Motor soğukken ilk çalıştırmada 5 - 10 saniye arası gelen bu ses kafama takıldı ve sanayide usta usta gezdim. Çok sağlıklı bir bilgi alamadım, bana herkes zincir sesi tsi motorlarda normal kafana takma birşey olmaz dediler. Sonradan öğrendimki benim aracımda zincir yok kayış var. Bu zincir sesi teoriside ölmüş oldu (aracım 2015 1.2 tsi polo). Detaylı araştırmalarım sonucunda bu sesin konumlandırıcı'dan (kam mili ayar ünitesi, dereceli eksantrik dişlisi ve vanos gibi isimleri var) geldiği kanısına vardım.Temmuz 2020 fiyat araştırması sonucunda serviste 2650tl parça + tahmini 500tl işçilk ücreti gibi bir tutardan bahsedildi. Özel serviste ise 2500tl parça ve 250tl işçilik ücreti talep edildi. Şuan için parça değişimine gitmedim. Liqui Moly motor temizleyici aldım ve eski yağın içerisine koyarak 10dk rolantide çalıştırdım. Sonrasında eski yağı boşaltıp uygun yollu bir yağ koyup durulama amaçlı 10 - 15 dakika dolaştım. Sonra bu yağıda boşaltıp kaliteli yağ olarak Liqui Moly Top Tec 4200 5 30 yağ koyarak filtrelerle beraber değişim sağladım. Ama malesef ses sorunum hala düzelmedi. Yalnız marş süresinde kısalma, motor ısınınca daha sessiz bir çalışma ve yakıt tüketiminde düşme oldu (rölantide 0.4 - 0.5 yakıyor. Yağ değişimi öncesi 0.7 seviyesindeydi). Çok sağlıksız bilgiler dolaşıyor, birşey olmaz diyenlerde var tehlikeli diyende. Aynı sorunu yaşayan veya çözüme ulaşan varsa yazarsa sevinirim.
Tamamen soğukken ilk çalıştırma;
(Tamamen soğukken ilk çalışma yüksek devirle çalışıyor ve video sonuna doğru devir düşüyor. Buradaki konu olan ses ilk 5 - 10 saniye)
Tamamen soğukken ilk çalıştırma;
(Tamamen soğukken ilk çalışma yüksek devirle çalışıyor ve video sonuna doğru devir düşüyor. Buradaki konu olan ses ilk 5 - 10 saniye)
Moderatör tarafında düzenlendi: