Trafik Işıklarındaki Sayaçlar


Trafik ışıklarında sayaçların;

  • Olması daha faydalı

    Kullanılan: 51 87.9%
  • Olmaması daha faydalı

    Kullanılan: 2 3.4%
  • Olabilir de olmayabilir de

    Kullanılan: 5 8.6%

  • Kullanılan toplam oy
    58

ogzogz

Paylaşımcı Üye
 
Katılım
2 Mar 2017
Mesajlar
4,342
Tepkime puanı
5,809
İsim
Ogz
Farketmissinizdir. Son zamanlarda trafik ışıklarından sayaçları kaldırmaya başladılar.

IMG_20200725_165858.jpg

Bence iyi tarafı da var kötü tarafı da.

Aklıma gelenlerden,

Kırmızı ışıktan, sarı yanmasına 3 saniye kala, arkadaki sürücünün kornaya basmasını biraz geciktirecektir. Çünkü aynı sürücü sarı yanınca da basmaya devam edecektir :)

Kavşaklarda yavaşlamak yerine kırmızının yanmasına 3-5 saniye kala geçmek için daha da hızlananlar oluyordu. Bu da oldukça tehlikeli bir durum oluşturuyordu. 

Kavşaklara yaklaşınca mutlaka yavaşlanmalı, gün içerisinde orada kaç araç duruyor tahmin edemeyiz. Her araçtan olmasa da yağ kaçıranlar olabiliyor.

Ayrıca devamlı dur kalk yapılan kavşaklarda asfalt kaymaya daha da meyilli oluyor.

Önceleri kırmızı ışıkta beklerken saniyeye göre start stopu devreye alıyordum. Eksi olarak bi bu aklıma geldi.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sarı ışıklara dikkat etmek lazım. Bazısı uzun bazısı kısa oluyor. Aslında bir standartı olmali ki insanlar tereddütte kalmamalı.

 
Sanırım sayaç olması daha hoş olurdu.

-Özellikle uzak mesafede yaklaşırken hızımı ona göre ayarlıyorum. 

-sürücülerde gözlemlediğim şey daha akıcı kalkış çabası oluyor. Özellikle kısa süreli yanan ışıklarda hoş oluyor. 

-kırmızıdan yeşile dönmesini beklerken bazen öndekiler unutup dalıyor, illa ki 2 3 sn geç kalıyorlar, sayaçlı sistemde tetikte oluyor herkes..

Benim Hayalini kurduğum teknoloji ise şu:

Akıllı yol sistemi: Trafik ışığına yaklaşan araca sinyal göndererek kaç km hızla yaklaşırsa kırmızı ışığa yakalanmadan yeşile denk geleceğini söylese mükemmel olur.

Gelecekteki tamamen akıllı sürücüsüz sistemde bu yer edinecektir elbette..

 
@Kysr038  bazı yollarda örneğin 70 km hız sınırı varsa, ve o yol üstünde 10 tane ışık varsa,70 km hız ile gidince hiçbirine yakalanmama durumu olabiliyor. Tabi ki trafik çok sıkışıksa 2-3 tanesine yakalanılıyor . 

Çok güzel ayarlamalar yapılabilir aslında.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sayaç sıfıra geldimi daat diye kornaya basmayalim diyemi yaptılar. 😁

 
Sayaç sıfıra geldimi daat diye kornaya basmayalim diyemi yaptılar. 😁
@nailton yok sanmıyorum, o korna illaki basılacak minibüs ve kamyonlar bunu çok seviyor.😁

Kornayla ilgili Hindistan'da bir uygulamaya başlamışlardı.

Kornaya duyarlı kırmızı ışık sistemi. Kırmızıda kornaya basarlarsa ışık süresi uzuyor.

Aslında mantıklı gibi görünüyor ama bunun da açığı var maalesef.

Türkiyede olduğunu düşünün, bir taraf kırmızıda bekliyor, bir taraf yeşilde geçiyor. Yeşilde geçenler kornaya basarsa ne olacak😁kırmızılar ne yapsın  

Yani biz bunu da kendimize göre yorumlarız☺ açık olmayan bir sistem lazım

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Olmaması daha faydalı olarak kullandım çünkü kabul edelim herkes kırmızının 3-5 sny kaldığını görünce:

- Kırmızıda millet beklerden arkalardan hızla ışığa yaklaşan araba, ilerde kırmızının 3-5 sny kaldığını görünce en sağdan hızını düşürmeden devam ediyor, bu esnada arka arkaya bekleyen arabalardan bir tanesi de, özellikle arkasında kamyon vs. Büyük araç varsa arkayı görmeden hop sağ şeride fırlıyor ve bammm. 

- sola veya sağa dönüş olan yollarda, sol ve sağ trafik lambası ayrıca yoksa yine arkadan hızla gelen ancak sola dönecek vatandaş ışığı görünce sağdan kapatıp herkesin önüne geçip sonra zart! Diye yavaşlayıp 2-3 şeridin düz gideceği arabaların hepsinin önünden sola dönmek için kazık fren basıyor. O esnada hızını ayarlayamayan araç ya duramıyor ya da ışıktan hızlı kalkan araç bam diye bu vatandaşa giriyor. 

Trafikte en önemli konu bence güvenlik, o yüzden sayacın konforunu her ne kadar beğensem de yine de kaldırılmasına sevindim. 

 
Avrupa'da yok bu sistem, nedeni olarak güvenlik açısından mı yoksa gerek mi duymuyorlar bilemiyorum, fakat sanki sayaç olması trafiğe +(artı) katıyor gibi. Burda da en öndeki sürücüler bazen telefonla uğraşıyorlar diye yada dalgınlıklarına geliyor diye yeşil yanmasına rağmen hemen kalkmıyorlar. 2. Yeşil ışığı beklediğimi bilirim. Sayaç sistemi olsa en azından tetikte olurlar diye düşünüyorum.. 

 
Avrupa'da yok bu sistem, nedeni olarak güvenlik açısından mı yoksa gerek mi duymuyorlar bilemiyorum, fakat sanki sayaç olması trafiğe +(artı) katıyor gibi. Burda da en öndeki sürücüler bazen telefonla uğraşıyorlar diye yada dalgınlıklarına geliyor diye yeşil yanmasına rağmen hemen kalkmıyorlar. 2. Yeşil ışığı beklediğimi bilirim. Sayaç sistemi olsa en azından tetikte olurlar diye düşünüyorum.. 
Bizim burada gibi hafif bir korna sesi basılabiliyor mu yoksa o da yasak mıydı ?

 
Bizim burada gibi hafif bir korna sesi basılabiliyor mu yoksa o da yasak mıydı ?
Hocam şimdiye kadar öyle abartılı bir korna sesi duymadım, yasak değil kornaya basmak, fakat 6 yılda gözlemlediğim kadarıyla kornayı kullanmamaya özen gösteriyorlar, empati olayı var. 

Tabii bazıları varki kornaya sonuna kadar hak ediyor. Yeri geldiğinde aynı Türkiye'deki gibi kornaya asılanlarda oluyor, hele bide haklıysa geçmiş olsun. :)

 
Bence olabilirde olmayabilirde ben Çankırı'da Hacı Ali - terminal - lise lambalarının her birinde 2.5 dakika beklediğimden 3 haneli olmalı. Çankırı'nın girişinden çıkışına 6 adet lamba var bu lambaların 5 ine fix yakalanırsınız. 10 dk nız heba olur. 8 senedir burada yaşıyorum en fazla 3 lambadan geçebildim. Toplam 6 lamba var yeşil dalga koysalar 3 dk da çankırıya girip çıkarsınız ama nerede. Birde o kadar kısa yanarki 2.5 dk bekleyin kırmızıda yeşil yansın en fazla 10 araba geçebilir. Yani 11.iseniz 2.5 dk daha ekleyin.

