Hocam yıkamacılar aracı yıkadığı zaman da illa ki sizin temizlemek istediğiniz yerlere de su sıkıyor az veya çok.,
Hatta çoğu zaman aracı yıkattığınızda motor ılık oluyor.,
Siz boşluklardan direkt radyatöre su sıkıyorsunuz, ancak radyatörün petekli bir yapısı var., ve suyun o peteklerin arkasından motora ulaşması biraz zor., hadi ulaştı diyelim., motora ulaşan suyun riski elektrik aksamındadır., ve o bölgeden elektrik aksamına su girmez., siz aracın yolda giderken motoru hava girmesini sağlayan hava ızgaralarına su sıkıyorsunuz., daha doğrusu o ızgaralar radyatörü soğutmak için konulmuş., aracın elektrik aksamı, sigorta kutusu vs.. bunlar aracın üst kısmında bulunuyor.,
***motor soğukken yıkayın dememim sebebi., sıcakkken yıkarsanız haliyle radyatör suyu da 90°C derecelerde olacağı için soğuk suyu vurduğunuzda radyatör (sıcak-soğuk farkından) zarar görebilir., o sebeble söyledim. Yani bunu söylememdeki amaç radyatörü korumaktı, motor burada 2. planda çünkü radyatörün arkasında (fan var, fan muhafazası var) ondan sonra motor var
Motor yıkatsam olur mu deseniz o zaman yıkatmayın derdim ama bu olayda bir sakınca yok., ben de uzun yol yapınca aynı şekilde radyatöre su vuruyorum., (ne çok yakından ne çok uzaktan) ideal uzaklıktan.,
Bir de tabancayı uzun süre (sabit aynı yere vurmak yerine)., yavaş hareketlerle (ağır çekim slow motion kamera misali) sağa-sola hareket ettirerek bol su ile durulayın..