TURBO ARIZASI


Katılım
15 Ağu 2020
Mesajlar
40
Tepkime puanı
22
İsim
Kutlu
Merhaba 2017 1.6 BlueMotion TDI DSG aracım (60.000)km 2 gün önce motor arıza lambası yaktı ve sanki turbo devre dışı kalmış gibi çekiş problemi yaşadım.

Fakat stop edip tekrar çalıştırdıktan sonra hem arıza lambası hemde çekiş problemi yok oldu.

Servise götürdüm ve incelemek üzere aracı 1 gün boyunca misafir edeceklerini söyledir.

İnceleme sonucunda turbo intercooler'inde problem olduğu ve turbonun 17.090 tl karşılığında değişiminin gerektiğini söylediler ve durum hakkında çalışma yaptıklarını tekrar bana döneceklerini söylediler.

Bu konu hakkında ne yapmamı yada ne tavsiye edersiniz?

 
[mention=9771]mardan1978[/mention] [mention=2159]uğr_05[/mention] Teşekkür ederim. Maalesef garantisi 2020 yılı 1.ayında sona ermiş.
 
 
 
Gecmis olsun hocam

Iyi niyet garantisine sokturmak için her yere şikayet edin araciniz eski degil km de cok degil
 
Upvote 0
Hocam aracınız yetkili servis harici bakım, onarım gördü mü? 

Eğer görmesiyle iyi niyet garantisi kapsamında sadece işçilik ücreti ödemeyi, malzemeyi ücretsiz  talep ediniz. 

 
Upvote 0
@kutlukupeli Geçmiş olsun hocam. Arkadaşların da dediği gibi olayı mutlaka iyiniyet kapsamına sokmaya çalışın, işçilik ödersiniz sadece. Eğer yapmazlarsa da turbo revizyonu yaptırırsınız. 

 
Upvote 0
İyi niyete sokup makul bir teklif yapmazlarsa büyük turbo ve yazılım yaptırın madem degısecekse 180-190 beygir temiz temiz binin. Maliyetide 8-9 bin civarı olur.

 
Upvote 0
@kutlukupeli 60 bin km turbo yemek normal bir kullanıcı için çok zor.

hocam aracı stop edip çalıştırınca problem gittiyse ve çekiş normale döndüyse ve 1 dk olmadan tekrar arıza yakıp çekiş düştüyse. turbo basınc hortumlarını bir kontrol ettirin. üst tarafta bulunan çapı parmaktan kücük bir hortum var genelde o yırtılır. aynısı başımıza superb araçta geldi ve servis turbo değişimi dedi ancak dışarda ustaya gösterince 250 liraya bahsettiğim hortumu değiştik.

1 numaralı yerin arkasında turbo mevcut. 2 numaralı okun biraz daha ucunda 2 tane ufak hortum var(hava emiş borusunun üzerinde 2 tane yan yana duran) birisi turboya gider. o hortumu. oradaki hortumları. baştan sona kendiniz kontrol edin.

IMG_20200901_171422.jpg

aracı çıkarma ihtimaliniz varsa konusun ben aracımı almak istiyorum daha sonra değişim için zaten geleceğim diyin. bu süreçte konumunuzda bulunan sanayiden bir volkswagen ustasına aracı gösterin. o da servis gibi değişim diyorsa servisle iyi niyet işçilik ya da dışarıda turbo değişimi olarak işlemi yaptırın. 

3. olarak büyük turboya geçmek isterseniz elimde gtd1449vz turbo mevcut.

sebep olan borunun fotosunu da buldum wastegate den geliyor. kontrol etmekte fayda var. çünkü bize de turbo değişimi dediler. ama biz dışarı götürüp baktıralım bi dedik. turbonun üzerindeki wastegateden n75 valfine gidiyor. bahsetttiğim 2 boruyu anlamışsınızdır. beyaz olan boru değişti

IMG_20190510_151047.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Merhabalar, geçmiş olsun.

Aynısını 2012 1.6 Tdi Dsg Polo’da yaşamıştık. Kızdırma buji ışığı ve motor arıza ışığı birlikte yanıp çekişten düşüyordu araç. Buji ışığı yanıp sönüyor, motor arıza sabit kalıyordu.

@Yehanoha hocam her şeyi anlatmış zaten. Bana kalırsa iyi niyet garantisine sokamazsanız çıkarın aracı. Yazık günah o paraya. Dışarda yaptırın, bizim aracın problemi wastegate’de çıkmıştı, giren hava basıncı çıkan hava basıncıyla eşit değildi, 900 tl gibi bir fiyata wastegate değiştik sorun çözüldü. Tekrardan geçmiş olsun.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@berke05 @kutlukupeli aynen öyle 17k çok pahalı 1244vz turbo için. şu anda piyasada bulunan çoğu 1.6 dizel aracın turbosu 1244vz dir. yani piyasada gırla bulunur. revizyonlu bir turbo max 2000 liraya gelir. bu rakam 3-4 e cıkarsa sıfırı bile bulunur. ama bana sorarsanız sıkıntı bu hortumlarda. değilse wastegate de o da değilse n75 valfindedir.

ayrıca serviste bu fiyata yaptırıp üzerine bir de serviste turbo değişmiştir gibi bir kayıt açılacak. pimpirikli alıcılar için de açık konusayım olumsuz bir durum. 60 binde neden turbo değişti diye anlatmaya uğraş dur.  

ben olsam kendim kontrol eder güvendiğim bir ustayla değişim gerekiyorsa değiştirirdim. ha servis bakımını da devam ettirirdim.

ama dediğim gibi o aracı stop edip çalıştırdığınızda normale dönüyorsa bir basınc kacağınız mevcuttur. 60 binde turbo değişimi gerektirecek bir sıkıntı olsa aracınız normal yürümez.

 
Upvote 0


Geri
Üst Alt