Lastik Aşınması ve Parlatıcı Hakkında


Ysn

Üye
Katılım
4 May 2016
Mesajlar
446
Tepkime puanı
162
Konum
Bursa
İsim
Yasin
hayırlı akşamlar herkese, konuya giriş yapıyorum :)
1- Aracımın lastiğini değiştirdim, sol arkadan çıkan lastiğin iç kısmı dış kısmına göre bariz şekilde fazla aşınmıştı, sol arkanın rot ya da balansında herhangi bir bozukluk çıkmadı bunun nedeni ne olabilir,
2- Lastik parlatıcı olarak ucuz yollu bir ürün kullanıyordum, çıkan lastiklerin yanak kısmıyla tabanının birleşme yerlerinde çatlaklar oluşmuştu, lastik parlatıcılar böyle çatlamalara neden olur mu?

 
Hayırlı akşamlar olsun size de. 

1. Balansta sıkıntı olması lazım. Fazla aşınan yere daha cok basmış ağırlık. 

2. Lastik parlatıcı ürünler lastiğe zarar verir. Zamanla yapısını bozar. Kimyevi madde sonuçta. Ben silip geçiyorum. Duruluyorum o kadar. Güzel görünmüyor ama lastiğim sağlam kalsın. 😌

 
Merhabalar,

1) Aracınız kamber açısında sorun var. Düzensiz aşınma buna bağlı içten lastiği yemiş. (Eğer dış kısımların iki tarafı da yemiş, orta kısmı sağlamsa da düşük hava basıncı olurdu) 

2) Lastik parlatıcı kullanmayın. 











 
cevaplarınız için sağolun, rot yapmak için bilgisayara bağladığında lastiğin kamberine de bakıyor diye biliyorum ve sorun olmadığını söyledi, olmadı tekrar bir göstereyim başka yere, lastikle 60.000 km yapmıştım ben kullanımdan diye düşünürken lastik parlatıcının zararını daha iyi anladım siz de destekleyince çünkü çıkan lastiklerin durum bayağı kötüydü.

 
Lastik parlatıcının zararını duyduğum andan itibaren artık kullanmıyorum

 
  • Beğen
Tepkiler: Ysn
Sprey halde arap sabunuları var, lastiği parlamıyor ama siyah görünümde olmasını sağlıyor, hemde kimyasal değil 😉

 
  • Beğen
Tepkiler: Ysn
Lastik parlatıcı konusunda çeşit çeşit ürünler kullandım. Eskilerden kalma lastiğe parlatıcı sürdüm diyip kola falan süren kişilerden kalma anılar yüzünden parlatıcı Lastiğe zarar verir imajı oluşuyor sanırım :) meguiars, sonax, 3d gibi firmaların lastik parlatıcılarını kullandım düzenli olarak. Herhangi bir çatlak vs kendim yaşamadım, yaşayanı da okumadım bu tarz sektörde iyi ürünler kullananlardan  :)

 
@tiesay lastikleri yaz kış değiştirerek kullandım 60.000 km'nin tamamı yazlık lastikle değil hocam, yıpranmasına diyecek bir şey yok ama iç kısmının fazla yenmesi kafamı karıştırdı. Ayrıca kamber için verdiğiniz link çalışmıyor. Lastik parlatıcı konusuna gelince de kendisiyle uzun bir süre görüşmeyeceğiz sanırım :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@tiesay lastikleri yaz kış değiştirerek kullandım 60.000 km'nin tamamı yazlık lastikle değil hocam, yıpranmasına diyecek bir şey yok ama iç kısmının fazla yenmesi kafamı karıştırdı. Ayrıca kamber için verdiğiniz link çalışmıyor. Lastik parlatıcı konusuna gelince de kendisiyle uzun bir süre görüşmeyeceğiz sanırım :)
rot ve kamber açısı için rot-balansçıya gittiğinizde dükkanın kullandığı cihazdan tutun, yapan kişinin tecrübesine kadar pek çok etken var., ayrıca aracın en güncel rot-balans ve kamber değerleri serviste bulunur.,

Lastikçiler araç fark etmeksizin 17" janta 34psi, 16"janta 32psi alışmışlar., bunu yapanlar nasıl sağlıklı kamber açısını ayarlıcaklar., Serviste 3-5 tuzlu olur ama aracın en doğru fabrika verileri serviste bulunur, fabrika bir düzeltme/güncelleme yapmışsa anında servise ekrana yansır., dışardaki lastikçinin bunlardan ne zaman haberi olur kim bilir..

 
lastikler dengesiz basmış yere başka açıklaması yok bunun.bence tekrar kontrol ettirin.

bende yıllardır meguiars endurance kullanıyorum hiç sıkıntı yaşamadım

 
  • Beğen
Tepkiler: Ysn
@forzaGilles Ali hocam dediğiniz gibi kafalarına göre iş yapma olasılıkları yüksek, 17" jant için  konfor basıncı olarak 33 psi kullanıyorum, yanlış bir değer mi bu?

@DermanAluc tekrar kontrol ettireceğim aynen lastikler yeni onlarda da aynı şekilde farklı aşınma sıkıntısı olmasın.

 

@forzaGilles Ali hocam dediğiniz gibi kafalarına göre iş yapma olasılıkları yüksek, 17" jant için  konfor basıncı olarak 33 psi kullanıyorum, yanlış bir değer mi bu?

@DermanAluc tekrar kontrol ettireceğim aynen lastikler yeni onlarda da aynı şekilde farklı aşınma sıkıntısı olmasın.
En doğrusu aracın etiketinde yazan hocam

 
  • Beğen
Tepkiler: Ysn

Geri
Üst Alt