Fightforus
Üye
- Katılım
- 31 Tem 2020
- Mesajlar
- 59
- Tepkime puanı
- 34
- İsim
- Hakan
Arkadaşlar 1.4 tsi 125 hp czca motorlara yazılım attıran var mı? Sorun yaratır mı yada yakıtı ne derece etkiler?
hocam DSG DQ200 yani bizim araçlardaki kuru kavramalı bu model dsg ler fabrika verilerine göre max 250nm tork dayanımı var ilerisi için sıkıntı olabilir.2 yıldır yazılımla geziyorum, araç ortalama 160 bg / 300nm civarı veriyor. Gidişinde çok ciddi fark var, basarsanız yakar sakin kullanırsanız şehir içinde aynı uzun yolda daha az yakar. Performansında çok bariz değişim var, özellikle gaz tepkisi artıyor, sollamalarda araba yığılmıyor.
0 507 510 52 59'dan Mert ile irtibata geçip benim adımı verin yardımcı olur. Rasgele yerlerde yazılım yapmayın derim, çok fazla sıkıntı yaşayan var. Genelde firmalar hazır dosyaları basıyorlar, halbuki araçlar 6 ayda bir serviste güncelleme alıyor. Bu yüzden genelde piyasadaki dosyalar yeni güncellemelerle uyumlu olmuyor.
Yazdıklarınızda haklısını ancak yazılımla bahsedilen veriler simülasyon ve dyno verileri. Yola aktarılan değerler bunların altında oluyor. Bu arada DQ200'ün yazılımsal tork limit kilidi 320 nm'de. 250 nm fabrikanın ilan ettiği güvenli ve uzun süreli dayanım rakamı. Aksi halde 250 nin üzerinde zorladığınızda ya arıza ışığı yakar ya da 2 seneyi bulmadan dağılırdı. Tabi bu zorlayın birşey olmaz demek değil, tercihe göre daha düşk güç/tork aralığında yazılım kullanılabilir.hocam DSG DQ200 yani bizim araçlardaki kuru kavramalı bu model dsg ler fabrika verilerine göre max 250nm tork dayanımı var ilerisi için sıkıntı olabilir.
bende de stage1 yazılım var 146 bg 245 küsür tork veriyor.
fazlası ilerisi için sorun açabilir
7 ileri DSG 4 farklı kod ile üretiliyor. Bunlar;
DQ200: 1.0, 1.2, 1.4 ve 1.6 TSI ve TDI motorlarda kullanılan, kuru tip denilen aslında içinde 1.5 lt kadar yağ barındıran, maksimum 250 NM torka kadar dayanımı olan şanzıman.
DQ380: 2.0 ve 2.0 4MOTION gibi motorlarda kullanılan, ıslak tip denilen yani içinde 4 - 5 lt kadar yağ barındıran, maksimum 380 NM torka dayanımı olan şanzıman.
Bunların haricinde DQ500 (600 NM tork dayanımlı) ve DL501 (600 NM tork dayanımlı) iki adet şanzımanı daha var.
bende ondan bahsettim hocam.Yazdıklarınızda haklısını ancak yazılımla bahsedilen veriler simülasyon ve dyno verileri. Yola aktarılan değerler bunların altında oluyor. Bu arada DQ200'ün yazılımsal tork limit kilidi 320 nm'de. 250 nm fabrikanın ilan ettiği güvenli ve uzun süreli dayanım rakamı. Aksi halde 250 nin üzerinde zorladığınızda ya arıza ışığı yakar ya da 2 seneyi bulmadan dağılırdı. Tabi bu zorlayın birşey olmaz demek değil, tercihe göre daha düşk güç/tork aralığında yazılım kullanılabilir.
Tavsiyem yazılımının öncesi/sonrası ebygir/torq grafiğini görün. Yazılım sonrası dimdik çıkış varsa oradan uzak durun asıl olan tork ve beygiri daha geniş bir aralığa yayıp her devirde canlılık sağlamak. Sırf 0-100'ü hızlandırmak için en hızlı şekilde gücü tavana dayayıp 3500 devirde biten benzinli yazılımlı araç dolu ortalık.