Mazot filtresi değişiminde yeni filtreyi taktıkları zaman sistemin içine hava giriyor., normalde uyulması gereken prosedür aracı çalıştırmadan önce bilgisayara bağlayıp sistemin içindeki havayı almak için servis modunda mazot pompası yardımıyla yakıtı devirdaim edip sistemin içine giren hava tahliye edilir.,
Bu işlemi ne servis ne de sanayide yapmazlar 2dk.'lık iştir., ilk çalışma anında sistemde hava olduğu için enjentörler zorlanır motor zorlanarak çalışır., yakıt pompası ısınır ve zarar görebilir., yakıt pompası zarar görmese bilee ciddi şekilde ömründen gider.,
Her 2 senedir bir mazot filtesi değişimi olduğunu hesaba katın ve her seferinde sistemdeki havayı tahliye etmedikleri için zamanla yakıt pompası zarar görüyor.,
Şimdi bunu sanayideki ustaya söylesen., hayır efendim ben sistemdeki havayı alıyorum derr., nasıl alıyorsunun peki..?? kontağı 4-5 defa aç-kapa yapıyorum o zaman pompa çalışıp havayı tahliye ediyor derr., ANCAK bilmiyor ki 2009 model sonrası VW grubu araçlarda kontağı aç-kapa yapıldığında artık pompa devreye girmiyor..!!
Aracın bilgisayara bağlanıp servis modunda mazot pompası en az 60sn. çalıştırılması gerekiyor., bunıu yapmadıkları için zamanla yakıt pompası bozuluyor., çok zararlı bişeydir enjektörlere bile zarar verebilir..!!
Servise veya sanayide iyi bir usta varsa gösterin., bir de mutlaka servisten fiyat alın., şuan serviste yedek parça ve işçilikte %30 indirim var., dışarsı ile yakın fiyatlar olabilir;
https://binekarac.vw.com.tr/tr/kampanyalar-ve-finansal-cozumler/servis-kampanyalari/zubizu-servis-kampanyasi.html