Park edince gelen koku


Oflu61

Yeni Üye
Katılım
9 Şub 2020
Mesajlar
27
Tepkime puanı
5
İsim
Fatih
Herkese merhaba. 1.5 tsi dsg aracım 3000 kmde. Manuele veya sporta alıp, yüksek devirde, bağırtarak kullandığım zaman park edip indiğimde balata kokusu gibi tam çözemediğim, çok ağır olmayan bir yanık kokusu alıyorum bu durum normal midir ?

 
Herkese merhaba. 1.5 tsi dsg aracım 3000 kmde. Manuele veya sporta alıp, yüksek devirde, bağırtarak kullandığım zaman park edip indiğimde balata kokusu gibi tam çözemediğim, çok ağır olmayan bir yanık kokusu alıyorum bu durum normal midir ?
Her gazlamanın sonucunda fren de gerekeceğinden balataların kokması normal. Ayrıca araç yeni olduğundan bu kadar basmak en azından ilk bakıma yani yağ değişimine kadar iyi gelmez.

 
Upvote 0
@ogzogz Hocam fren değil de şanzımanla ilgili bir şey olabilir mi ? Manullerdeki gibi baskı balata kokusu mesela. Disklere yaklaştım koku oradan gelmiyor gibiydi çünkü.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@ogzogz Hocam fren değil de şanzımanla ilgili bir şey olabilir mi ? Manullerdeki gibi baskı balata kokusu mesela. Disklere yaklaştım koku oradan gelmiyor gibiydi çünkü.
Olabilir. Tekrar deneyerek fikir sahibi olabilirsiniz. Normal kullanımda gelmiyorsa sorun yoktur. Aracın yeni oluşu ve alışma süreci de denilebilir. 

 
Upvote 0
Herkese merhaba. 1.5 tsi dsg aracım 3000 kmde. Manuele veya sporta alıp, yüksek devirde, bağırtarak kullandığım zaman park edip indiğimde balata kokusu gibi tam çözemediğim, çok ağır olmayan bir yanık kokusu alıyorum bu durum normal midir ?
Sizi cesaretinizden dolayı kutluyorum dsg ile sport modda yüksek devir her babayiğidin harcı değil, manuel aracım var bazen sert kullandıktan sonra acaba elimde kalır mı diye korkuyorum.

 
Upvote 0
Herkese merhaba. 1.5 tsi dsg aracım 3000 kmde. Manuele veya sporta alıp, yüksek devirde, bağırtarak kullandığım zaman park edip indiğimde balata kokusu gibi tam çözemediğim, çok ağır olmayan bir yanık kokusu alıyorum bu durum normal midir ?
Aynı araca sahibim, 1 defa şehir içinde S modda çok yüksek gazlama ve fren kullanım yaptım bir müddet boyunca ve araçtan indiğimde bir koku aldım. 

Fren balatası olduğunu düşünüyorum, baskı balatanın böyle bir koku yapacağını sanmıyorum. 

 
Upvote 0
Yüksek devirde kullanmasanız bile araç yeni olduğu için koku normal hocam.Aracım dgs tdı, bende ilk 5000 km'ye kadar anlattığınız kokuyu almıştım.

 
Upvote 0
silvershadow Oluşturuldu: 19 Mayıs 2015

Araçlarını yeni alan ve alacak dostlarımızın dikkatine....

Rodaj konusunda kılavuz kitapçıkta yazan,

Dikkat etmemiz gereken 3 ayrı rodajımız var :

1.si  "Motor rodajı" 1000-1500 km arası deniyor kılavuzda . Bu kilometrelerarası kademeli olarak devir yükseltilmesi, ilk 1000 KM'de kesinlikle motor devrinin 2/3 oranının aşılmaması gerektiği yazıyor. Red line 6000 devir olduğuna göre geçilmemesi gereken limit 4000 devir dakika ama ben şahsen ilk 1000 KM 2500/3000 devri dahi istinai 1-2 durum dışında geçmedim. 1000KM'den sonra kademeli olarak kullanım devrinin ve dolayısıyla son hızın yükseltilmesi gerektiği yazıyor. Dolayısıyla son sürat denemeniz için biraz bekleyeceksiniz.

