Yağ değişimi elim yatkın olduğu için genelde kendim yaparım. Aracın ön lastiklerini 15-20cm yükseklikteki bir şeyin üzerine çıkarmak yeterli oluyor. ( genelde kaldırım taşı uygun oluyor) Ayrıca karter tapası, karterde aracın arka tarafına yakın bir noktada olduğundan, aracın sadece önü yukarı kalktığı için arkaya doğru oluşan eğim sayesinde tüm yağ rahatlıkla boşalabiliyor. Tapa civatasında kullanılan conta ise bakır bir puldur, eğer çok çok ezilmediyse tekrar rahatlıkla kullanılabilir.
Bu işlem sırasında dikkat ettiğim ve serviste veya herhangi bir yerde kesinlikle yapılmadığını gördüğüm 2 şey;
1) Karterden eski yağ tamamen süzülene kadar beklerim hiç acele etmem, hatta duruma göre üstten yarım litre yeni yağ döktüğümde vardır ki içinde eski yağdan eser kalmasın,
2) Yağ filtresini söktüğümde filtrenin yuvasında ve etrafında eski yağ kalıntıları olur, yaklaşık 200-250gr vardır diye tahmin ediyorum. O kısımlarıda mutlaka detaylı temizledikten sonra yeni filtreyi takarım.
Amacım motor içinde ne kadar az eski yağ kalıntısı kalır ise yeni koyduğum yağa karışmayacak ve yeni yağ daha uzun süre temiz vede uzun ömürlü olacağı düşüncesindeyim.
Belki biraz abartıyor olabilirim ama benim için tatmin edici bir yağ değişimi oluyor