Standart Golf'e Gti viraj demir montajı


barracuda

Üye
Katılım
12 Haz 2019
Mesajlar
477
Tepkime puanı
479
Konum
istanbul
Golfler önden kaymaya meyilli, benimkide hızlı girdiğim virajlarda önden saliyodu kendini,(tabi lastiklerde büyük etken bu konuda)  bu nedenle lastikler ve sert amortisörlerden  önce arka viraj demirini az daha kalinlastirip denemek istedim.

Eski A3 um için ST marka bulup ön arka değişmiştim.gunduz /gece farki olmuştu fakat artık geliyormuş. Amazondan sipariş gececekken yurtdışı forumlarda çok yüklenmemiş araçlarda Gti in arka viraj demirini  kullandiklarini okudum.

Direk servisi aradım ve bingooo😀 stoklarda varmış ve çok komik bi rakama 475 TL ön Gti arka viraj demir setini aldım.

Bu sabah montajı yaptık ,zaten set olduğu için 4 vidalik iş 10 dakika surdu,akabinde  eve yakın hep geçtiğimiz  virajlarda denedim, hakikaten psikolojik olmayan bir gelişme söz konusu. Lastiklerde değişirse yol tutuş bı tık daha ileriye gidecektir

Bundan sonraki aşama bulabilirsem birazdaha sert karakterli cadde tipi spor amortisörler..

Eski demir 18,5 mm x2.1 mm et kalınlığı.

Yeni demir 22*mm X3,6mm et kalınlığı.

*Aslında 21,7 diyor ama sanırım boya nedeniyle 22mm ölçtüm

Parça kodu : 5Q0 511 305 BA

Parca fiyati :475 tl

işçilik :150 tl

IMG_20200725_081734.jpg

IMG-20200725-WA0001.jpeg

IMG_20200725_103244.jpg

IMG_20200725_103354.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@barracuda iyi fikir. Peki kasis geçişlerinde herhangi bi konfor farkı hissettiniz mi?

Bir de ön demir için aynı yöntem yapılabilir mi?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ogzogz kasislerde hissiyat aynı, ön içinde mevcut ama Gti ile düz golflerin ön demirleri arasında 1mm den az kalınlık farki var o yüzden girmedim o işe ama istenirse tabiki yapılır 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@farukal  

Selamlar , kule gergileri için ;

 Kule Gergisi ne işe yarar

AMORTİSÖR KULE GERGİLERİ VE VİRAJ ÇUBUKLARI

Amortisör Kule Gergileri (Ön-Arka) Ne İşe Yarar?

Modifiyeli bir otomobilde sık yapılan bir diğer uygulama da amortisör kule gergisi montesidir. Kule gergileri, amortisör kulelerini karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için kullanılırlar.

Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir.

Kaynak :tuninglinks

 
@barracuda Kule gergisi ne işe yarar demedim hocam. Kule gergisi ile viraj çubuğu arasında ne fark vardır ?

 
@serkanhector hızlı girdiğim dönüşlerde ve  viraj içinde  gaz verdiğim durumlarda aracın kafası virajın dışına çok kaçıyordu, şuan cok daha kontrollü ,hatta bugün  yazlığa Tekirdağ'a geldim burdada bir iki yer vardı hep gectigim oralarda da denedim kesinlikle fark var kafa seridimde kalarak çok daha stabil dönebiliyorum

 
@farukal ön kule gergisi ön  kuleleri birleştirip virajlarda esnemeyi azaltır ,  viraj demirleri de bı nevi lastiklerin yere daha sağlam basmasını sağlar. Aslında hepsi birbirini tamamliyor.

 
@serkanhector hızlı girdiğim dönüşlerde ve  viraj içinde  gaz verdiğim durumlarda aracın kafası virajın dışına çok kaçıyordu, şuan cok daha kontrollü ,hatta bugün  yazlığa Tekirdağ'a geldim burdada bir iki yer vardı hep gectigim oralarda da denedim kesinlikle fark var kafa seridimde kalarak çok daha stabil dönebiliyorum
Faydasını görmüş olmanıza sevindim. Tekrardan hayırlı olsun. (y)

 


Geri
Üst Alt