DQ200 250nmye dayanıklı tasarlanmamıştır. DQ200 şanzumanı bulunan araçların tork limiti yazılımsal olarak 350nmde dir. VWSözlükte bunu değiştirmiyor ısrarla mailde attım.
VW SSP390'da belirttiği gibi torku 250nm'ye kadar olan araçlarda bu şanzumanı kullanmak için tasarladığını söylüyor. Bakın tork limiti 250nm'dir demiyor. Çeviri hatası olarak düşündüm başta ama hala değiştirmediler. Orada geçen kısmı ekledim. Mühendislik olarak 250nm tork üreten arabaya 250nmye dayanan bir şanzuman takılamaz.
Ekli dosyayı görüntüle 33002
Yani diğer yabancı sitelerde max torque 250nm dediği bu şanzumanın limitinin 250nm olduğunu değil, max kullanıldığı aracın 250nm olduğunu söylüyor. Diğer DQ250ler içinde aynı şanzumanın max torku olandan motorlardan bahsediyorlar.
Kafayı yiyeceğim ingilizcesi torku 250nm'ye kadar olan motorlar için tasarlanmış kelimesi ile maksimum dayanımı 250nm tork şeklinde nasıl bir translate yapılabilir bilmiyorum çok saçma.
Zaten DSG bildiğimiz manuel şanzumanın aynısı. Dişlileri kırabilen ben duymadım, mekatronikte tamamen elektronik bir unite onun artan torka karşı en büyük sorunu ısınma olabilir ama zaten çok ısınırsa ekranda yazıyor ve bu ısınma gazlarken değil sıkışık trafikte oluyor. Geriye kavrama kalıyor sadece, kavramada bildiğimiz manueldeki balat ve 250nm üstü kaçıracak bir durum yok. 350-60nm civarlarında kaçırmaya başlıyor ama...
Vag neden ısrarla DQ200 kullanıyor sorusunu cevabıda basit, DQ200 yani 7 ileri olan şanzuman stock arabalar için gayet yeterli dayanımda. 6ileri olandan artıları ise:
-Daha az bileşenden oluşuyor ve daha hafif.
-Daha hızlı vites atabiliyor.
-Daha az yağ var.
-Hem oranları hemde daha az verimli olmasından dolayı yakıt tüketimi ve emisyon değerleri daha iyi ve hafif olmasından dolayı.onuçta bu torkta üretilen araçlar performans aracı değil.
Eksi olarakda tork dayanımı daha az diğerlerine göre.350nmde kaçırmaya başlarken diğeri fabrikasyon o torklarla çıkıyor. Manuel golfümde 1449 setupda 30.000kmde balatam bitiyordu. Tork yaklaşık 400nm civarlarındaydı tabii.
Mesajımda belirttim. Ben RSA Motorsports firmasında yaptırmıştım