Yeni araç rodaj süresi


VAG07

Üye
Katılım
20 Ara 2015
Mesajlar
93
Tepkime puanı
33
İsim
Mustafa
Yeni araçlarda rodaj nasıl olmalıdır? Her kafadan bir ses çıkıyor diğer aracımda ben 1000 km 3000 d/dk 120 km geçmedim bu araç manuel di şuanki isi DSG bunda ise 2000 km 3000d/dk bandını geçmemeye ve DSG'nin S moduna ilk 2000 km almamayı karar kıldım.Bazı arkadaşlar ise aracın sağır kalacağını söylüyor kafam karıştı acıkcası

Bu konuda önerilerinize ihtiyacım var  :)

 
VAG07 dedi:
Yeni araçlarda rodaj nasıl olmalıdır? Her kafadan bir ses çıkıyor diğer aracımda ben 1000 km 3000 d/dk 120 km geçmedim bu araç manuel di şuanki isi DSG bunda ise 2000 km 3000d/dk bandını geçmemeye ve DSG'nin S moduna ilk 2000 km almamayı karar kıldım.Bazı arkadaşlar ise aracın sağır kalacağını söylüyor kafam karıştı acıkcası

Bu konuda önerilerinize ihtiyacım var  :)
http://www.golftutkusu.com/rehber/golf-7-de-rodaj/

Bu konu tam aradığınız şey ;)

 
Konuyu okudum evet doğrusuda bu şekilde klavuzdada böyle yazıyor biliyorum. Ancak kullanıcı önerileri daha önemli benim için o yüzden konuyu açtım

 
VAG07 dedi:
Konuyu okudum evet doğrusuda bu şekilde klavuzdada böyle yazıyor biliyorum. Ancak kullanıcı önerileri daha önemli benim için o yüzden konuyu açtım
 
VAG07 dedi:
Yeni araçlarda rodaj nasıl olmalıdır? Her kafadan bir ses çıkıyor diğer aracımda ben 1000 km 3000 d/dk 120 km geçmedim bu araç manuel di şuanki isi DSG bunda ise 2000 km 3000d/dk bandını geçmemeye ve DSG'nin S moduna ilk 2000 km almamayı karar kıldım.Bazı arkadaşlar ise aracın sağır kalacağını söylüyor kafam karıştı acıkcası

Bu konuda önerilerinize ihtiyacım var  :)
Motorun sağır kalması eskiden kalma mecaz-ı mürsellerden biridir....

Söz gelimi;

gaza basmakla motor açılmaz; ancak olsa olsa daha fazla ısınır ve ısındığında optimal  performansına ulaştığı için gaza bastığınızda atılır.

Gaza basmayınca motor sağır kalmaz.... Çünkü motorun kulakları yoktur :)   Aslında vardır ama o da motorun şasiye bağlanma çıkıntılarıdır. Espri bir yana yeteri kadar ısınan her motor aynı benzer tepkileri verir. Yüksek devirler gören motorun tutacağı kurumla düşük devirdeki aracın tutacağı kurum sadece kullanılan yakıt türü ile elektronik ateşleme ve bujilerinin kalitesiyle yakından ilgilidir.

Öyle şey olmaz derseniz. Motorun nasıl olup da sağır kaldığıyla ilgili teknik bir açıklama yapılırsa dinlemeye hazırım

 
VAG07 dedi:
Yeni araçlarda rodaj nasıl olmalıdır? Her kafadan bir ses çıkıyor diğer aracımda ben 1000 km 3000 d/dk 120 km geçmedim bu araç manuel di şuanki isi DSG bunda ise 2000 km 3000d/dk bandını geçmemeye ve DSG'nin S moduna ilk 2000 km almamayı karar kıldım.Bazı arkadaşlar ise aracın sağır kalacağını söylüyor kafam karıştı acıkcası

