Arkadaşlar herkese merhaba. Bir önceki aracım olan 2016 model 308 classıc edition plus aracımla, yeni aracım olan 7.5 midline plus arasında ki aklıma gelen farkları kısa kısa nacizane paylaşmak istedim siz değerli Golf sahipleri ile.
MOTOR
308 in 1.6 e hdi 115 bg dizel , Golfte ise 1.0 tsi benzinli 115 bg motorları mevcut ,her ne kadar dizel benzin farkı olsada performans olarak golfün üstünlüğü mevcut yakıt olarak ise aynı güzergahta 308 ile 5.5 Golf ile 5.9 verilerine sahibim.Açıkcası dizelden benzine geçip performans anlamında iyileşmenin yanında 0.4 lük bir artış fazlasıyla memnun etti beni. Açıkçası 1.0 tsi üretenleri tebrik ederim muazzam bir iş çıkarmışlar.
ŞANZUMAN
Her iki araçta manuel. Vites geçişleri kullanım konforu olarak Golf çok daha önde.Zira Golf kemikli yapısı var ancak 308 baya kalın kemik kalıyordu
DONANIM
308, deyim yerindeyse gırtlak dolu araçtı. Kör noktadan park pilota full led fardan cam tavana herşey vardı. Bu yüzden her iki araçta mevcut olan ve aktif kullanılan özellikleri karşılaştırmak daha uygun olur. Multimedya sistemi ekran ,medya bağlantıları ve ses kalitesinde Golfün bariz iyi olduğunu söyleyebilirim. Auto hold yine Golfte üstün zira 308 yokuş inişte çalışmıyor, yokuş yukarı fren pedalını bırakınca yaklaşık 3 sn sonra iptal oluyordu.Start stop sisteminde ise 308 çok daha başarılıydı 20 km hıza kadar araç çalışmadan ilerliyor direksiyon aktif halde kalıyordu. Her iki araçta da dijital klima mevcut burada da Golfün hem ısıtma hem soğutma performansı bariz üstün. Yağmur sensörü Golfte , far sensörü 308 de daha adaptif çalışıyor.
YOL TUTUŞ
Yol tutuş konusunda 308 bir adım önde ( geyik testlerinde civicten sonra 2.ciydi sanırım) ancak bu yol tutuş resmen konfordan çalınmış, zira iki araçtada 17 jant ve torsiyon olmasında rağmen konfor konusunda Golf ile sınıf atladım diyebilirim.
MALZEME KALİTESİ
308 in kalitesi eski pug grubuna göre baya iyileşmişti gayet tatminkardı ancak Golf ile kıyaslarsak farkılılığı direk hissettim. Trim sesleri konusunda işçilik kalitesinde hatta kullanışlılık ve sürücü odaklılığında da Golfün üstünlüğü mevcut.( 2 gömlek üstün)
YALITIM&KONFOR
Bu konuda 308 den beklenilmeyen kalite vardı. Araç dizel olmasına rağmen sessiz sedasız ilerliyordu. Rüzgar sesinde 308 in Yol sesi (lastik, çukur, kasis vb) Golfün üstünlüğü mevcut. Yukarıdada bahsettiğim gibi süspansiyon konforunda Golf ciddi anlamda iyi. Aracım mid.plus koltuklarıda 308 e göre daha rahat sürücüsünü daha az yoran ve uygun oturuş pozisyonu çok daha iyi durumda.
GÜVENLİK
Tüm Golf serilerinde standart olan güvenlik ekipmanları beni çok etkilemişti, diğer firmalar gibi donanım paketine göre güvenliği artırmıyor.Kaza yaşamadım umarımda yaşamayız iki aracı karşılatırmak için, ancak Golfün çok daha sağlam olduğuna inanıyorum.
KAPORTA
Bu konuda açıklama yapmaya gerek yok. 308 de bagalit bagaj, alimünyum kaput derken Golfün yanında ciddi anlamda zayıf kalıyordu. (308 in kapılar falan arkadaşın egeadan daha narin duruyor)
MARKA İMAJI
Net bir şekilde vw üstünlüğü var hatta Golf diyince bazen passattan daha iyi vb yorumlar insanı şımartıyor.
Şimdilik aklıma ana hatları ile bunlar geldi arkadaşlar, eğer ki merak ettiğiniz yada önemli gördüğünüz atladığım konular var ise düzeltme ve paylaşma yapmak isterim.
Sonuç olarak iki araçta C segment aynı yıllar piyasaya çıkmış mevcut modeller. Kendi açımdan iyiki Golfe geçiş yapmışım ki 308 in en fullü, Golfün en boşu yine de Golf çok daha iyi. Herşey donanım ufak oyuncaklar olmuyor aracın ana özellikleri gerçek sürüş verileri daha önemli bence. Bu karşılaştırmanın hakkı aslında Highline ile olurdu o zaman çok çok daha farklı Golf derdim... Herkese saygılarımla.
