Merhabalar,
2011 Model 199.000 de 1.6 tdi golf aracımda yıllık bakım süresine 1 ay kala (14 bin km yapmıştım) düşük yağ basıncı uyarısı aldım ve sağa çekerek durdum. Aracı durdurup yağ kontrolü yaptım yağ seviyem de eksilme yoktu. Tekrar çalıştırdığımda araç uyarı vermedi bu şekilde 10 gün daha kullandım aracı uyarı lambası nadir aralıklarla (1 sn) yanıp sönüyordu. Bende yağ özelliğini yitirmiş olacağını düşünerek sanayiye gittim. Sanayide durumu ustama anlattım bunun üzerine araçta motor içinde çatlaklar olabileceğini sıcakta burdan sızma yapmasından dolayı basınç uyarısı alabileceğimi belirterek yağ ve filtre değişimi yaparak araca 5 lt 5/40 castrol yağ koydular.
işin açıkcası bu beni biraz tedirgin etti.
1) şu ana kadar hep 5/30 castrol yağ kullandım. 5/40 yağ kullanmak aracıma daha büyük sorunlar açar mı? fikrini aldığım bazı arkadaşlar havaların sıcak olmasından dolayı yazın sorun olmaz ama kışın 5/30 a dönebilirsin dedi.
2) bu konuyu araştırırken araca 4.6 lt yağ alacağından hep bahsediliyor ama benim araca 5 lt yağ koyuldu bu ayrı bir sıkıntı oluşturur mu? oluşturursa yağı kendim azaltma şansım varmı?
Birde 200 bin km bu araçlar için yüksek km değil diye düşünüyorum aracı zorlayan birisi de değilim. 70 bin km almıştım aracı ve bakımlarını düzenli yaptıran biriyim. Motor çatlakları için düşük bir km değil midir?
Bu sorunu Antalya'da yaşayıp çözüm bulan usta tavsiyesi verecek arkadaşlar varsa sevinirim. Teşekkürler.
2011 Model 199.000 de 1.6 tdi golf aracımda yıllık bakım süresine 1 ay kala (14 bin km yapmıştım) düşük yağ basıncı uyarısı aldım ve sağa çekerek durdum. Aracı durdurup yağ kontrolü yaptım yağ seviyem de eksilme yoktu. Tekrar çalıştırdığımda araç uyarı vermedi bu şekilde 10 gün daha kullandım aracı uyarı lambası nadir aralıklarla (1 sn) yanıp sönüyordu. Bende yağ özelliğini yitirmiş olacağını düşünerek sanayiye gittim. Sanayide durumu ustama anlattım bunun üzerine araçta motor içinde çatlaklar olabileceğini sıcakta burdan sızma yapmasından dolayı basınç uyarısı alabileceğimi belirterek yağ ve filtre değişimi yaparak araca 5 lt 5/40 castrol yağ koydular.
işin açıkcası bu beni biraz tedirgin etti.
1) şu ana kadar hep 5/30 castrol yağ kullandım. 5/40 yağ kullanmak aracıma daha büyük sorunlar açar mı? fikrini aldığım bazı arkadaşlar havaların sıcak olmasından dolayı yazın sorun olmaz ama kışın 5/30 a dönebilirsin dedi.
2) bu konuyu araştırırken araca 4.6 lt yağ alacağından hep bahsediliyor ama benim araca 5 lt yağ koyuldu bu ayrı bir sıkıntı oluşturur mu? oluşturursa yağı kendim azaltma şansım varmı?
Birde 200 bin km bu araçlar için yüksek km değil diye düşünüyorum aracı zorlayan birisi de değilim. 70 bin km almıştım aracı ve bakımlarını düzenli yaptıran biriyim. Motor çatlakları için düşük bir km değil midir?
Bu sorunu Antalya'da yaşayıp çözüm bulan usta tavsiyesi verecek arkadaşlar varsa sevinirim. Teşekkürler.