Kaza istatistiklerine göre Vw Golf’te ölüm oranı “sıfır”


ÖzDi

Üye
Katılım
3 Nis 2018
Mesajlar
261
Tepkime puanı
189
İsim
Özgür
Moderatör tarafında düzenlendi:
Amerikalı Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü’nün yaptığı araştırmalara göre vw golf ün karıştığı kazalarda ölüm oranı sıfırmış.Haberi okuyunca hem sevindim hem şaşırdım açıkçası böyle bi istatistik beklemiyordum.Buyrun detaylarına linkten bakabilirsiniz.

https://m.donanimhaber.com/kazada-olum-orani-en-yuksek-otomobiller-aciklandi--122283
Fiesta dan golf e geçmekle farkında olmadan doğru karar vermişiz. 

(Fiesta en çok ölüm oranı, Golf en az  :)

Allah korusun. 

 
@tiesay kesinlikle doğru karar vermişsin hocam..yalnız golftün bu kadar iyi bi oran yakalaması beni gerçekten şaşırttı.tabi bide araştırmayı yapan kuruluşun güvenirliliği nedir ona bakmak lazım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Amerikalı Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü’nün yaptığı araştırmalara göre vw golf ün karıştığı kazalarda ölüm oranı sıfırmış.Haberi okuyunca hem sevindim hem şaşırdım açıkçası böyle bi istatistik beklemiyordum.Buyrun detaylarına linkten bakabilirsiniz.

https://m.donanimhaber.com/kazada-olum-orani-en-yuksek-otomobiller-aciklandi--122283
IIHS dediği kurum Ncap in 2 kat zorluğunda kriterleri olan saygın bir kurumdur. Sektörde pek çok olası kaza senaryolarını literatüre sokan, hatta bir dönem mercedes lere kadar pek çok aracı sınıfta bırakmıştır. EURONCAP yerine IIHS testleri benim için çok daha değerlidir. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@tiesay bende fiestadan golfe geçtim. Rabbim kaza bela vermesin

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Turkiyede durum farklıdır ama...? 

Geçenlerde okumustum gri golf 7 şoför vefat etmiş arkada eşi ve çocuğu yaralı kimseye göstermesin...

Günümüz şartlarında bence çoğu araç güvenlik açısından eşit

Kazanın mantığı olmaz darbenin acısı dahi önemli tabi bide sayılı nefes nerede nasıl teslim edilecek bilmiyoruz...

Bu istatistik den bence golf çok sağlam yorumu çıkmamalı 

ABD de golf tercih eden sürücüler daha dikkatli kurallara uyuyor varsayımı bir nebze çıkarılabilir die düşünüyorum...

Mevzu ölüm olduğu için...

sağlamlık kalite denirse tabiki golf sağlamdır bugün çok citti kaza tehlikesi geçirdim başka bir araç olsa belki şu anda bi yorumu yazamazdim 

110 gibi bir hızla aniden önüme çıkan traktör güzel yola yapışıyor hakkini yemiyelim:))

Ayrıca golf fiesta reno gibi markalarla kıyas.... zaten açık ara fark var...

Siz yine de çok güvenmeyin derim tamam tutkumuz tamam güveniyoruz ama...

 
Amerikalılar istatistiğe bayılır ve bu istatistiklerden ders çıkararak sürekli kendilerini geliştirir.

Liste ve haber bir fikir verebilir fakat yine de yanıltıcı zira liste ABD'yi kapsıyor ve ABD'de Avrupalı araç sayısı oldukça az. Bu az dilimin içinde Golf daha da az.

Siz kurallara uyduğunuz sürece, hava şartlarına uyum gösterdiğiniz sürece ve karşı taraftan kaynaklı şanssız bir ana denk gelmediğiniz sürece aracın markasının önemi yok :)

 
Amerikalılar istatistiğe bayılır ve bu istatistiklerden ders çıkararak sürekli kendilerini geliştirir.

Liste ve haber bir fikir verebilir fakat yine de yanıltıcı zira liste ABD'yi kapsıyor ve ABD'de Avrupalı araç sayısı oldukça az. Bu az dilimin içinde Golf daha da az.

