Motip klima temizleme köpüğü


ogzogz

Paylaşımcı Üye
 
Katılım
2 Mar 2017
Mesajlar
4,550
Tepkime puanı
5,987
İsim
Ogz
2013 aracıma ilk defa klima kokusu ile ilgili uygulama yaptım. Klima spreyleri yani klima bombaları evet zararsız ancak sağa sola püskürme yaptığı için pek cazip gelmemişti. Ben de köpük ile temizleme yolunu seçtim.

Düzenli havalandırma yapan birisi olarak sadece soğuk hava üflemesi öncesi az bi kötü koku almaya başladım. Sıcakta ya da havalandırma açıkken koku olmuyordu.

Nasıl kullanıldığı ile ilgili epey video var araştırdım. Ancak önemli bir yer var ki o da benim şahsi görüşüm üfleme yapan panellere uygulamamanız.

Ben nasıl uyguladım..




Daha sonra temizleme köpüğünün yarısını o boşluktan içeriye sıktım. İsterseniz boşluğa telefon ışığını açarak kamera ile telefonun ekranından görebilirsiniz. Ya da elinizi içeriye sokunca pürüzlü yüzeyi elinizle hissedersiniz.IMG_20200623_191753.jpg

Hazne köpük dolduktan sonra minimum 30 dk. beklemek gerekiyor. Yaklaşık 15 20 dk içinde tahliyeden araba altına damladığını görüyorsunuz.

30 dakikadan sonra içeriyi telefon kamerasıyla kontrol ettiğinizde köpüğün suya dönüşüp bittiğini görebilirsiniz. Ya da tahliyeden damlama bittiğinde de anlayabilirsiniz.

Koku sevmeyen birisi olarak 2 gün önce uygulama yaptım ve bugün yaklaşık 160 km yol yaptım 2-3 saat devamlı klima açıktı. Kokusu beni rahatsız etmedi. Ve git gide azaldığını farkediyorsunuz. Kokuya alışmak değil, koku azalıyor. Bunu da kullanmadan önce boş bir kaba biraz kopük sıktım ve 2 gün sonra çok hafif bir kokusu kalmıştı.

Bu kadar yazmamın nedeni, klima panellerinden sıkılan köpük daha sonra suya dönüştüğü için ve aralarda boşluklar olduğundan direkt olarak tahliyeye gitmeyecektir. Bir çok uygulama şeklini panellerden gösterse de Golf için uygun olmadığı kanaatine vardım.

Onun için köpük ile temizleme düşünenler kesinlikle klima motorunu söküp oradaki boşluktan içeriye uygulama yapmalarını tavsiye ederim. Ben memnun kaldım. Tabi ilerisi ne gösterir göreceğiz.

(Soğuk klima kullanımı sonrası mutlaka 'ac' kapalı olarak minimum 3-4 dk havalandırma çalıştırmanın faydası olduğunu unutmayın.)
 
Son düzenleme:
@ogzogz elinize sağlık., anladığım kadarıyla evaporatöre giden yola ürünü sıkıyorsunuz., ordan da su olup aracın altından tahliye oluyor doğru mu anlamışım..? 

Birde bizim araçlarda evet polen filtresi torpido içinde., dediğiniz gibi bazı diğer araçlardaki gibi motor bölmesinde değil fakat sileceğin altında plastik bakaliti sökünce klimanın hava çektiği bölmeye ulaşıyorsunuz.,

Hem o bölmeden hem de sizin yaptığınız gibi evaporatöre giden kanalın ordan temizlik uygulaması yapılabilir sanırım., bu şekilde tam manasıyla her yer temizlenmiş olur., 

Hatta yurt dışında bazı golf sahipleri sileceğin ordaki bakaliti sökünce ulaştığımız., klimanın taze hava çektiği o bölgeye (retrofit uygulaması) yapıp., oraya ön filtre (pre-filter) yani 2.ci bir filtre daha takarak (çift filtrelizasyon) sayesinde kabin içine hem daha temiz hava sağlıyorlar., hem de klima boruları ve kanallarının daha uzun süre temiz kalması sağlanmış oluyor; 

Video da uygulaması var; 



 
Upvote 0
12 dakika önce, forzaGilles yazdı:

@ogzogz elinize sağlık., anladığım kadarıyla evaporatöre giden yola ürünü sıkıyorsunuz., ordan da su olup aracın altından tahliye oluyor doğru mu anlamışım..? 