MOTOR
308 in 1.6 e hdi 115 bg dizel , Golfte ise 1.0 tsi benzinli 115 bg motorları mevcut ,her ne kadar dizel benzin farkı olsada performans olarak golfün üstünlüğü mevcut yakıt olarak ise aynı güzergahta 308 ile 5.5 Golf ile 5.9 verilerine sahibim.Açıkcası dizelden benzine geçip performans anlamında iyileşmenin yanında 0.4 lük bir artış fazlasıyla memnun etti beni. Açıkçası 1.0 tsi üretenleri tebrik ederim muazzam bir iş çıkarmışlar.
ŞANZUMAN
Her iki araçta manuel. Vites geçişleri kullanım konforu olarak Golf çok daha önde.Zira Golf kemikli yapısı var ancak 308 baya kalın kemik kalıyordu
DONANIM
308, deyim yerindeyse gırtlak dolu araçtı. Kör noktadan park pilota full led fardan cam tavana herşey vardı. Bu yüzden her iki araçta mevcut olan ve aktif kullanılan özellikleri karşılaştırmak daha uygun olur. Multimedya sistemi ekran ,medya bağlantıları ve ses kalitesinde Golfün bariz iyi olduğunu söyleyebilirim. Auto hold yine Golfte üstün zira 308 yokuş inişte çalışmıyor, yokuş yukarı fren pedalını bırakınca yaklaşık 3 sn sonra iptal oluyordu.Start stop sisteminde ise 308 çok daha başarılıydı 20 km hıza kadar araç çalışmadan ilerliyor direksiyon aktif halde kalıyordu. Her iki araçta da dijital klima mevcut burada da Golfün hem ısıtma hem soğutma performansı bariz üstün. Yağmur sensörü Golfte , far sensörü 308 de daha adaptif çalışıyor.
YOL TUTUŞ
Yol tutuş konusunda 308 bir adım önde ( geyik testlerinde civicten sonra 2.ciydi sanırım) ancak bu yol tutuş resmen konfordan çalınmış, zira iki araçtada 17 jant ve torsiyon olmasında rağmen konfor konusunda Golf ile sınıf atladım diyebilirim.
MALZEME KALİTESİ
308 in kalitesi eski pug grubuna göre baya iyileşmişti gayet tatminkardı ancak Golf ile kıyaslarsak farkılılığı direk hissettim. Trim sesleri konusunda işçilik kalitesinde hatta kullanışlılık ve sürücü odaklılığında da Golfün üstünlüğü mevcut.( 2 gömlek üstün)
YALITIM&KONFOR
Bu konuda 308 den beklenilmeyen kalite vardı. Araç dizel olmasına rağmen sessiz sedasız ilerliyordu. Rüzgar sesinde 308 in Yol sesi (lastik, çukur, kasis vb) Golfün üstünlüğü mevcut. Yukarıdada bahsettiğim gibi süspansiyon konforunda Golf ciddi anlamda iyi. Aracım mid.plus koltuklarıda 308 e göre daha rahat sürücüsünü daha az yoran ve uygun oturuş pozisyonu çok daha iyi durumda.
GÜVENLİK
Tüm Golf serilerinde standart olan güvenlik ekipmanları beni çok etkilemişti, diğer firmalar gibi donanım paketine göre güvenliği artırmıyor.Kaza yaşamadım umarımda yaşamayız iki aracı karşılatırmak için, ancak Golfün çok daha sağlam olduğuna inanıyorum.
KAPORTA
Bu konuda açıklama yapmaya gerek yok. 308 de bagalit bagaj, alimünyum kaput derken Golfün yanında ciddi anlamda zayıf kalıyordu. (308 in kapılar falan arkadaşın egeadan daha narin duruyor)
MARKA İMAJI
Net bir şekilde vw üstünlüğü var hatta Golf diyince bazen passattan daha iyi vb yorumlar insanı şımartıyor.
Şimdilik aklıma ana hatları ile bunlar geldi arkadaşlar, eğer ki merak ettiğiniz yada önemli gördüğünüz atladığım konular var ise düzeltme ve paylaşma yapmak isterim.
Sonuç olarak iki araçta C segment aynı yıllar piyasaya çıkmış mevcut modeller. Kendi açımdan iyiki Golfe geçiş yapmışım ki 308 in en fullü, Golfün en boşu yine de Golf çok daha iyi. Herşey donanım ufak oyuncaklar olmuyor aracın ana özellikleri gerçek sürüş verileri daha önemli bence. Bu karşılaştırmanın hakkı aslında Highline ile olurdu o zaman çok çok daha farklı Golf derdim... Herkese saygılarımla.
Moderatör tarafında düzenlendi: