Selamlar
Kısaca geçmişini anlatayım, ben halen çözemedim belki sizin bir tavsiyeniz olur. Araç 2004 model benzinli mk4. Üç ay önce Düzce'den aldım, ilk aracım olduğu için tecrübesizlikten kazıklandım. Üst kapak contası yanıktı, bu şekilde kabul edip aldım. Usta motoru açtı, aşağı indikçe ekstra masraflar çıktı. Conta değişti, taşlama yapıldı, Subap fincanları, triger kayış seti, radyatör vs. değişti. Usta "aracın tamamdır al götür" dedi ama araç 50'nin üzerinde hıza çıkamıyordu. 5 dakika sonra aynı ustaya geri getirdim. Elektriksel problem var dediler, göğüs altında sigrotaya benzer küçük bir parçayı değiştirdiler, araç bu kez 80'lere kadar ancak çıkıyordu. Termostat bozuk dedi, yenisini veya çıkmasını bulamadı, fanı direkt olarak kontağa bağladı, araç çalıştığı an fanlar devreye giriyordu. Bu şekilde İstanbula getirdim, yoldayken zorlanmalar, boğulmalar hissettim. Plastik yanığı kokusu aldım. Yeniden çekişten düşmeler başladı, yokuşlarda zorlandı.
İstanbulda Ümraniye sanayide orjinal termostat alıp taktırdım, takan usta "fan beyninde de sorun olabilir" dedi ama o şekilde yola çıktım. Araç halen çok bağırıyordu. Yokuşlarda çekmiyordu, 50 km sonra hortum patlattı (beyaz duman su buharı vs.)
Çekiciyle İkitelli sanayiye çektirdim, orada bir iki hortum değişti. Kontrol etmesini, en az 50 km sürmesini istemiştim, usta "sorun yok al götür" dedi, eve geldim (5 km) kapının önünde kalorifer patladı. Kalorifer ızgaralarından fışkıran kaynar sulardan canımı zor kurtardım. Aynı usta çekiciyle geldi aldı, kalorifer değiştirdi, test ettim al götür dedi (göstergeyi bozmuş, hiç çalışmıyor) allah belanı versin diyip aldım.
Şu anda araç fan açıyor, ancak gaz kelebeği tutarsız bazen açılıyor bazen tam açılmıyor. (Hava pompası motora soğuk hava üflemiyor diye bir yorum aldım) devir daim oluyor mu, oluyorsa da devir daim hızı doğru akıyor mu bilmiyorum, yeniden üst kapak contası yanık, göstergem bozuk (ya da göstergeye gelen kablolar kalorifer değişimi sırasında zarar gördü emin değilim)
Özetle araç başıma bela oldu. Aracı satmayı düşünmüyorum, kimse sorsam aynı şeyi söylüyor, ben bu aracı adam gibi onarıp kullanmak istiyorum. Bu yönde bir tavsiyeniz var mı? Bu sorunu nasıl çözebilirim? Tanıdığınız iyi ve ahlaklı bir usta var mı?
Sevgiler
Kısaca geçmişini anlatayım, ben halen çözemedim belki sizin bir tavsiyeniz olur. Araç 2004 model benzinli mk4. Üç ay önce Düzce'den aldım, ilk aracım olduğu için tecrübesizlikten kazıklandım. Üst kapak contası yanıktı, bu şekilde kabul edip aldım. Usta motoru açtı, aşağı indikçe ekstra masraflar çıktı. Conta değişti, taşlama yapıldı, Subap fincanları, triger kayış seti, radyatör vs. değişti. Usta "aracın tamamdır al götür" dedi ama araç 50'nin üzerinde hıza çıkamıyordu. 5 dakika sonra aynı ustaya geri getirdim. Elektriksel problem var dediler, göğüs altında sigrotaya benzer küçük bir parçayı değiştirdiler, araç bu kez 80'lere kadar ancak çıkıyordu. Termostat bozuk dedi, yenisini veya çıkmasını bulamadı, fanı direkt olarak kontağa bağladı, araç çalıştığı an fanlar devreye giriyordu. Bu şekilde İstanbula getirdim, yoldayken zorlanmalar, boğulmalar hissettim. Plastik yanığı kokusu aldım. Yeniden çekişten düşmeler başladı, yokuşlarda zorlandı.
İstanbulda Ümraniye sanayide orjinal termostat alıp taktırdım, takan usta "fan beyninde de sorun olabilir" dedi ama o şekilde yola çıktım. Araç halen çok bağırıyordu. Yokuşlarda çekmiyordu, 50 km sonra hortum patlattı (beyaz duman su buharı vs.)
Çekiciyle İkitelli sanayiye çektirdim, orada bir iki hortum değişti. Kontrol etmesini, en az 50 km sürmesini istemiştim, usta "sorun yok al götür" dedi, eve geldim (5 km) kapının önünde kalorifer patladı. Kalorifer ızgaralarından fışkıran kaynar sulardan canımı zor kurtardım. Aynı usta çekiciyle geldi aldı, kalorifer değiştirdi, test ettim al götür dedi (göstergeyi bozmuş, hiç çalışmıyor) allah belanı versin diyip aldım.
Şu anda araç fan açıyor, ancak gaz kelebeği tutarsız bazen açılıyor bazen tam açılmıyor. (Hava pompası motora soğuk hava üflemiyor diye bir yorum aldım) devir daim oluyor mu, oluyorsa da devir daim hızı doğru akıyor mu bilmiyorum, yeniden üst kapak contası yanık, göstergem bozuk (ya da göstergeye gelen kablolar kalorifer değişimi sırasında zarar gördü emin değilim)
Özetle araç başıma bela oldu. Aracı satmayı düşünmüyorum, kimse sorsam aynı şeyi söylüyor, ben bu aracı adam gibi onarıp kullanmak istiyorum. Bu yönde bir tavsiyeniz var mı? Bu sorunu nasıl çözebilirim? Tanıdığınız iyi ve ahlaklı bir usta var mı?
Sevgiler