2.si  Fren rodajı ilk 320 km için geçerli. Zaten ilk 1000-1500 km'de yüksek devir ve yüksek hıza çıkmayacağınız için sert frenaja va dolayısıyla blok fren ve bunun gibi fren sistemini aşırı yoran şeylerden kaçınmamız isteniyor.

Aracı ilk aldığınızda ilk üretim tarihinin üzerinden yaklaşık 4-5 hafta gibi bir süre geçtiğini, bayide showroom'daysa sürenin biraz daha ötelendiğini varsayarak fren disklerinin üzerinin korozyonla kaplandığını bu nedenle de biraz hızlanıp trafiğin müsait olduğu yerlerde ABS'yi devreye sokmadan mümkün olduğunca sert frenaj yaparak fren disklerinin üzerini temizlemenizi öneririm.

Ayrıca fren balataları üzerindeki fabikasyon nem ve havaya karşı koruma sağlayan katmanın da sürtünmeyle yok olana kadar dikkatli kullanmalı.

En az bilineni....

3.sü Lastiklerin ilk 500 km alışma sürecinin devam edeceği ve tam performansla kullanılmaması, fren, yüksek hızla viraj almak gibi eylemlerden kaçınılması gerektiği belirtiliyor kılavuzda. Lastiklerin üzerinde raf ömrünü uzatmak için olduğunu düşündüğüm daha parlak ve nispeten daha az geçirgen bir parlak katman bulunur. bu katman zamanla hareket ettikçe sürtünme ve diğer kuvvetlerle lastiğin üzerinden silinir. Alttaki katman ortaya çıkana kadar araç lastikleri aşırı kayganlığa bağlı yol tutuş ve fren mesafesinde uzama gibi sorunlara yol açar.

 
Upvote 0
Biraz daha basın hocam yanmazsa sorun yoktur...

Yanarsa zaten hiç sizin olmamıştır yandigi gün bitmiştir :))) 

3000 de 1.5 tsi motordan beklentiniz olmamali bence agresif kullanım için üretilmiş 2.0 r line modeller var bakanilirsiniz 

Daha motor, yürüyen vs alışmadan zorlamak çok mantık dışı yine taktir sizin sıkıntı olursa ilk sahibinden daha 3000 km die satarsınız bi vatandasimiza iyi fiyata o da değil golf ten hayattan soğur ama olsun siz hevesiniz almış olursunuz...

Basmayın biraz daha nazik davranın lütfen milli servettir!!...

 
Upvote 0
3000 deki arabayı az zorluyorsun kardeşim birazcık daha sıkıştır kanat takıp uçacaksın heralde ofli hoca seni :)

 
Upvote 0
@Negatiwe lastiklerin üzerindeki koruma katmanı lastik mumu diye geçiyor hocam. Bilhassa iki tekerci kardeşlerimiz bu sebepten çok motor yatırıyorlar. Değerli bilgileriniz için teşekkür ederim. 
 

Bir diğer konu da aklıma takılan; forum bilgi paylaşımı için bulunmaz bir nimet. Burada üyelerin ve ziyaretçilerin bilmediği ve buradan öğrendiği o kadar çok bilgi var ki... 

foruma bir konu açılıyorsa açtığın konudan bilgi almak için açmışsındır. Ama değerli üstadlarımızın paylaştığı bilgileri yanlış anlayıp ilginç bir şekilde laf sokmalara kadar varan durumlar çıkıyor ortaya. 

Gerçekten ilginç... 

 
Upvote 0

Girmeyeceğim polemiğe ne haliniz varsa görün [emoji1]
Ustadim

Bazen samimiyet hissedip bu tarz muhabbetler olabiliyor takmayin kafaniza keyfinize bakin


 
Upvote 0

Geri
Üst Alt