Bu lambaları benzettiği yer Gazi üniversitesi nin çıkışındaki lambalar gibi yaklaşık 3 dk beklersiniz 12 sn yeşil yanar.en öndeki yeşili görür debriyaj vites gaz derken 10 sn kalır 4 araba bilemedin 5. Ya geçer ya geçmez.

 
Çok güzel bir konu. Size bizzat 1. Ağızdan bu işi yapan biri olarak konuyu anlatayım.

Eskiden trafik ışıkları sabit süreli çalışmaktaydı o yüzden ne zaman kırmızı ve yeşil yanacağı belliydi bu sebeple istenilen noktaya bu sayaçlar konulabiliyordu ve çoğu insanda bunu takip etmeyi seviyordu. Artık istanbul için konuşuyorum bu sayaçları tüm ışıklar sensörlü çalışmaya geçtiği için kullanamamaktayız. 
 

Sensörlü demek ne demek veya nasıl bir sensör ?

Eskiden sabit süreli çalışan yaya veya yanyolunda araç bulunmasa bile veya ışıklar kırmızı yeşil döngüde sürekli yanardı. Artık yaya butonlarıyla birlikte yanyol çıkışlarında manyetik alan yaratan dikdörtgen şeklinde yere gömülü sensörler mevcut bu sensörlerin üzerinden araç geçmediği taktirde anayola asla kırmızı yakmaz ve boşa beklememiş olursunuz aynısı yaya butonları içinde geçerli. Yanyoldaki süreler 7 saniyeden başlar araçlar üzerinden geçtikte süresi 3 er saniye uzar belirlenen limite kadar araç geçerse orda süreyi kesip tekrar anayola yeşil yakar. Yani istanbulda akıllı ışık sistemine geçildiği için bu sayaçlar artık kullanamamakta.

saygılar

 
@metncleaver  teşekkürler bunu paylaştığınız için.

Ankette verilen cevaplardan da anlaşılacağı üzere sayaçlara alışmışız.

Kurallar var ve bu kurallara herkes uyduğu zaman sorun olmaz . Ancak uymayan 1 kişi dahi olsa can kaybına neden olabiliyor. 

Mutlaka bu sistemin de artıları eksileri olacaktır.

Benim Hayalini kurduğum teknoloji ise şu:

Akıllı yol sistemi: Trafik ışığına yaklaşan araca sinyal göndererek kaç km hızla yaklaşırsa kırmızı ışığa yakalanmadan yeşile denk geleceğini söylese mükemmel olur.

Gelecekteki tamamen akıllı sürücüsüz sistemde bu yer edinecektir elbette..
@Kysr038 tam sizin tarif ettiğiniz gibi gelişmiş bir teknoloji olmasa da yeni sistemde teknoloji kullanımı öncesine göre biraz artmış gibi görünüyor.

Umarım tecrübe ettiğimizde ve alıştığımızda; trafiği kolaylaştırıcı, kaza olma olasılığının en az olduğu sürüşler gerçekleştiririz.

 

Bu konuda özellikle Uzakdoğu'da yapılmış çok sayıda bilimsel çalışma var.

Özetle sürücüler sayaçların yararlı olduğunu, rahatlığı, güvenliği ve sürüş verimliliğini arttırdığını düşündüklerini belirtmişler.

Ancak yeşilden kırmızıya dönüşte sayaç kullanımı trafik kazalarını %33'e varan oranlarda arttırmış. Bunu da sürem var geçerim diye hızlanan sürücülere bağlamışlar. 

Bununla beraber kırmızıdan yeşile geçişteki sayaçlarda ise kaza oranı %20'lerde düşmüş.

Yani konu gerçekten tartışmalı ve sonuçta dönüp dolaşıp gene sürücünün eğitim,disiplin ve kollektif zekasına bağlı oluyor. 

 

Geri
Üst Alt