Birde bizim araçlarda evet polen filtresi torpido içinde., dediğiniz gibi bazı diğer araçlardaki gibi motor bölmesinde değil fakat sileceğin altında plastik bakaliti sökünce klimanın hava çektiği bölmeye ulaşıyorsunuz.,

Hem o bölmeden hem de sizin yaptığınız gibi evaporatöre giden kanalın ordan temizlik uygulaması yapılabilir sanırım., bu şekilde tam manasıyla her yer temizlenmiş olur., 

Hatta yurt dışında bazı golf sahipleri sileceğin ordaki bakaliti sökünce ulaştığımız., klimanın taze hava çektiği o bölgeye (retrofit uygulaması) yapıp., oraya ön filtre (pre-filter) yani 2.ci bir filtre daha takarak (çift filtrelizasyon) sayesinde kabin içine hem daha temiz hava sağlıyorlar., hem de klima boruları ve kanallarının daha uzun süre temiz kalması sağlanmış oluyor; 

Video da uygulaması var; 

Doğru anlamışsınız.

Evet bu ürünü biliyorum. Yurtdışı satışları var. Ancak 6 ayda bir filtre değiştirince gerek kalmıyor.

Ayrıca bu konu hazırlamamdaki sebep oradan evaporatöre ulaşılamadığı için.

Dışarıdan direkt olarak polen filtresi haznesi görünür ve evaporatör yolu altta kalır. Şayet sizin dediğiniz gibi oraya boşaltırsak  klima üfleme motoru  ve oradan da torpido altına sızıntı yapar. Artroskopi varsa belki bi şans yapılabilir. Ama en sağlıklısı ve en önemlisi de köpüğü görüp içinize sinerek yapabiliyorsunuz.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Doğru anlamışsınız.

Evet bu ürünü biliyorum. Yurtdışı satışları var. Ancak 6 ayda bir filtre değiştirince gerek kalmıyor.

Ayrıca bu konu hazırlamamdaki sebep oradan evaporatöre ulaşılamadığı için.

Dışarıdan direkt olarak polen filtresi haznesi görünür ve evaporatör yolu altta kalır. Şayet sizin dediğiniz gibi oraya boşaltırsak  klima üfleme motoru  ve oradan da torpido altına sızıntı yapar. Artroskopi varsa belki bi şans yapılabilir. Ama en sağlıklısı ve en önemlisi de köpüğü görüp içinize sinerek yapabiliyorsunuz.
Yok ben sadece şunu demek istemiştim., klima üfleme motorunu söküp ondan sonra üsten de köpük sıkılabilir demek istedim., döşemeye vs.. sızıntı yapmaması için altına kova falan koyulabilir sıkıntı olmaz.,

güzel bir uygulama yapmışsınız..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Yok ben sadece şunu demek istemiştim., klima üfleme motorunu söküp ondan sonra üsten de köpük sıkılabilir demek istedim., döşemeye vs.. sızıntı yapmaması için altına kova falan koyulabilir sıkıntı olmaz.,

güzel bir uygulama yapmışsınız..
Teşekkürler.

Anlıyorum. Ancak üst kısım zaten silinebilir biyer. Filtre haznesi ve dışarıdan gelen hava yolu koku yapmıyor. Kokunun kaynağı evaporatör. sıcak olan farklı soğuk olan farklı. Sıcak olanda sorun yok. Soğuk olan koku yapıyor. Aynı evdeki klimalar gibi. 7 senenin sonunda öyle nefes alamayacak kadar kötü koku yok zaten. Ancak daha kötü durumda olanlar vardır hiç şüphesiz.

