Merhaba bugün ustama bujilere baktırmak için gittim.
Açıp baktık iridyum buji bunlar. Bunları 100bin den önce değiştirmiyoruz. Bujilerinde iyi durumda dedi. Fiyat almak için yedek parçacıyada gittiğimde oda bunları 100-120bin civarlarında değiştiriyor dedi.
Sizce durumları nasıl? Orjinal olarak bunlar mı çıkıyor üzerinden? Daha önce değişmiş midir acaba?
Ekli dosyayı görüntüle 34511
Ekli dosyayı görüntüle 34512
Ekli dosyayı görüntüle 34513
Aracın orjinal bujisi bu., hiç bir buji 120bin dayanmaz., kendinize işini doğru dürüst yapan yeni bir usta bulun., üretici her 60bin km’de değiştirilmesini öneriyor.,
Dışarda bujinin çakmaları çok olur gözle bakıp anlaması zor., vw ‘ler NGK marka buji kullanır., dışarda 250-300 arası satılıyor., serviste orjinal buji 350 lira., dışardan almaya değecek bişey değil.,
Antifirize baktığınızda su eklemesi yapılmışsa ve şeffaf su gibi rengi varsa., siz antifiriz ilavesi yaparak bişey elde edemezsiniz., nasrettin hocanın göle maya çalması gibi olur.,
Sistemin tamamen boşaltılıp (kapasitesi yaklaşık 6 litre) antifiiriz değişimi yapılması lazım., antifiriz sadece donmaya karşı koruma sağlamaz aynı zamanda motoru korozyon/paslanmaya karşı da korur., eski antifirizin boşaltılıp %50 G13 antifiriz, %50 saf su karışımı yapılması lazım.,
Ayrıca alacağınız antifiriz konsantre mi (saf olarak mı şişelenmiş üzerinde yazar) veya hazır karışım mı bilmeniz lazım., yanlışlıkla kullanıma hazır karışım alırsanız ve saf su ilavesi yaparsanız donma noktasını düşürmüş olursunuz., Saf antifiriz de kullanılması sakıncalıdır., Özetle sistemdeki antifirizin %50 konsantre (saf) G13 antifiriz ve %50 saf su karışımı olmalı., 4-5 yılda bir değiştirilmesi motorun sağlığı açısından iyi olur..
Dışardan, sanayiden veya netten bakım parçaları, filtre seti, buji, balata vs.. alırken güvenilir bir yerden alın, piyasada orjinal diye satılıp ama çakma satan çok fazla yer mevcut..
Filtreleri Mann, Mahle/Knecht, Hengst bunlar kaliteli olanlar fabrikanın kullandığı filtre markalar,
Bosch, Wunder, Fil filtre, Filtron, UFi, Valeo vs.. bunlar kalitesi düşük olanlar.. Bosch otomobil grubu için ürettiği yedek parçaların %90 ‘dan fazlası çin malıdır.,
Aynı şey fren balatası ve disk içinde geçerlidir, örneğin sanayiden veya yedek parçacıdan kaliteli diye alınan Ferodo, TRW, Textar, Brembo, Jurid vs.. tamamı çin malıdır., ATE hariç.!!
Bu markaların dış piyasaya ürettiği balata ile araba üreticisine ürettiği balata arasında dağlar kadar fark vardır..
Motor yağı olarak forumda detaylı konular mevcut..