Merhabalar öncelikle.
Ikinci el 2018 model, 1.0 motor, 110 beygir, dsg golf satın aldim. Arac 26bin kilometrede. Malum, motor hacmi küçük olduğu için araç uzun omurlu olur mu olmaz mi, uzun omurlu olmasi icin nelere dikkat etmem gerekir diye kafamda sorular var.
Benim duyduğum bazı tavsiyeler;
1-motorda cold start oldugu icin kontagi ilk cevirdigimde yuksek devirli calisacagi, araci hareket ettirmeden önce devrin 1000in altina inmesini beklemem gerektigi,
2-kontagi kapatmadan once; uzun yol yaptiktan sonra 1 dk, kisa mesafelerde 20-30 sn beklemem gerektiği,
3-uzun yolda acil hizlanmam gerektiginde (orn.100km/sa hizla 7. Viteste giderken aninda hizlanmam gerekti) gaza tamamen yuklenip dsgnin kendiliginden vites dusurup devir almasi yerine, direksiyonun arkasindaki kulakciklardan once vites düşürüp vites dusurdukten sonra gaza basmam gerektigi.
Bunlardan baska sizlerin tavsiyesi olursa paylaşabilirseniz çok makbule geçer. Şimdiden çok teşekkür eder, iyi günler dilerim.
(Yukarida saydiklarim yanlissa eger onu da belirtebilirseniz cok sevinirim)
----------------------------------------------
https://www.holtsauto.com/redex/news/6-ways-protect-turbo-engine/
Şu linkte turbolu motorlarda dikkat edilmesi gereken hususlara vurgu yapılmış. Merak edenler için link bıraktım.
Ikinci el 2018 model, 1.0 motor, 110 beygir, dsg golf satın aldim. Arac 26bin kilometrede. Malum, motor hacmi küçük olduğu için araç uzun omurlu olur mu olmaz mi, uzun omurlu olmasi icin nelere dikkat etmem gerekir diye kafamda sorular var.
Benim duyduğum bazı tavsiyeler;
1-motorda cold start oldugu icin kontagi ilk cevirdigimde yuksek devirli calisacagi, araci hareket ettirmeden önce devrin 1000in altina inmesini beklemem gerektigi,
2-kontagi kapatmadan once; uzun yol yaptiktan sonra 1 dk, kisa mesafelerde 20-30 sn beklemem gerektiği,
3-uzun yolda acil hizlanmam gerektiginde (orn.100km/sa hizla 7. Viteste giderken aninda hizlanmam gerekti) gaza tamamen yuklenip dsgnin kendiliginden vites dusurup devir almasi yerine, direksiyonun arkasindaki kulakciklardan once vites düşürüp vites dusurdukten sonra gaza basmam gerektigi.
Bunlardan baska sizlerin tavsiyesi olursa paylaşabilirseniz çok makbule geçer. Şimdiden çok teşekkür eder, iyi günler dilerim.
(Yukarida saydiklarim yanlissa eger onu da belirtebilirseniz cok sevinirim)
----------------------------------------------
https://www.holtsauto.com/redex/news/6-ways-protect-turbo-engine/
Şu linkte turbolu motorlarda dikkat edilmesi gereken hususlara vurgu yapılmış. Merak edenler için link bıraktım.
Moderatör tarafında düzenlendi: