silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Kuş pisliği, Zift ve Reçine temizliği
Detay bizim işimiz...
İlk olarak pasta tabir edilen malzeme boyanın üzerindeki sert ciladan bir kat aldığı için henüz taze olan boyaya kesinlikle sürmeyin. Bunlar üç farklı kalınlıktadır ve düzelteyim derken cilayı da boyayı da mahvetme olasılığı var.
Boya 1-2 ay sonra ancak tam sertliğine kavuşur. Bu esnada aracınızı daima tampon tampona gelecek şekilde park edin ve mümkün olduğunca paralel park etmeyin...
Çünkü diğer araçlar kapılarını açarken çarptığında direkt pul kalkıyor. (bende 2 tane var) ama zamanla buna benzer durumlar yaşansa da diğer araçlara ait kapının boyasının boyanın üzerinde iz bıraktığını ama eğer göçük yoksa yıkarken çıktığını göreceksiniz.
Gelilim koruma önlemleri ve detaylı temizlik bilgilerine...
Öncelikle dikkat edilmesi gereken her gün kullanmasanız da aracınızın üzerinde kuş pisliği, reçine ve zift kontrolü...
Özellikle yaz aylarında artan zift ve reçine sorununu oluşmadan çözmek için boya koruma şart...
Çünkü meret şeyler boyaya yapışınca en kısa sürede fark edip elinize gazlı bez alıp temizliğe girişmeniz gerekli.
Bu nedenle kapalı garajınız yoksa ağaç altına park etme huyundan vazgeçmeniz hatadan dönmek olur...
Ve mutlaka ama mutlaka her gün kontrol ve gördüğünüz anda müdahale şart..
Kuş pisliği ve reçine(illa ki çam reçinesi olmak zorunda değil, akdeniz yöresindeyseniz yalancı hurma veya palmiye ağaçlarının yağı da aynı etkiye sahiptir.) fark edilir edilmez temzilenmez ise zamanla cilayı aşındırıp sonra boyayı aşındırıp sonra astarı aşındırıp metal kısma geçiyor... Bu konuda bir fotoğraf vardı BMW F30 sayfasında bulursam paylaşırım..
Kuş pisliği temizlemekte birkaç yöntem var.
Kesinlikle sertleşmişse çıkartmaya çalışmayın ve kuruyken ovalamayın... Aksi halde aslan parçası gibi bir lekeniz ve hareniz olur bundan sonra birlikte mutlu mesut olmasanızda iç güveysinden hallice yaşayacağınız.
En kolay yöntemi bir kağıt mendili pisliğin üstüne koyun, su döküp biraz yumuşamasını bekleyin. hiç kazımaya falan gerek kalmıyor, kağıt mendil nemlendiriyor ve üstüne yapışıyor ve siz de sürtmeden mümkün olduğunca kazımadan alın onu..
Ya da cam sili üzerine püskürtüp bekleyin. Beklerken asidik suyun karoserin üzerinde başka yerlere bulaşmaması için kağıt havlu ile akan fazla sıvıyı emdirin. Bir iki dakika sonra tekrar aynı yere camsilin püskürtme ucunu iyice yaklaştırarak tekrar sıkın ve içine kadar işlemesini sağlayın. Eğer tamamı karoserden ayrılıp sıvıyla birlikte akmadıysa ve yerinden çıkmadıysa bunu bir tur daha yaptığınızda geriye hiçbir şey kalmayacaktır.
Moderatör tarafında düzenlendi: