Golf 7 Minik Pas Sorunu


golf7he

Üye
Katılım
18 Kas 2019
Mesajlar
33
Tepkime puanı
15
İsim
Golf7
Herkese Merhabalar

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhabalar O bölgeyi asmiycak şekilde kağıt bant yapıştırın çok ufak kuru zımpara uygulayın bir cubuk tel yardimi ile ardından rütuş boyası bitti :)
teşekkür ederim yorumunuz için yarın şu petrollerde satılan pas sökücüler ile bir deneme yapacağım bölge temizlenir ise gerek kalmayacak gibi duruyor ama gitmez ise yönteminizi deneyeceğim

 
Herkese Merhabalar.

Daha önce başıma gelmeyen hakkında yetersiz olduğum kaporta-boya hakkında fikrinizi almak istiyorum. Bugün aracımın (GOLF7-2014) bagaj camının arasında kalan ufak çiziğin içinde beliren bir pası fark ettim. Aslında kadar geç fark etmeme şaşırıyorum araca binmeden önce mutlaka etrafına detaylıca bakarım fakat yaşadığım şehrin nem durumu belki olayı biraz hızlandırmış olabilir.. her neyse

youtube'dan konu ile ilgili bir kaç video izledim kimyasal katkılar ile (pas gidericiler) bu sorun ortadan kalkabiliyormuş. Bir de size sormak istedim daha önce başına gelen var mı? Nasıl bir yol izlemeliyim yapmam gerekenler nelerdir? Bu katkıların en verimlisi hangisidir? Daha anlaşılabilir olması için bir adet görsel ekliyorum. Herkese kazasız belasız keyifli sürüşler..

Ekli dosyayı görüntüle 36383


Bu yazıdaki uygulamaları uygulamak veya uygulamamak kararı tamamen size aittir oluşabilecek problemlerden mesul değilim ben sadece işin yapılması mantığını anlatmaya çalıştım.

Muhtemel sebebi:eek:ranın boyası bir şekilde kalktı ve havadaki veya herhangi bir şekilde su-nem-buhar aracın boya ve astar altındaki sacına  temas etti saatler-günler-haftalar-aylar vs. öyle bekleyince  korozyona uğradı ve sonuçta paslandı.  Kendi aracımda da bulunan ve çözüme şu şekilde ulaştım: önce korozyona uğrayan yeri neşter uçlu kesici veya buna benzer bir edevatla boyayı temiz yüzeye ulaşana kadar etrafını iyice kaldırın bunu yaparken mutlaka koruyucu gözlük kullanın minik parçalar gözünüze kaçmasın. daha sonra paslı yeri önce kaba bir temizlik  yapın. daha sonra 800-1000 arası bir zımpara yardımı ile o bölgeyi  temiz sac görünene kadar temizleyin. bölgeyi iyice yağdan kirden tozdan arındırın. boyacıdan aracınızın koduna göre rötüş boyası hazırlatın ve içine sertleştirici de kattırmayı unutmayın. yada boyayı ve sertleştiriciyi ayrı ayrı kutularda alın. sonra ince uçlu bir suluboya tarzı bir fırça ile dikkatli bir şekilde orayı doldurun. biraz ayrıntılı oldu ama aslında basit bir işçiliktir. Maliyet: rötuş boyası+hızlı sertleştirici 20 lira civarı-800-1000 zımpara 10-20 lira-buradaki en pahalı şey işçilik ve emek. işlemleri dikkatlice ve detaylıca yapın.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bu yazıdaki uygulamaları uygulamak veya uygulamamak kararı tamamen size aittir oluşabilecek problemlerden mesul değilim ben sadece işin yapılması mantığını anlatmaya çalıştım.

Muhtemel sebebi:eek:ranın boyası bir şekilde kalktı ve havadaki veya herhangi bir şekilde su-nem-buhar aracın boya ve astar altındaki sacına  temas etti saatler-günler-haftalar-aylar vs. öyle bekleyince  korozyona uğradı ve sonuçta paslandı.  Kendi aracımda da bulunan ve çözüme şu şekilde ulaştım: önce korozyona uğrayan yeri neşter uçlu kesici veya buna benzer bir edevatla boyayı temiz yüzeye ulaşana kadar etrafını iyice kaldırın bunu yaparken mutlaka koruyucu gözlük kullanın minik parçalar gözünüze kaçmasın. daha sonra paslı yeri önce kaba bir temizlik  yapın. daha sonra 800-1000 arası bir zımpara yardımı ile o bölgeyi  temiz sac görünene kadar temizleyin. bölgeyi iyice yağdan kirden tozdan arındırın. boyacıdan aracınızın koduna göre rötüş boyası hazırlatın ve içine sertleştirici de kattırmayı unutmayın. yada boyayı ve sertleştiriciyi ayrı ayrı kutularda alın. sonra ince uçlu bir suluboya tarzı bir fırça ile dikkatli bir şekilde orayı doldurun. biraz ayrıntılı oldu ama aslında basit bir işçiliktir. Maliyet: rötuş boyası+hızlı sertleştirici 20 lira civarı-800-1000 zımpara 10-20 lira-buradaki en pahalı şey işçilik ve emek. işlemleri dikkatlice ve detaylıca yapın.
Açıklamalar için çok teşekkür ederim hocam fakat ben kendimde maalesef o el işçiliğini göremiyorum daha da berbat etmek de istemiyorum galiba tek çare bir kaportacıya gidip onlardan da fikir almak dediğiniz yolları dikkate alarak yapılması planlanan işçiliği sizlere buradan sunarım

 

Geri
Üst Alt