Siz kurallara uyduğunuz sürece, hava şartlarına uyum gösterdiğiniz sürece ve karşı taraftan kaynaklı şanssız bir ana denk gelmediğiniz sürece aracın markasının önemi yok :)
Hocam araç adetlerinin istatistiki olarak önemi yok (y)

"Trafiğe kayıtlı her bir milyon araç başına sürücü ölümleri" olarak yapılmış, yani az yada çok satması önemli değil. PPM (Parts per million) düzeyinde yapıldığı için sapma veya yanılma durumu yok. 

Derseniz ki Golf kullananlar daha bilinçli bir kitle, trafik kurallarına riayet ediyor işte o bambaşka bir araştırma konusu  :D

 
Bu durum Türkiye'de ne kadar geçerli tartışılır. Daha öncede yazmıştım, Türkiye'ye aracımla daha henüz giriş yapmışken, minibüscünün biri ben sol şeritte giderken üstüme üstüme gelmeye başladı, hızlanmasam bariyerlere yapıştıracaktı beni. 

Kaza yapma olasılığından çok, kaza yaptırılma olasılığı daha fazla var güzel ülkemde. Buna çok kez şahit oldum. Golf sağlamdır sağlam olmasına, ama bu kazanın durumu ile ve ülkedeki trafik kurallarına uyumlada pek çok alakası olduğunu düşünüyorum. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yorumlardaki araç markasının bir önemi yok yorumlarına katılmıyorum. Araç marka ve modelinin kazalarda çok büyük önemi var. Örneğin linea ile Türkiye de kaza yapan birinin yaşadıkları var . Web de araştırın bulursunuz. Örnekleri tek tek yazamam şimdi.Şunu dersek kabulüm.Araç hızı 80 geçtikten sonra altınızdaki arabanın hiç bir önemi yok. Yaşamanız tamamen tesadüflere kalır.  Ancak bazı markalarda 50 60 ile bile kaza yapsanız yaşamanız şans işi. Tesadüflere bakar. 

Golf ile kaza yapınca ölmeyiz diyede bir şey yok. Bu istatistikteki sıfır kelimesi sizi yanıltmamalı. 1 milyonda 50 60 100 gibi ölümlü kazalar istatistiğe girmez. 

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Yorumlardaki araç markasının bir önemi yok yorumlarına katılmıyorum. Araç marka ve modelinin kazalarda çok büyük önemi var. Örneğin linea ile Türkiye de kaza yapan birinin yaşadıkları var . Web de araştırın bulursunuz. Örnekleri tek tek yazamam şimdi.Şunu dersek kabulüm.Araç hızı 80 geçtikten sonra altınızdaki arabanın hiç bir önemi yok. Yaşamanız tamamen tesadüflere kalır.  Ancak bazı markalarda 50 60 ile bile kaza yapsanız yaşamanız şans işi. Tesadüflere bakar. 

Golf ile kaza yapınca ölmeyiz diyede bir şey yok. Bu istatistikteki sıfır kelimesi sizi yanıltmamalı. 1 milyonda 50 60 100 gibi ölümlü kazalar istatistiğe girmez. 
Bir noktayı düzeltmek isterim.

1 milyonda 50 ölümlü olması durumunda, tabloda da direk 50 olurdu. Zira tablo milyonda bir analizi adı üzerinde. 

Örneğin, pazarda 10 milyon adet trafiğe kayıtlı fiesta araç var diyelim. Tüm bu fiestalar içerisinde kaza yapan araçlarda toplam 1410 kişi ölmüş. İstatistiki olarak Ppm düzeyinde 141 kişi ölmüştür. 

Golf için de örneğin 5 milyon trafiğe kayıtlı araç var diyelim. Tüm bu golf araçların kazalarında toplam 2 kişi öldüyse Ppm düzeyinde 0.4 kişi demektir. Veriler ondalık olarak paylaşılmadığı için de sonuç 0 vermektedir. (Belkide gerçekten de 0 ölüm olmuş ta olabilir, düşük ihtimal) 

Analiz ederken şunu göz önüne almak lazım, 

Tabloda sağdaki sütunlarda kaza sayıları var, mesela 1 milyon fiesta içerisinde sırasıyla 98-46-13 adet kaza var ve tüm bu kazaların sonucunda 141 kişi ölmüş.

Golfte ise 1 milyon araçta tüm kazalar 0-0-0 olmuş. (Belkide toplam 5 milyon araçta 4-4-2 adet kaza olmuş olabilir ve toplamda 2 kişi ölmüştür. Bu da ppm düzeyinde 0-0-0 kaza ve 0 ölüm demektir) 

 

Geri
Üst Alt