Yedek su deposunda mazot


Abdullah-golf7

Yeni Üye
Katılım
7 Kas 2020
Mesajlar
8
Tepkime puanı
15
İsim
abdullah
Herkese iyi akşamlar , iyi forumlar 

Başıma gelen bir olayı anlatmak istiyorum. Aracım 2016 model 1.6 tdı golf midline plus. 125 bin kmde. Geçen hafta cuma günü şehir dışına çıkmıştım. Mola verdiğimde kaputu açtım yedek su deposu etrafında yağlanma vardı. O an çektiğim videoyu da eklemeye çalışıyorum. Gittiğim şehirde (Aydın) Volkswagen servisine götürdüm aracı. O bölgeyi temizledi 50-60 km biraz sıkıştırıp sürmemi istedi tekrar fakat su deposu etrafında herhangi bir yağlanma yoktu. Ama aracımın fazla yaktığını söyledim. Kışın olur dediler. Bu hafta sonu da şehir dışına çıkmıştım. Yolda herhangi bir arıza vermedi, yağlanma da yoktu. Aracı sabah çalıştırdım 5 km gittim soğutma sıvısını kontrol edin uyarısı verdi. aracın soğumasını bekledim yedek su deposunu açtım parmağımı sokup yağlanma mı var başka bir şey mi var diye baktım ama çok ağır bir mazot kokusu vardı. Her zaman arabayı götürdüğüm özel servise geldim. inceledi baktı, aynı şeyi söyledi. ilk defa başıma böyle bir şeyle karşılaşıyorum dedi. Başına böyle bir olay gelen var mı acaba diye yazmak istedim.

tekrardan iyi akşamlar dilerim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Abdullah-golf7 Hocam öncelikle merhaba geçmiş olsun ,

Aracın daha önce devirdaim şu pompası değişti mi? Aynı araç aynı kilometre bendede var tecrübelerimi aktarayım..

Kırmızı uyarı verip kontrol yazdımı ?

 
@MertHaktan Teşekkürler hocam. araç 85.000 km den itibaren bendeydi. Devirdaim pompasında herhangi bir değişme olmadı. Benden öncesi hakkında bir fikrim yok ama. 

Uyarıyı 'soğutma sıvısını kontrol edin! Kullanım kılavuzu' şeklinde verdi, hiç sönmedi uyarı ışığı hala da yanmaya devam ediyor. Uyarıyı kırmızı verdi hocam

 
@Abdullah-golf7 Hocam tavsiyem en kısa zamanda triger değişimi ve devirdaim su pompasi (orjinal elektirikli) temin ederek g13 orjinal araç antifiriz almanız gerekmektedir önerimdir. GOLF 7 tdi araçların triger değişim kilometre önerisi 100.000-135 bin arasıdır ve siz bu kilometreye çoktan geldiniz su pompanız doğru çalışmadığından kaynaklanıyor olabilir ...(trigere değinme sebebim şudur su pompası diger adıyla devirdaim belli bir ömrü vardır ve kroniktir bozulduğunda triger kayisine kaçak yapma olasiligi oldugundan ve acmışken hepsi değişsin mantığıyla ilelenir) umarım açıklayıcı olmuştur sağlıcakla kalın..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@MertHaktan Hocam triger değişimini ortalama 110 bin km de iken yapmıştık. Ama triger değiştiğinde devirdaim pompası değişmedi diye biliyorum yarın ustaya arayıp sorarım tekrar. Yedek su deposuna mazot başka nasıl gidebilir aklım almıyor doğrusu. Aklıma 4 seçenek geliyor. katalizörden dolayı , emmeden dolayı, egr de bir arıza olabilir diye düşündüm birde motor üst kapağından veya motor bloğundan dolayı. Yarın ustaya devirdaim pompasını da soracağım kesinlikle. Teşekkürler bilgileriniz için 

 
@Abdullah-golf7 Geçmiş olsun çok enteresan olmuş hakikaten merakla takip ediyorum konuyu inşallah ağır bir masraf olmaz su kabında mazot gerçekten garip duyan gören varsa bilgilendirirse sevinirim ben de. 

 
@Abdullah-golf7 Geçmiş olsun.
Sorunun kaynağını ve çözümünü bekliyorum bende.

 
Tekrardan herkese iyi akşamlar iyi forumlar.

Bahsettiğim arızayı çözdük. Yağ bakımı yaptırdığım zaman antfiriz sıvısını da değiştirmiştim ve bu olaydan sonra araç soğutma sıvısı uyarısı vermişti. Başka bir ustaya götürdüm antifiriz sonrası bilgisayara bağlayıp havanın alınması gerekiyor dediler ve işlemi yaptıktan arıza çözüldü. Sanırım yağ değişiminde antrifiriz koyarken mazotlu bir kapla koymuşlar diye düşündüm. 

İyi forumlar..

 
Sanırım yağ değişiminde antrifiriz koyarken mazotlu bir kapla koymuşlar diye düşündüm. 
Öncelikle geçmiş olsun.

Öyle bir hatayı nasıl yapabilirler oraya bir daha gitmeyin..

İçerisine konulan antifriz kodu markası vs nedir? vw standartlarını karşılıyor mu acaba ?

 
@Abdullah-golf7 Geçmiş olsun.

Soğtma sıvısına mazot karıştıran ustaya bir daha gitmeyin. @Kysr038 hocam doğru demiş.

 

Geri
Üst Alt