Dsg titreme, sarsıntı sorunları ve trim sesleri


Demirelis

Yeni Üye
Katılım
23 Ağu 2019
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
İsim
İsmet
Herkese merhaba aracım golf 7.5 1.4 TSİ 2017 model 39000 de . Son bir aydır çözemedigim bir kaç sorunu dile getirmek istedim forumda gördüğüm kadarıyla baya tecrübeli ve bilgili arkadaşlar var onlardan yardım almak için açtım bu konuyu

Sorunum şu; 

1) sıkışık trafikte vakit geçirince ayağımı frenden çekince devir bir anda 1300 lere çıkıp hızlı bir şekilde normal olan 1000 devire düşüyor bu bir sorun müdür?

2) yine malesef sıkışık trafikte uzun vakit geçirince kalkışta 1 den 2 ye geçerken 3 saniyelik bir titreme oluyor.Bu sorun olunca auto start stop u devreye aldım araç stop edip tekrar start edince bir süre yapmıyor bunu kendimce reset gibi düşündüm dsg kavrama mu yoksa ısınma sorunumu ? 

3) sürücü kapısının cam tarafından ince bir vızırtı geliyor bir türlü bulamadım nerden geliyor deli ediyor beni bunla ilgili sorun yaşayıp çözebilen var mı şimdiden herkese çok teşekkür ederim

 
Düşük devirde bir sonraki vitese atma isteği yüzünden özellikle 1 den 2ye gecerken yada 2de devam edip kasislerden cok yavaşlayarak gecerken oluşan titremeler kavrama mı yoksa motor devirsizligi yüzünden mi ayırt etmek gerekiyor. Aslında 1. Vitese düşmeli ama Dsg bunu sevmiyor 

 
Upvote 0
@Akif Nalca benim tespitim motor devirsizligi yüzünden değil neden dicek olursanız araç tamamen dururken normal normal bı şekilde kalktığınızda yapıyor bunu yani zorlama yada yokuş yukarı yada aşağı gibi bı durum söz konusu değil yalnız dediğim gibi sıkışık trafikte yapıyor yani 4-5 km sıkışık trafikte sürekli 1_2 yaptığını düşünün bir süre sonra bu sorun ortaya çıkıyor

 
Upvote 0
@Demirelis 

1) burda ayagimi frenden cekince dediginiz sanirim calisirken autohold u kullandiginizi varsayıyorum. Bu normal. Start stop u devreye sokmadan yarim fren yapip cekince benimde ayni sekilde oluyor. Diger aracimda ayniydi hatta. 

2) kalkistaki sarsinti net kavrama.

3) kapi kollari genelde vizildar bi kontrol edin derim. Elinizde tutun, bastirin vizildama gidiyormu bakin derim. 
 

Tek sorununuz kayda deger 2. Servise gidin garantiden değişirler. Normal falan diye diretirlerse sizde diretin mutlaka

 
Upvote 0
@oguzkaanvolkan kardeşim autohold u hiç kullanmıyorum hatta hiç devreye bile almadım açıkçası

2) dediğin gibi bide diğer konularda baktım kavrama gibi duruyor ama çok nadir yapıyor kavramayı değiştirip daha beter oldu diyende çok ve aracın garantisi bitti iyi niyet garantisi devam ediyor ama ne yapsam bilemedim iyice siklasana kadar kullansam mi yoksa gidip değiştirsem mi birde burda iyi niyet garantisi bir işime yarar mı kavrama değişimi için aşağı yukarı ne kadar mal olur acaba bilginiz var mı

3) yahu bastirmadigim yer parmak sokmadigim yer kalmadı yok yok yok deli oluyorum bir sürü video izledim nurdan yorumlar okudum hepsini denedim olmadı acaba kapı içinde mi bişey vuruyor dedim açıkçası kapı plastigini sökmeye cesaret edemedim nasıl yapılır onuda bilmiyorum

 
Upvote 0
3) allah belasını versin trim seslerinin çözemedim hocam camları açıp geziyorum ses gelmesin diye bence ses kapı döşemelerinin içinden geliyor ama çözümü yok bulursanız ben de öğrenmek isterim 

 
Upvote 0
@Elinaro valla ben gözümü karartıp sokucem kapı döşemesini belki kablo filandir kırılırsa da kırılır o sinir bozucu sesle gezmektense. Eğer halledebilirsem paylaşılan burda

 
Upvote 0
@Demirelis Hocam kapı aydınlatmasının üstündeki karbon parçanın köşelerinden geliyor olabilir ses oraları da bir kontrol etmenizi tavsiye ederim. 

Videodaki gibi bir işlem yaparak şansınızı deneyebilirsiniz.


2. Sorunda bahsettiğiniz şey 2-3 saniyelik bir ileri geri sarsıntı mı yoksa titreme mi? Eğer titreme ve o sırada duyduğunuz trim sesleriyse, bir problem olduğunu düşünmüyorum. Çünkü şuanda kullandığımız 2 golfde de  aynı durum mevcut, özellikle dur kalklarda dsg 2 ye atmakta aceleci davrandığı için devir düşük kalıyor ve bununla beraber genel bir titreme yapabiliyor. Eğer sarsıntı olarak yapıyorsa o zaman problem yaşamanız yüksek ihtimal çünkü yine kullandığımız 2 golfde de 70 bin km civarlarında hafif sarsıntılar,geri kaydırma ve vitese geçmeme gibi belirtiler sonucunda beyin arıza yaptı ve değişim zorunda kaldık. Sizin aracınız kmsi düşük fakat ben bu olaya tamamen şans olarak bakıyorum :D  

Benim tavsiyem aracı biraz daha gözlemlemeniz ve gittiği yere kadar gitmeniz.

 
Upvote 0
@oguzkaanvolkan kardeşim autohold u hiç kullanmıyorum hatta hiç devreye bile almadım açıkçası

2) dediğin gibi bide diğer konularda baktım kavrama gibi duruyor ama çok nadir yapıyor kavramayı değiştirip daha beter oldu diyende çok ve aracın garantisi bitti iyi niyet garantisi devam ediyor ama ne yapsam bilemedim iyice siklasana kadar kullansam mi yoksa gidip değiştirsem mi birde burda iyi niyet garantisi bir işime yarar mı kavrama değişimi için aşağı yukarı ne kadar mal olur acaba bilginiz var mı

3) yahu bastirmadigim yer parmak sokmadigim yer kalmadı yok yok yok deli oluyorum bir sürü video izledim nurdan yorumlar okudum hepsini denedim olmadı acaba kapı içinde mi bişey vuruyor dedim açıkçası kapı plastigini sökmeye cesaret edemedim nasıl yapılır onuda bilmiyorum
DSG araçlarda auto holdu mutlaka kullanın. Çünkü araç auto hold aktif iken aracı kavramadan kesiyor ve kavramanın ömrüne büyük katkısı var. Diğer türlü auto hold devrede değil iken start stop ta aktif değilse araç kavramada bekliyor. Manuel araç gibi düşünürseniz aslında ayağınız debriyaja basılı bekliyorsunuz, auto hold kapalı iken.

 
Upvote 0
@alpercck kardeşim dediğini ilk defa duydum doğrudur yalnız normalde araç stop pozisyonunda iken frene tam basılınca devir saatinden de anlaşılacağı gibi motor kendini boşa atıyor devir 800 lere düşüyor senin dediğin gibi olsaydı devir sürekli 1000 de olurdu doğru mu?

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt