1.0 TSI DSG MOTOR DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER


Blanxing

Yeni Üye
Katılım
8 Tem 2020
Mesajlar
20
Tepkime puanı
7
İsim
Mert
Merhabalar öncelikle.

Ikinci el 2018 model, 1.0 motor, 110 beygir, dsg golf satın aldim. Arac 26bin kilometrede. Malum, motor hacmi küçük olduğu için araç uzun omurlu olur mu olmaz mi, uzun omurlu olmasi icin nelere dikkat etmem gerekir diye kafamda sorular var.

Benim duyduğum bazı tavsiyeler;

1-motorda cold start oldugu icin kontagi ilk cevirdigimde yuksek devirli calisacagi, araci hareket ettirmeden önce devrin 1000in altina inmesini beklemem gerektigi,

2-kontagi kapatmadan once; uzun yol yaptiktan sonra 1 dk, kisa mesafelerde 20-30 sn beklemem gerektiği,

3-uzun yolda acil hizlanmam gerektiginde (orn.100km/sa hizla 7. Viteste giderken aninda hizlanmam gerekti) gaza tamamen yuklenip dsgnin kendiliginden vites dusurup devir almasi yerine, direksiyonun arkasindaki kulakciklardan once vites düşürüp vites dusurdukten sonra gaza basmam gerektigi.

Bunlardan baska sizlerin tavsiyesi olursa paylaşabilirseniz çok makbule geçer. Şimdiden çok teşekkür eder, iyi günler dilerim.

(Yukarida saydiklarim yanlissa eger onu da belirtebilirseniz cok sevinirim)

----------------------------------------------

https://www.holtsauto.com/redex/news/6-ways-protect-turbo-engine/

Şu linkte turbolu motorlarda dikkat edilmesi gereken hususlara vurgu yapılmış. Merak edenler için link bıraktım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhabalar, 

1) Doğru değil, aksine rölanti de çok beklemeden bir an önce kalkış yapmanız zararlı gazların salınımını azalacağı için çevreci bir davranış olacaktır. (Avrupa'daki bazı ülkelerde bu konuda yönetmelik olması lazım) Asıl dikkat etmeniz motor ısınmadan yüksek devirden kaçınmanız, fazla basmamanız. 

2)Tüm turbo motorlu araçlar için önerilir, turbo yağlaması devamı için. 

3) Dsg karakteri gereği yakıt tüketimini düşük tutmak amaçlı aracı hep düşük devir tutmayı istiyor. Diğer otomatik araçlardan farklı olarak gaz pedalına normal basarsanız halen vites düşürmeden hızlanmak, gitmek istiyor.

1.0 motorda sorun değil sanıyorum ancak 1.5 motorda eğer pedaldan kickdown yaptırmak için daha fazla basarsanız bu sefer araç bir anda vitesi düşürdüğünde fırlatıyor. Bunu önlemek için, daha önceden kulakçıkla vites düşürüp hızlanmayı daha konforlu yapmak işe yarıyor. 

1.0 motor için özellikle önerebileceğim, aracın hacmine göre yüksek beslenmeli bir motoru olduğundan uzun süreler yüksek devir, uzun yol yüklüyken sürekli dip gaz denemeleri yapmamanız tavsiye edebilirim. 

 
@Blanxing

Kulaklarinizi milletin sacmaliklarina kapatin, arabanizin keyfine bakin, cok iyi tercih yaptiniz

Arabanizi diger arabalariniz nasil kullandiysaniz öyle kullanmaya devam edin, cogu motordan daha iyidir ve hassas  bir motor degildir

Simdiden söyliyeyim bunlari cok duyacaksiniz

1.0 Tsi  100 bin km'de motor yer!!!! Bu araba 156 bin km'de https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-esmotors-plusgolf-plus7.5-plusrline-pluskayarled-plusfulyapili-840447967/detay

1.0 tsi yokusta bogulur!!!

1.0 tsi motor blogu catlar eger fazla yüklenirsen!!!

.......ivir zivir....ivir zivir......

Cok bilmis insanlarimiz bir araya gelsede bir tane motor yapsalar, ama sadece sacmalamasini bilirler

@tiesay hocamin dediklerine katiliyorum,  aracina deger veren her golf sahibinin dikkat etmesi gereken konular, cogu motorda assagi yukari ayni durum, özellikle dsg yüksek devir sevmez

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bende 1.0 dsg kullanıyorum.Sifir aldim simdi 17 binde.Hic kulakçık falan duymadim gaza çok basarsan otomatik vites düşürüyor... Sağlam motor milletin dediğine bakmayin.Sadece uzun yoldan gelince vs.30 sn bekliyorum oda çoğu motor için geçerli.Ben çok memnunum dağ bayır yük muk klima vs.gayet güzel gidiyoruz geziyoruz...

 
@krym ustadim cok tesekkurler icime su serptiniz. Olumsuz yorumları okudukça aldığıma pisman olmaya başlamıştım. Ama tedbiri yine de elden bırakmayacağım, varsa sizin de tavsiyeleriniz paylasirsaniz cok memnun olurum.

Iyi aksamlar dilerim herkese

 
@fanajal Allah tekerinize taş, motorunuza sorun değdirmesin inşallah. Uzun kmler yaparsınız sorunsuzca umarim

 
Aracı ilk çalıştırdığınızda basıp gitmek hiç bir araç için iyi olmayacaktır. 10-20-30 sn her neyse karter içindeki yağ motorun her noktasına ulaştıktan sonra kalkış yapmak en iyisidir. Aracınızın motoruda ilk çalıştığında hem verimli yakıt yakabilmek hemde yağlamayı hızlandırmak için bir tık rölantisi yüksek çalışır. Tavsiyem rölantiniz düştüğünde yola çıkmanız oda zaten 20sn kadar sürer. O arada kemer takın teybi açın falan filan geçer. Kazasız belasız sürüşler dilerim.

 
Maşşallah ışıklarda ilk kalkışta ve virajlı dik yokuşlarda 1.0 golfumuzu kenera çektiren araç olmadı.özellikle ışıklarda  ilk kalkışta arkadaki araç kullanıcıları 1.0 tsi olduğunu bilse eminim çok üzülürler çünkü 1.0 tsi çok atık.

 
Bende 2019 1.0 tsi var şuan 30 bin km ye geldi sayılır. Motor ömrü konusunda bir çok kişi saçmalıyor. Bu motorların benim bilidiğim kadarı ile piston çapları diğer tsi motorlara göre büyük aynı zamanda piston kolları kalın ve gömlek dediğimiz blok buna göre mukavemeti arttırılmış. Bir yerde duymuştum diğer tsi motorlara göre bu nedenlerden dolayı daha uzun ömürlü olacağını. Benim araç manuel aydın otobanını 210 km hızla bir kaç kez bitirmişliğim var. Hiç bir sıkıntı çıkarmaz. 
Benim için kötü yanları, ilk çalıştırdığımda cold start 40sn civarı sürüyor hep bekliyorum diğeri ise diğer tsi motorlara göre startstop ta sarsıntılı çalışıyor ve kararaız ayrıca motoru stop ettirdiğimde kamyon motoru gibi stop ediyor. Ama bunlar ufak tefek şeyler inanmazsınız belki ama ben bu araçla 2 tane 1.4tsi 2018 r line aracı tokatladım. Çok sayıda şahitlerimde var. Hem performans hemde yakıt ekonomisi mükemmel bir motor. 👍

 
@tuncer_2632 hocam ben 4500 kmlik bir Türkiye turu yaptım.Yokuş aşağı da olsa 230 km/h hızı da gördü araç.Yüksek hızlarda 190-200-210 km/h 10-15 dklar gittim.Yağ sıcaklığına dikkat ederek 120 dereceyi geçmemesine dikkat ettim.1.0 motor açıkçası tatmin ediyor.Tabi 1.5 150’ye saygılarımızı iletiyoruz ama 1.6 tdi için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. 🙃

 
1.0 tsi motorlar 3 silindirli olmasından dolayı rolanti devirleri ve start stop esnasında biraz sarsıntılı çalışmaktadır. Vw mühendisleri bu sarsıntıyı absorbe etmek edebilmek için motor kulaklarında revizyona gitmişler ve rölanti devirlerini biras daha yüksek ayarlamışlardır. Sarsıntının temelinde ise silindirler arası iş (yanma) zamanı aralıklarının daha uzun olmasından kaynaklanır.  Yeni nesil golflerde  1.0 tsi motorlar 1.6 dizel motorların yerini alması planlanıyor. Sebebide sürekli sıkılaştırılan emüsyon kuralları..

 
vergi/performans/yakıt kombinasyonunda çok iyi bir motor 1.0tsi. Daha önce 1.6mjet dizel motorlu araç kullanıyordum, benzer güzergahta yakıt ortalaması birebir aynı. dpfsi kurum bağlaması, gürültüsü yok, mtvi düşük daha ne olsun. 

 
Merhaba, öncelikle bahsettiğiniz şeylere herkesin dikkat etmesi gerekiyor. Zaten sürekli gazlamak isteseniz bu aracı ve motoru tercih etmezdiniz diye düşünüyorum. Motor gayet güzel, keyfinize bakın.

 


Geri
Üst Alt