@frknyldrm Aynen hocam, sağol konuyu görmemi sağladığın için.
@Raban7 Aracı sıfır aldıktan 6 ay sonra araştırma vs. Mubea yayları sipariş geçtim Vosmer İzmir'den. Montajı yapıldı vs. araba teslimine geldi sıra. Aaaa! araba leylek
Bunun neresi alçalmış ya diyorum sürekli içimden. Evet tamam konforda gram değişiklik olmadı ama 30-35mm'ler benim için çok yüksek. 6 ay dayanamadım, sattım ve coilover'a geçtim.
Alırken 3 marka vardı aklımda. Jom Blueline (o zamanlar 1300 lira takımı - sudan ucuz o yüzden sürekli aklımı kurcaladı ama hiç bir zaman sıcak bakmadım), ST (Bildiğiniz gibi KW'nin alt klasman ürünü VW-Seat gibi) ve Vogtland (son kararım oldu). ST ile Vog aynı paraydı o zamanlar (2800 TL/9 Taksit Montaj dahil Yıl 2016). İki ürün hakkında da hep pozitif yorumlar vardı, eşlenik kalitedeydi neredeyse. Vogtland 10 yıl garanti verdiği için Vogtland tercih etmiştim.
Coilover bence çok güzel birşey (alçak kullanmayı seven biri için). Alır almaz önlerden 1cm pay bırakacak, arkalar sonuna kadar düşecek şekilde ayarlatmıştım. Bu kadar alçak olunca haliyle konfor ciddi anlamda değişiyor (16 Doverli bir Golf'e bindikten sonra anladım). Yol tutuşum ciddi anlamda iyileşti (subjektif olabilir - Muğla / Aydın arası bilen bilir dağ arası yollarda iç dış viraj yapa yapa yolun nasıl geçtiğini anlamıyorum
).
Yani ben bir daha araç alsam, direk coilover alırım. Coilover alacaksamda Vogtland ST yada KW arasından birini seçerim.
Genel olarak artısı, ciddi anlamda alçaltabiliyor olman. Bunu ayarlayabiliyor olman (önler kolay arkalar zor) ve yol tutuşuna etkisi.
Eksi olarak konfor kaybı denilebilir. Şunu belirtmekte fayda var, coil evet ayarlanabilir fakat önler için ayarlaması çok kolay. Kriko ile bile rahatlıkla diş sayarak ayarlanabilir sağ sol için ve kafayı buna göre düzenleyebilirsiniz. Fakat arkada coil ayar yeri yayların tepesine oturuyor ve gömülüyor (fotosunu ekliyorum). Bu nedenle arkaların ayarlanması zor. Ben arkaları 2 kere ayarlattım, şimdi ise ortalama bir değerde bıraktım (lastik 1 parmak üstü). Öyle coilim var zırt pırt ayarlarımlık bir durum olmuyor.
Fiyat konusunda ise hiç bir güncel bilgim yok. Şöyle bir site buldum ne kadar güncel fiyat veriyorlar bilmiyorum ama eğer güncel ise 40.000km'de bir coil için aşırı fazla bir fiyat bu.
https://www.ozenperformans.com/product-page/volkswagen-golf-7-vogtland-coilover-kit
TUVTURK muayenesinden de hiç problem olmadan geçiyorum. Sonradan yapma coiloverlar (xxxxştain) problem yaratıyor diye biliyorum. Çünkü krikoya vurulunca araba yaylar boşa çıkıyor. Kaliteli markalarda böyle birşey yok.
Bu olur olmaz bilmem ama 3.5cm yay az diyorsanız mutlaka coile geçin. AMA 3.5 değilde 4.5 cm alçaktmak için geçmeyin
onun için 4.5cm yay alın. Boşa masraf etmiş olmayın.