Bu konuda önerilerinize ihtiyacım var  :)
1000 ve 2000 Km sınırlarını nasıl belirlediniz, servisten mi bilgi

 
silvershadow dedi:
Yeni araçlarda rodaj nasıl olmalıdır? Her kafadan bir ses çıkıyor diğer aracımda ben 1000 km 3000 d/dk 120 km geçmedim bu araç manuel di şuanki isi DSG bunda ise 2000 km 3000d/dk bandını geçmemeye ve DSG'nin S moduna ilk 2000 km almamayı karar kıldım.Bazı arkadaşlar ise aracın sağır kalacağını söylüyor kafam karıştı acıkcası

Bu konuda önerilerinize ihtiyacım var  :)
Motorun sağır kalması eskiden kalma mecaz-ı mürsellerden biridir....

Söz gelimi;

gaza basmakla motor açılmaz; ancak olsa olsa daha fazla ısınır ve ısındığında optimal  performansına ulaştığı için gaza bastığınızda atılır.

Gaza basmayınca motor sağır kalmaz.... Çünkü motorun kulakları yoktur :)   Aslında vardır ama o da motorun şasiye bağlanma çıkıntılarıdır. Espri bir yana yeteri kadar ısınan her motor aynı benzer tepkileri verir. Yüksek devirler gören motorun tutacağı kurumla düşük devirdeki aracın tutacağı kurum sadece kullanılan yakıt türü ile elektronik ateşleme ve bujilerinin kalitesiyle yakından ilgilidir.

Öyle şey olmaz derseniz. Motorun nasıl olup da sağır kaldığıyla ilgili teknik bir açıklama yapılırsa dinlemeye hazırım
Bende böyle düşünüyorum diğer aracımda sağır kalma gibi bir durum olmadı ama rodaj süresini uzun mu tutmak sağlıklı kısa mı? şuanki ünite DSG kombinasyonlu olunca biraz uzun tutup mekanik parçaların sürtünme,aşınma seviyelerini minimuma indirmek istiyorum. Yada sizin DSG'li bir araç aldığınızı varsayalım nasıl bir rodaj stratejiniz olurdu.?

 
golfdas dedi:
Yeni araçlarda rodaj nasıl olmalıdır? Her kafadan bir ses çıkıyor diğer aracımda ben 1000 km 3000 d/dk 120 km geçmedim bu araç manuel di şuanki isi DSG bunda ise 2000 km 3000d/dk bandını geçmemeye ve DSG'nin S moduna ilk 2000 km almamayı karar kıldım.Bazı arkadaşlar ise aracın sağır kalacağını söylüyor kafam karıştı acıkcası

Bu konuda önerilerinize ihtiyacım var  :)
1000 ve 2000 Km sınırlarını nasıl belirlediniz, servisten mi bilgi
Buraya bakar mısınız?

http://www.golftutkusu.com/rehber/golf-7-de-rodaj/

 
golfdas dedi:
Yeni araçlarda rodaj nasıl olmalıdır? Her kafadan bir ses çıkıyor diğer aracımda ben 1000 km 3000 d/dk 120 km geçmedim bu araç manuel di şuanki isi DSG bunda ise 2000 km 3000d/dk bandını geçmemeye ve DSG'nin S moduna ilk 2000 km almamayı karar kıldım.Bazı arkadaşlar ise aracın sağır kalacağını söylüyor kafam karıştı acıkcası

Bu konuda önerilerinize ihtiyacım var  :)
1000 ve 2000 Km sınırlarını nasıl belirlediniz, servisten mi bilgi
Rodaj süresi kullanım klavuzunda da yazıyor Murat Hocamın yazısı da var bu konu ile  detaylı anlatım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
ilgili konuyuda şimdi okudum arkadaşlar ilk 1000 Km gazın altına yumurta koysak yeridir o zaman

 
VAG07 dedi:
Yeni araçlarda rodaj nasıl olmalıdır? Her kafadan bir ses çıkıyor diğer aracımda ben 1000 km 3000 d/dk 120 km geçmedim bu araç manuel di şuanki isi DSG bunda ise 2000 km 3000d/dk bandını geçmemeye ve DSG'nin S moduna ilk 2000 km almamayı karar kıldım.Bazı arkadaşlar ise aracın sağır kalacağını söylüyor kafam karıştı acıkcası

Bu konuda önerilerinize ihtiyacım var  :)
Motorun sağır kalması eskiden kalma mecaz-ı mürsellerden biridir....

Söz gelimi;

gaza basmakla motor açılmaz; ancak olsa olsa daha fazla ısınır ve ısındığında optimal  performansına ulaştığı için gaza bastığınızda atılır.

Gaza basmayınca motor sağır kalmaz.... Çünkü motorun kulakları yoktur :)   Aslında vardır ama o da motorun şasiye bağlanma çıkıntılarıdır. Espri bir yana yeteri kadar ısınan her motor aynı benzer tepkileri verir. Yüksek devirler gören motorun tutacağı kurumla düşük devirdeki aracın tutacağı kurum sadece kullanılan yakıt türü ile elektronik ateşleme ve bujilerinin kalitesiyle yakından ilgilidir.

Öyle şey olmaz derseniz. Motorun nasıl olup da sağır kaldığıyla ilgili teknik bir açıklama yapılırsa dinlemeye hazırım
Bende böyle düşünüyorum diğer aracımda sağır kalma gibi bir durum olmadı ama rodaj süresini uzun mu tutmak sağlıklı kısa mı? şuanki ünite DSG kombinasyonlu olunca biraz uzun tutup mekanik parçaların sürtünme,aşınma seviyelerini minimuma indirmek istiyorum. Yada sizin DSG'li bir araç aldığınızı varsayalım nasıl bir rodaj stratejiniz olurdu.?
 
silvershadow dedi:
Yeni araçlarda rodaj nasıl olmalıdır? Her kafadan bir ses çıkıyor diğer aracımda ben 1000 km 3000 d/dk 120 km geçmedim bu araç manuel di şuanki isi DSG bunda ise 2000 km 3000d/dk bandını geçmemeye ve DSG'nin S moduna ilk 2000 km almamayı karar kıldım.Bazı arkadaşlar ise aracın sağır kalacağını söylüyor kafam karıştı acıkcası

Bu konuda önerilerinize ihtiyacım var  :)
Motorun sağır kalması eskiden kalma mecaz-ı mürsellerden biridir....

Söz gelimi;

gaza basmakla motor açılmaz; ancak olsa olsa daha fazla ısınır ve ısındığında optimal  performansına ulaştığı için gaza bastığınızda atılır.

Gaza basmayınca motor sağır kalmaz.... Çünkü motorun kulakları yoktur :)   Aslında vardır ama o da motorun şasiye bağlanma çıkıntılarıdır. Espri bir yana yeteri kadar ısınan her motor aynı benzer tepkileri verir. Yüksek devirler gören motorun tutacağı kurumla düşük devirdeki aracın tutacağı kurum sadece kullanılan yakıt türü ile elektronik ateşleme ve bujilerinin kalitesiyle yakından ilgilidir.

Öyle şey olmaz derseniz. Motorun nasıl olup da sağır kaldığıyla ilgili teknik bir açıklama yapılırsa dinlemeye hazırım
Bende böyle düşünüyorum diğer aracımda sağır kalma gibi bir durum olmadı ama rodaj süresini uzun mu tutmak sağlıklı kısa mı? şuanki ünite DSG kombinasyonlu olunca biraz uzun tutup mekanik parçaların sürtünme,aşınma seviyelerini minimuma indirmek istiyorum. Yada sizin DSG'li bir araç aldığınızı varsayalım nasıl bir rodaj stratejiniz olurdu.?
 

Geri
Üst Alt