Klima üfleme motorunu sökmesi kolay oradan içeriye evaporatöre köpük ulaşmazsa amacına hizmet etmez. 

Gerekli açıklama ve uygulanmış hali yukarıdaki gibidir. Diğer uygulamalar  öldürmez ama ekstra uğraştırır ve daha da temiz olmaz.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Teşekkürler.

Anlıyorum. Ancak üst kısım zaten silinebilir biyer. Filtre haznesi ve dışarıdan gelen hava yolu koku yapmıyor. Kokunun kaynağı evaporatör. sıcak olan farklı soğuk olan farklı. Sıcak olanda sorun yok. Soğuk olan koku yapıyor. Aynı evdeki klimalar gibi. 7 senenin sonunda öyle nefes alamayacak kadar kötü koku yok zaten. Ancak daha kötü durumda olanlar vardır hiç şüphesiz.

Klima üfleme motorunu sökmesi kolay oradan içeriye evaporatöre köpük ulaşmazsa amacına hizmet etmez. 

Gerekli açıklama ve uygulanmış hali yukarıdaki gibidir. Diğer uygulamalar  öldürmez ama ekstra uğraştırır ve daha da temiz olmaz.
Üst kısımdan polen filtresine giden kanal yolunun mesafesi kısa ise evet o zaman silinebilir., mesafe kısa mı değil mi emin değilim.,

2-3 sene sonra ben de yaptığınız uygulamayı yapabilirim., klima denilen şey zaten mikrop yuvası..

 
Upvote 0
Üst kısımdan polen filtresine giden kanal yolunun mesafesi kısa ise evet o zaman silinebilir., mesafe kısa mı değil mi emin değilim.,

2-3 sene sonra ben de yaptığınız uygulamayı yapabilirim., klima denilen şey zaten mikrop yuvası..
Mesafe olarak klimanın polen filtresinin derinliği artı ön camın altına kadar ya da silecek hizası olarak düşünebilirsiniz.

Polen filtresini çıkardıktan sonra eğilip baktığınızda ( iç sirkülasyon devrede değilse) o dışarıdan görünen yaprak vs için olan geniş aralıklı süzgeçi içeriden görürsünüz. Eliniz yatay halde filtreden kalın değilse içeriye girer. Ben o şekilde temizledim. Çok da kirli değildi. 

Kokuyu tarif edecek olursam da sadece soğuk üflemesini istediğimde ac açıldığında 2 saniye hafif koku geliyordu ve daha sonrasında koku olmuyordu. Yani o 2 saniyelik kötü koku için yapılabilecek bir uygulama. Şimdiden kolay gelsin.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Polen filtresini çıkardıktan sonra eğilip baktığınızda ( iç sirkülasyon devrede değilse) o dışarıdan görünen yaprak vs için olan geniş aralıklı süzgeçi içeriden görürsünüz. Eliniz yatay halde filtreden kalın değilse içeriye girer. Ben o şekilde temizledim. Çok da kirli değildi. 

Kokuyu tarif edecek olursam da sadece soğuk üflemesini istediğimde ac açıldığında 2 saniye hafif koku geliyordu ve daha sonrasında koku olmuyordu. Yani o 2 saniyelik kötü koku için yapılabilecek bir uygulama. Şimdiden kolay gelsin.
4-5 ay önce polen filtresini değiştirirken polen filtresinin kapağı söküp eski filtreyi çıkartıp., 2 tane telefonun feneri yardımıyla elimin girdiği kadarını temizlemiştim., eğil-kalk tekrar eğil., bayağı yorucu oluyor.,

Dikdörtgen delikten El giriyor biraz elimizi sokarken-çıkarırken bileğimizi çiziyor.,

Fakat o dikdörtgen delikten yukarıyı görmek imkansız., sanırım siz hem klima üfleme motorunu hem de polen filtresi söktüğünüz için en alttan eğilip bakınca üstteki yaprak koruyucu süzgeci görebildiniz..? 

Bilmediğimden soruyorum; şimdi bu klima üfleme motorunu sökünce evaporatöre giden kanala ışık tuttğumuzda evaporatörü görebiliyor muyuz..??

Bir de hangisi sıcak hava evaporatörü, hangisi soğuk hava evaporatörü bunu nasıl anlıyoruz..? :)   :)  

 
Upvote 0
Fakat o dikdörtgen delikten yukarıyı görmek imkansız., sanırım siz hem klima üfleme motorunu hem de polen filtresi söktüğünüz için en alttan eğilip bakınca üstteki yaprak koruyucu süzgeci görebildiniz..? 
Klima üfleme motoru filtre haznesinin altında kalıyor. Yani motor ile bi ilgisi yok.

Süzgeç görünüyor. Tekrar belirteyim, iç sirkülasyon devre dışı olmalı. İç sirkülasyon devreye alınınca ve kontak kapatınca kapalı kalıyor. Ve polen filtresinin bittiği yerde bir flap ile süzgeçin göründüğü yani dış havanın geldiği yer kapanır ve görünmez.

Bir de kapıyı iyice açın ve dışarıdan eğilerek bakmayı deneyin. Aydınlık görmeyi bekliyorsanız göremezsiniz. süzgeçin sonrasında ayrı bir plastik kapak var dükkan önündeki tente gibi düşünebilirsiniz. Paylaştığınız harici filtre videosundan da görebilirsiniz. Bu sebeple farketmemiş olabilirsiniz. 

Bilmediğimden soruyorum; şimdi bu klima üfleme motorunu sökünce evaporatöre giden kanala ışık tuttğumuzda evaporatörü görebiliyor muyuz..??
Göremeyiz, yukarıdaki kendi çektiğim fotoğrafta telefonu yan tutunca telefonun ekranından görürsünüz.elinizle de anlayabilirsiniz, pürüzlü. 

Bir de hangisi sıcak hava evaporatörü, hangisi soğuk hava evaporatörü bunu nasıl anlıyoruz..? :)   :)  
Sıcak olan onun arkasında. (Yani vites önü eşya gözünün arkası) Onunla işimiz yok.  Kısaca arka arkayalar ve hava yoluna köpük sıkınca soğutucu olana temas ediyor. İsterseniz de sıcak olana oradan ulaşamazsınız (onun için başka yolu var.) Yani belirttiğim yol doğru yol. (Bu arada evaporatör soğutucu olduğundan, sıcak olana ne deniyor bilmiyorum. Galiba ısıtıcı diyebiliriz.)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
4 saat önce, forzaGilles yazdı:

@ogzogz elinize sağlık., anladığım kadarıyla evaporatöre giden yola ürünü sıkıyorsunuz., ordan da su olup aracın altından tahliye oluyor doğru mu anlamışım..? 

Birde bizim araçlarda evet polen filtresi torpido içinde., dediğiniz gibi bazı diğer araçlardaki gibi motor bölmesinde değil fakat sileceğin altında plastik bakaliti sökünce klimanın hava çektiği bölmeye ulaşıyorsunuz.,

Hem o bölmeden hem de sizin yaptığınız gibi evaporatöre giden kanalın ordan temizlik uygulaması yapılabilir sanırım., bu şekilde tam manasıyla her yer temizlenmiş olur., 

Hatta yurt dışında bazı golf sahipleri sileceğin ordaki bakaliti sökünce ulaştığımız., klimanın taze hava çektiği o bölgeye (retrofit uygulaması) yapıp., oraya ön filtre (pre-filter) yani 2.ci bir filtre daha takarak (çift filtrelizasyon) sayesinde kabin içine hem daha temiz hava sağlıyorlar., hem de klima boruları ve kanallarının daha uzun süre temiz kalması sağlanmış oluyor; 

Video da uygulaması var; 

@forzaGilles Hocam sanırım o çıkan filtre tutucuyu ters çevirip içine polen filtresi mi yerleştiriyor? Ek olarak, bunu uygularsak gerçekten kabin havasina katkısı olur mu? Diğer sorum ise, bu taktığımız ikinci filtre araçta zorlama yapar mi acaba klima motoru vs. 

 
Upvote 0
@forzaGilles Hocam sanırım o çıkan filtre tutucuyu ters çevirip içine polen filtresi mi yerleştiriyor? Ek olarak, bunu uygularsak gerçekten kabin havasina katkısı olur mu? Diğer sorum ise, bu taktığımız ikinci filtre araçta zorlama yapar mi acaba klima motoru vs. 
İlk başta ben de ters çeviriyor zannetmiştim fakat sonra anladım ki başka bir plastik tutucu takıyor., 

Kabin havasına ciddi katkısı olur., çift filtrelizasyon sayesinde içerde daha temiz hava sağlanır., dışardan lağım egozmanı vs. gibi pis kokuların kabin içine girmesi engellenir., “ana polen filtresi” daha az kirlenir., havanın çekildiği kanallar ve havanın bize ulaşmasını sağlayan kanalların kirlenmesi daha az olur FAKAT bu işlem klima motorunu (daha doğru ifade ile havayı bize ileten fan motoru) zorlanmasına sebeb olur mu işte onda şüpheliyim., sonuçta sistemi tasarlayan mühendis bunu tasarlarken tek filtre için tasarladı.!! 

Çift polen filtresi olayı bazı lüks segment araçlarda var., tabi aracın mühendisliği de ona göre yapılmış., 

Video’da montajı yapan kişi ön filtreyi yanlış görmediysem karbonlu filtre takıyor.,  

bu o olumsuzluk (bilinmezlik) şu şekilde aşılabilir., bildiğiniz gibi günümüz araçlarında 3 tip polen filtresi var., tek katmanlı standart kağıt filtre., bu filtreyi ışığa tuttuğunuzda arkası görülür yani yapısı incedir., diğeri çift katmanlı karbonlu filtre ve 3 katmanlı anti-alerjik filtre., 

Video’da takılan karbonlu filtre yerine yapası daha ince olan standart kağıt filtre takarak fan motorunun zorlanması engellene bilir., 

Belki de adamın taktığı karbonlu filtrenin bile fan motoruna hiç bir zararı olmayacaktır ama bunu anlayabilmek biraz güç..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@ogzogz hocam emeğinize sağlık çok güzel bilgilendirme olmuş.ben de  sizin gibi düşnüyorum peteklerin içinden sıkılan köpüğün golf lere zararı olabileeğini düşnüdüğüm için geçtiğimiz yaz klima bombası yaptım güzel hoş kokusuyla ferahlık verdi.Klimanın filtrlerini yılda 2 kez değiştirmenin de faydası var..güzel kokulu süürşler..:)

 
Upvote 0
@ogzogz hocam emeğinize sağlık çok güzel bilgilendirme olmuş.ben de  sizin gibi düşnüyorum peteklerin içinden sıkılan köpüğün golf lere zararı olabileeğini düşnüdüğüm için geçtiğimiz yaz klima bombası yaptım güzel hoş kokusuyla ferahlık verdi.Klimanın filtrlerini yılda 2 kez değiştirmenin de faydası var..güzel kokulu süürşler..:)
Teşekkür ederim. Genel olarak paylaşımlarım tecrübeler doğrultusunda. O yüzden hepimizin yapabileceği ve fayda gördüğüm konularda imkan dahilinde herkesin faydalanması için yazıyorum.

Açıkçası yaşadığım bölge kışın soba dumanı, yazın da nemli olduğundan polen filtresini senede 2 defa değiştiriyorum. Belki de bu zamana kadar böyle temiz kaldı. Ama nihayetinde soğuk üfleme baslamadan önce 2 saniyelik hafif bi kötü koku için yapılmaya değer olduğu kanaatindeyim.

Sprey olarak hangi ürünü kullandınız ve memnun kaldınız mı? 

 
Upvote 0


Geri
Üst Alt