Golf 7 dpf arızası


ayboay

Yeni Üye
Katılım
23 Ara 2018
Mesajlar
25
Tepkime puanı
4
İsim
ayberk
Arkadaşlar merhabalar aracım birkaç zamandır dpf temizlemeye çalışıyordu fakat işlem kontak kapatmamdan ve kısa mesafe sürmemden ötürü yarim kalıyordu geçen gün temizlensin diye 4. Vites 3.devirde 80 ile 30dk dan fazla gittim ve otoparkta durduğumda yine yüksek rölantide çalıştığını farkettim internette ve forumda farklı çözüm yolları gördüm başına gelen veya bilgisi olan varsa paylaşabilirse sevinirim. Ayni zamanda Obdeleven a sahibim cihaz ilede rejenerasyon yapılıyor fakat nasıl ve hangi şartlar altında oluyor bilmiyorum herkese iyi forumlar dilerim
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
hocam, aracı biraz devirli kullanın. araç dsg ise de dsg düşük devir kullanmayı seviyor gerekirse manuele alıp arada sırada devirli kullanın ki bu sorunu hiç yaşamayasınız, sorununuzun çözümüne gelecek olursakta, yüksek devirde biraz daha kullanın aracı eğer düzelmezse yakıt katkısı ya da dışarıdan müdahale gerekebilir gibi, ama umarım buna gerek kalmaz.

 
@ayboay merhaba, hocam dpf çalışma mantığı şu şekilde araç dpfi 10-14 gr aralığındayken araç kendisini egzos sıcaklığı uygun olduğu zamanlarda 1000 devire çekerek pasif rejenarasyon başlatmaya başlar. bunu 20-24 gr aralığına gelene kadar siz her marş bastığınızda partikül doluluğu 10 gr altına düşene kadar devam ettirir. siz aracı stop edip gittiğinizde fan çalışmasının sebebi sizin bu rejenere işlemini yarıda kesmenizden kaynaklanır. araç bu sırada rejenere modunda egzos sıcaklığını 650 derecelere cıkarmak için egzos valfini yarı kapalı konuma getirir ve ideal kurum yakma sıcaklığına ulaşmak için egzosun ısınmasını sağlar. siz stop ettiğinizde de fan açılır ve rejenere işlemi yarıda kaldığı için egzos sıcaklığını düşürmeye calısır (tehlike yaratmaması için). araç 20-24 gr doluluğa ulaştığında artık partikül arıza ışığı yanar ve sizi aktif rejenarasyon yapmak için zorlar (80 sabit klima farlar açık 2000-2400 devir yeterlidir). bu moda geçtiğinde artık bunu ertelememenizde fayda vardır.

şimdi biz araç rölantide 1000 devire çekmediği sürece her yere 2500-3000 devirle gitsek de bir işe yaramaz. yani ben çıkayım kendi kendime rejenere edeyim temizlik yapayım diye bir şey yoktur.

araç pasif rejenere durumunda yani rölanti 1000 devirde çalışıyorken gideceğimiz yere 20km boyunca 2000-2400 devir aralığında sabit gitmek temizlik yapmanızı sağlar.

peki biz ne yapmalıyız, bu araç kendini 1000 devire çektiğini farkettiğimizde ertesi gün çalıştığında ya da o an acil bir durum yoksa stop etmek yerine dediğim şartlarda 10-20 km dolanıp gelmekte fayda vardır. zaten araç devrinin 800 e düştüğünü park ederken göreceksiniz.

cihazla rejenere işlemi başlatabiliyorsanız bunu değerlere bakmadan yapmamanızı öneririm. örneğin araç 20gr civarlarında ve sizin çıkıp gezmeye vaktiniz yok. bu aşamada başlatabilirsiniz. Çok sık cihaz destekli rejenere başlatmak yine tehlikelidir. dpf nin seramik yapısını bozabilir. ancak 10-15 gr seviyesinde bunu yapmak hem aracı hem de dpf sistemini olumsuz etkiler. ayrıca bu işlemi açık havada ve açık bir otoparkta yapmanızda fayda var. rejenere sırasında egzos gazı sıcaklığı 550-650 derece arasında değişir ve bu inanın egzos ucundaki bir kağıdı kolaylıkla yakabilir. (denendi)

yakıt katkısını da temiz düşük km bir araçta kullanmayı ben doğru bulmuyorum açıkçası.

Adsız.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt