçinde :D )yoksa daha fazla mı gider





 
@fcsrn

Menzil sürekli değişir depoda aynı miktar benzin olsa bile farklılıklar gösterebilir. Çünkü araç menzili hesaplarken o anki yakıt ortalamasını baz alıyor sanırım, sizde aracı trafikte sıkıştırdıysanız eğer ondan menzili az göstermiş olabilir :) yoksa bi depoyla 800 gitmesi lazım

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@fcsrn

Son birkaç kmdeki ortalamanıza göre menzil değişir hocam. Mesela uzun yola çıkın 100km gidin bir bakarsınız menzil hiç değişmez :)

 
1.4 TSI Passat ile Konya'dan Adana'ya giderken Pozantı'da menzilin 500 olduğunu. Adana'ya girmeme yakın 900 gösterdiğini biliyorum :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
@fcsrn

Değerli Eren Kardeşim;

geleneksel  şamandıralı depolardan farklı olarak Golf'ün elektronik kontrollü yakıt deposu ilk dolumda eğer o esnada kontağı çevirmenizden itibaren tutulan "başlangıçtan itibaren " verileri hesaplamaya esas alır; eğer  bu veriler  yoksa genel ortalama verileri dikkate alınır.

Yani aracın park yeri ile yakıt istasyonu arasında 1km den az mesafe varsa veya uzun yolda bir benzinlikte durup 2 saatlik süre ile durakladıktan sonra yakıt almaya karar verdiyseniz bu durumda da genel tüketim verilerini esas alır.

8.6 lık  genel tüketim esas alındığı halde. Küsüratlar yukarı yuvarlanır doğal olarak...

Makine mantığıyla "100 km de 8.6 litre yakan azıcık daha rahat olsa 9 litre taktırır." dır. Makinede vicdan aramamalı genel ortalaması 8.6 olan bir araç 5384 km lik kısa hayatında 10 litrelerin  üzerine çıkılan acımasız parkurda neredeyse 4500 km sini şehir içinin makinelerin ömrünü insanların da ömrünü tüketen trafik, dur/kalk, yokuş  ve kısa mesafeli güzergahta harcamıştır.

Dolayısıyla ortalama 9 litre yakıt tüketimi ile yakıt istasyonlarından çok  da uzağa gidilmesi mümkün olmayacağından ötürü normal koşullarda yakıt deposunun ışığını da bir disko edasıyla yakıp  duracaktır biteviye ve normalde 5 litre olan yedek yakıt 10 litre olarak düşünülebilir. O halde 40 litre bölü 9 litre eşittir 500 km menzili gösterecektir...

Aaaa ah...

Hiç değilse şehirler arası yollarda biraz topuk gaz pedalının üzerinden kalksa bari...

Ama Serde geçilebilir  ama yardan yani hız sevdasından vaz geçilmez olduğundan bu kadar gazlamanın sonucu olarak doğal olduğunu da ekleyeyim.

Sağlıcakla kal kardeşim

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

1 aydır aracı kullanıyorum.

1.4 tsi 125 hp

uzun yolda, (inişli çıkışlı 500 km), sakin kullanım ile 5.1

uzun yolda hıza çok dikkat etmeden 300 km'de 6,3 litre

şehir içinde, çok dur kalk olmadan trafikte, 6.5 litre yaktı.

 

Geri
Üst Alt