2013 Golf 7 Otomatik Vites Sorunu


bakan07

Yeni Üye
Katılım
17 Eki 2020
Mesajlar
14
Tepkime puanı
3
İsim
Hüseyin
İyi günler.

Aracım 2 gündür ilk çalıştırmada 2-3 saniye kadar geç çalışıyordu, aküden kaynaklanabileceğini düşünerek çok üzerine düşmedim (Varta 12V 79Ah AGM akü, 2017 Şubat ayında yeniletmiştim) ancak 2 günün sonunda marşa bastığımda normalden farklı olarak sanki dişli sürtünme sesine benzer bir ses geldi ve aracım vites "D" konumundayken hiç hareket etmedi, "R" konumundayken ise frene basıp çekiyormuşum gibi sallanarak gitti. Bunun üzerine vitesi "N" konumuna alarak arabayı park pozisyonuna getirdim ve motoru durdurdum. Tüm bu bahsettiğim durum toplamda yarım dakika sürdü. Aracım 92.000 kilometrede ve ilk sahibi benim daha önce bu tip bir durum hiç olmamıştı.

Otomatik vites sisteminde bir sıkıntı olabileceğini düşünerek bu başlığı açtım ama bilgisi-fikri olanlar veya başına benzer durum gelenler varsa ne yapmam gerektiği hakkında yardımcı olursanız çok sevinirim.  Antalya merkezde yaşıyorum özellikle bu durumu Antalya da yaşayıp çözmüş kişiler nerede yaptırdıkları hakkında görüş bildirirse çok daha iyi olur.

 
@bakan07  gece gündüz sıcaklık farkı artmakta.

Genellikle şehir içi kullanıyorsanız akü voltajı düşmüş olabilir. 

Voltaj düşmesi sebebiyle marş alırken gereken volant (volan) çevirimi kaçırmış olabilir. 

Yazdıklarınıza göre  herhangi bir hata uyarısı yoksa öncelikle akü ölçümü yaptırın.  Antalya sıcağında kullanıma bağlı ancak agm akü 7 seneyi görmüyor. 

Aracınız dizel mi? Akünüz 70 ah olabilir mi?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@ogzogz Aracimi hep sehir ici kullaniyorum.2013 yilindaki akü yok üzerinde, 2017 yili subat ayinda yenilemistim. Arac dizel ve dediginiz gibi 70ah, yazim hatasi yapmisim.

Kavrama sorunu olabilir diye yorumlar okudum ancak, bir anda boyle bir hata vermesi kavramadan ziyade baska bir problemi düşündürüyor bana da.

Teşekkür ederim.

 
Upvote 0
@bakan07  şuan için  herhangi bi sorun yoksa ve normal şekilde çalışıyorsa  birsey yapmanıza gerek yok. Sadece akü voltajını ölçtürmekte fayda var. Zayıflama olmuş olabilir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@ogzogz Şu an araba calişmiyor. Vitesi D konumuna aldigimda hiç gitmiyor, R konumuna aldigimda ise frene basıp çekiyormuşum gibi sallanarak gidiyor.

 
Upvote 0
@bakan07 

Araç çalışmıyor demişsiniz ancak D ye alınca gitmiyor nasıl oluyor, yani bir şekilde aracınızı çalıştırdınız sanıyorum. Yoksa başka araçtan takviye mi yaptınız?

Anlattığınız sanki mekatronik bir problem gibi? Eğer takviye yaptıysanız mekatronik kart zarar görmüş olabilir mi? 

Bir de D ye aldığınızda ve gaza basınca boşta gibi bağırıyor mu yoksa çekiş yapıyor ancak fren basılı gibi aracı mı hareket ettirmiyor? 

Tuhaf gelebilir ama Akü sebepli el frenini veya auto hold u kapatamadığı için bunları yaşıyor olabilir misiniz? 

Bir video olsa daha net anlaşılır sanki. 

 
Upvote 0
@tiesay Marşa basinca motor calisiyor (takviye yapmadim kendi çalisti), D ye alip gaza basinca devir yükselmiyor ve ilerlemiyor, yarin gündüz gözüyle bir video atayim daha açıklayıcı olur dediğiniz gibi. 

 
Upvote 0
@bakan07 vitesi D konumuna aldıgınızda  D yazan yerde anahtar işareti yanıp sönmüyorsa ve araç yürümüyorsa, kavrama seti ömrünü tamamlamış demektir. Ki aracınız 92 bin km devirmiş ve ilk defa sorun yaşıyorsunuz. Bence dsg için sorunsuz 92000 km gayet başarılı. Antalyada arslan usta var vw  profosörüdür. 

 
Upvote 0
@Fightforus 

Arslan ustanin calistigi yerin veya kendisinin iletisim bilgilerini yollar mısınız? Bir de arabayi denemek icin tekrar calistirmayi dusunmüyorum direk cekici cagirarak götürmeyi düsünüyorum zarar verme ihtimaline karşı.

 
Upvote 0
@bakan07 aracınız yetkili servis bakımlı ise ücretsiz çekici hizmeti vardır. Yoksa da servis ile de görüşüp, araç yaşı itibariyle %30 indirimden faydalanabilirsiniz. 

 
Upvote 0
@tiesay Marşa basinca motor calisiyor (takviye yapmadim kendi çalisti), D ye alip gaza basinca devir yükselmiyor ve ilerlemiyor, yarin gündüz gözüyle bir video atayim daha açıklayıcı olur dediğiniz gibi. 
Direk video yüklenemiyor sanırım o yüzden link olarak atıyorum aracı çalıştırma videosunu. Videoda yok ancak arabayı geri vitese aldığımda istop etti, bu durum da ilk defa başıma geliyor.

https://streamable.com/3kd180

Bir kaç ustayla görüştüm, 3 farklı düşünce söylediler;

*Mekatronik bir problem olabilirmiş.(2000-3000 TL civarında tutar dendi)

*Kartında bir problem olabilirmiş.(Kartın yenilenmesi 5000-6000 TL civarında tutar dendi)

*Kavramasında sorun olabilir dendi.

Fikirlerinizi bekliyorum.

 
Upvote 0
@bakan07 mekatronik üniten arızalı kardeşim 2 usta doğrusunu söylemiş fiyatı en son  5bin tl idi geçmiş olsun 

 
Upvote 0


Geri
Üst Alt