3.5 vs orjinal yay


Chaqlar123

Yeni Üye
Katılım
29 Kas 2019
Mesajlar
22
Tepkime puanı
2
İsim
Caglar
Arkadaşlar 2 3 gündür kafanızı ağrıttım biliyorum.özür dilerim.

Sorum şu 3.5 3 cm spor yaylarla orjinal yay arasında bariz bir konfor farkı olur mu deneyen var mı ? 

 
@Chaqlar123 tum araclarimda 3.5 eibach kullandim cok memnunum,lastik cok onemli konforda,sert lastik takma. Suan 18 inc jantli haliyle uzerinde conti. prem. 6 var,17 incli halinden daha konforlu aracim,sadece derin cukurlarda vuruntu rahatsiz eder o yuzden cukurlara girmedigin surece cok memnun kalirsin.birazda orjinale gore sekme yapar butun kisa yaylar yapar orjinal amortisorle.

 
Upvote 0
@Chaqlar123 Derdiniz konforsa yaydan önce lastiği iyi seçmelisiniz. İki yay arasında normal kullanımda pek hissedilebilir fark olmaz. Tümseklerde ve çukurlarda aracın önceki haline göre bir tık daha sert tepki verdiğini hissedersiniz ama tüm yolculuğunuzu etkileyecek bir durum değil, yollarınız aşırı bozuk değilse. Yüksek hızda tümseklere, çukurlara biraz daha dikkat etmeniz gerekir. 3,5 santimden sonrası için bir şey diyemiyorum...

 
Upvote 0
@yunusaktas91 @Kaanlink @Serkanasn

Arkadaşlar 17 inç jant spor yay (3.5) vs orjinal yay farkı deneyimlediniz mi? 

18 inç jant spor yay (3.5) vs 18 inç orjinal jant nasıl olur ?
Ben aracı aldığımda üzerinde 18 inç jant vardı. Orijinal yayları 4cm basılmıştı. Bana İstanbul şartlarında sert geldi. 2 hafta önce Dijon jantlara geçtim. Geçen hafta da sıfır yaylarım geldi ve taktırdım.  18 inç ile görünüş harika oluyor ama bana sert geldi araç. 

Bu arada buradan duyurayım. 4 cm presli orijinal yaylar satılıktır.  :)

 
Upvote 0
@emre85  evet kardeşim de vazgeçmek istemiyorum bende 18 liklerden :) şuan da bir çözüm buldum gibi 1.4 fr yayı taktırıcam  :)  okuduklarıma göre güzel konfor sağlıyormuş güvenlik konusunda endişem var sadece biraz araç 1.2 dsg

 
Upvote 0
@Chaqlar123 O zaman bu konuda benim tavsiye şu olabilir. Orijinal yaylar ile oynama. Orijinali bozunca sonra geri dönmek istersen maliyeti daha çok oluyor. Ben tecrübe ettim :)   Dediğin gibi bulabilirsen fr yayı takabilirsin. Memnun olan arkadaşlar var. 

 
Upvote 0
@emre85   17 " dijonlar 3 bin tl lastikle vs 4 4.5 orjinal yay ikisi serviste 1.600 falan 5 6 binlik olucaz tam orjinale dönersek :D   1.4 fr yay 200 tl :D

 
Upvote 0
@Chaqlar123 orjinal yay ve 17 jantlardan sonra 3.5 yay ve 18 jant bildiğin kütük gibi oluyor, 2 yıllık tecrübem bu yönde, aksini iddia edenlere saygı duyuyorum😊

 
Upvote 0
Bende vogdtland ın spor yayı var. Neredeyse 3 senedir kullanıyorum. Konfor açısından neredeyse hiç fark olmadı. Araç zeminin titreşimini biraz daha içeri alıyor.

Ama o da zaten aracı kaslı ve hisli yapıyor. Yolcu tarafındakiler aradaki farkı hissetmiyor bile.

18 inç janta 16 inç ten geçtiğime rağmen konfor olarak üzmedi hiç.

 
Upvote 0

Benim fikrimde açıkcası 1.5 cm orjinal spor yaylar ile birlikte 17 dijon kullanmak aklımda öyle bir düşünce var açıkcası, orjinal spor yayı da serviste 1000 lira dediler parça kodunu söyledim ama umarım 2 li olarak satıyorlardır yoksa 4 bin tl yapıyor yaylar :(

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt