silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Piyasaya 2014 temmuzdan sonra sürülen yeni versiyon TDI:
Golf Bluemotion 1,6 TDI man 110 PS
Yabancı kaynaklardan derlediğim bilgilere göre...
Egzoz emisyon değerlerini %15 azaltmak amaçlanarak dizayn edilmiş yeni versiyon EA288 1.6-litre dizel makine hayat veriyor....
Soğutma sisteminde iyileştirmeler yapılarak motordan tahrikli olan terk edilip (motorun yüklendiği gücü elektrik motoruna devrederek sürtünmeden elde edeceği kazanç hesap edilerek) elektrikli soğutma sistemiyle daha yüksek performans amaçlanmıştır.
Bluemotion bizdeki Comfortline veya Highline arasında bir donanım basamağını gösterir ve Avrupalıların tuhaf denebilecek kadar farklı talepleri olan yeşilci/çevreci kitle için özel üretimdir. Aracın ağırlığını düşürmek ve emisyon değerlerini azaltmak adına 6 iler ve uzun oranlara sahip vites kutusuyla sunulmaktadır. (dizelde 6 ileri şanzuman hayal eden ismini hatırlamadığım Hocama da müjdeler olsun)
Bu değerleri azaltmak adına (DSG'li versiyon esas alınarak) şaside 37 kg, yürür aksamda 26 kg'lık hafifletmeye gidilmiştir. Ayrıca spor şasi ile ve yuvarlanma direnci düşürülmüş lastiklerle satılması sürtünmeyi azaltmak içindir.
Hatta motorun 2500 devirden sonra gürültülü olarak çalışmasının ardındaki gerçeğin, ağırlığı azaltmak adına yalıtım malzemeleri dahil pek çok opsiyonel donanımdan vazgeçilmesinde gizli olduğudur.
90 beygirlik versiyonlarda 1280 kg, 105 beygirlik versiyonlarda 1295 kg ve DSG'li versiyonunda 1313 kg olan ağırlık bluemotion'da 1265 kg'lık ağırlığa düşürülmüştür.
Bu ve diğer değişikliklerin etkilerini sıralarsak;
Maksimum hız diğer 90 beygirlik versiyonlarda 185, 105 beygirlik versiyonlarda 192'ken Bluemotion'da uzun vites oranları ve 6. vites ile 200Km/s'e ulaşmıştır.
Tüm bu gayretlerin sonucunda "Egzoz emisyon değerlerini %15 azaltmak amaçlamak" cümlesinin yakıt tüketimini azaltmak olarak anladığımızda;
başlangıçtan beri bizim için anlamsız gelen bu gayretleri; fabrika verilerine göre yakıt tüketim değerleri şehir içi:3.8, şehir dışı:3,0 ve ortalamada 3,2 gibi inanılmaz değerlere ulaşmaya imkan verdiğini bilmek anlamlı hale getirir....
Eeee son bir ayrıntı daha Bluemotion geliyorsa kendisine gizli bir aşkla tutkun olduğum Tarık Hocamın da hassaten sevdiği, bluemotion'un tescilli rengi "Clearwater Blue" rengi de renkler arsına katılıyor demektir.
Yaşasınnnn![sm=hiho.gif]
Bunlar Avrupa'da gerçekleşenler Bizdeki yansıması biraz tuhaf olmuş...
Comfortline ile Midline plus arasında bir donanım türü bu...
Ancak Highline'da dahi olmayan donanımlara da sahip... Neler mi farklar?
Buyrun
*Midline plus'taki 'Dark Silver Brushed' iç dekor var.
*Midline plus'taki 'Zoom' kumaş koltuk döşemesi var
*Midline plus'taki "Deri direksiyon simidi ve vites topuzu" yok
*Comfortline'daki Çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi ve vites topuzu var
*Comfortline'daki Ön koltuk altlarında eşya gözü yok
*Midline plus'taki Ön yolcu koltuğu altında eşya gözü var
*Comfortline'daki ve Midline plus'taki Composition Color' Radyo-CD-MP3-WMA çalar (Türkçe dil seçenekli, 5' renkli dokunmatik ekran) yok
*Highline'daki Composition Media' Radyo-CD-MP3-WMA çalar (Türkçe dil seçenekli, 5,8' renkli dokunmatik ekran var
*Midline plus'taki 6J x 15 'Lyon' alüminyum alaşımlı jantlar, 195/65 R15 lastikler var
*Comfortline'daki ve Midline plus'taki stepne olarak bulunan alaşım jant değil de demir jant tabir edilen metal jant var.
*Midline plus'ta bulunmayan Comfortline'daki Ön sis farları ve statik dönüş farları var.
*Midline plus'taki gibi Klimatik (Manuel klima) var.
*Hiçbir donanımda olmayan : " Lastik tamir kiti "var..
Bunun anlamı ağırlık tasarrufu uğruna stepne taşınmayacağı.
Sadece GTI ve R'ın standart donanımında bulunan devasa bagaj kapağı üzerindeki"Aerodinamik arka spoyler" de var.
Maksat görünüşü şık kılmak değil aracın arkasında oluşan türbülans nedeniyle artan sürüklenme ve aracı tersi yönde çeken hava akımını azaltmak; dolayısıyla da yakıtta ekonomi yapmak
*Sadece GTI'da standart olan " Spor süspansiyon"a da sahip
bunun nedeni sportif bir etki veya hava yaratmak değil de dolayısıyla 15mm daha düşük profili sayesinde azalan sürtünme ve yakıt tüketimine olumlu etkisi.
*Bu donanımda Comfortline'daki Spor ön koltuklar yok; Midline Plus'taki koltuklardan var....
Sanırım olmayışının nedeni ağırlıkları...Varsın olmasın spor koltuklar biz onu böyle de severiz.
Daha fazla bilgi için: http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/golf/64787/volkswagen-golf-bluemotion#ixzz3BgA3n4Oi
Edit: *Haziran 2016'da Bluemotion donanım seviyesi üretimden kaldırıldı.
Golf Bluemotion 1,6 TDI man 110 PS
Yabancı kaynaklardan derlediğim bilgilere göre...
Egzoz emisyon değerlerini %15 azaltmak amaçlanarak dizayn edilmiş yeni versiyon EA288 1.6-litre dizel makine hayat veriyor....
Soğutma sisteminde iyileştirmeler yapılarak motordan tahrikli olan terk edilip (motorun yüklendiği gücü elektrik motoruna devrederek sürtünmeden elde edeceği kazanç hesap edilerek) elektrikli soğutma sistemiyle daha yüksek performans amaçlanmıştır.
Bluemotion bizdeki Comfortline veya Highline arasında bir donanım basamağını gösterir ve Avrupalıların tuhaf denebilecek kadar farklı talepleri olan yeşilci/çevreci kitle için özel üretimdir. Aracın ağırlığını düşürmek ve emisyon değerlerini azaltmak adına 6 iler ve uzun oranlara sahip vites kutusuyla sunulmaktadır. (dizelde 6 ileri şanzuman hayal eden ismini hatırlamadığım Hocama da müjdeler olsun)
Bu değerleri azaltmak adına (DSG'li versiyon esas alınarak) şaside 37 kg, yürür aksamda 26 kg'lık hafifletmeye gidilmiştir. Ayrıca spor şasi ile ve yuvarlanma direnci düşürülmüş lastiklerle satılması sürtünmeyi azaltmak içindir.
Hatta motorun 2500 devirden sonra gürültülü olarak çalışmasının ardındaki gerçeğin, ağırlığı azaltmak adına yalıtım malzemeleri dahil pek çok opsiyonel donanımdan vazgeçilmesinde gizli olduğudur.
90 beygirlik versiyonlarda 1280 kg, 105 beygirlik versiyonlarda 1295 kg ve DSG'li versiyonunda 1313 kg olan ağırlık bluemotion'da 1265 kg'lık ağırlığa düşürülmüştür.
Bu ve diğer değişikliklerin etkilerini sıralarsak;
Maksimum hız diğer 90 beygirlik versiyonlarda 185, 105 beygirlik versiyonlarda 192'ken Bluemotion'da uzun vites oranları ve 6. vites ile 200Km/s'e ulaşmıştır.
Tüm bu gayretlerin sonucunda "Egzoz emisyon değerlerini %15 azaltmak amaçlamak" cümlesinin yakıt tüketimini azaltmak olarak anladığımızda;
başlangıçtan beri bizim için anlamsız gelen bu gayretleri; fabrika verilerine göre yakıt tüketim değerleri şehir içi:3.8, şehir dışı:3,0 ve ortalamada 3,2 gibi inanılmaz değerlere ulaşmaya imkan verdiğini bilmek anlamlı hale getirir....
Eeee son bir ayrıntı daha Bluemotion geliyorsa kendisine gizli bir aşkla tutkun olduğum Tarık Hocamın da hassaten sevdiği, bluemotion'un tescilli rengi "Clearwater Blue" rengi de renkler arsına katılıyor demektir.
Yaşasınnnn![sm=hiho.gif]
Bunlar Avrupa'da gerçekleşenler Bizdeki yansıması biraz tuhaf olmuş...
Comfortline ile Midline plus arasında bir donanım türü bu...
Ancak Highline'da dahi olmayan donanımlara da sahip... Neler mi farklar?
Buyrun
*Midline plus'taki 'Dark Silver Brushed' iç dekor var.
*Midline plus'taki 'Zoom' kumaş koltuk döşemesi var
*Midline plus'taki "Deri direksiyon simidi ve vites topuzu" yok
*Comfortline'daki Çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi ve vites topuzu var
*Comfortline'daki Ön koltuk altlarında eşya gözü yok
*Midline plus'taki Ön yolcu koltuğu altında eşya gözü var
*Comfortline'daki ve Midline plus'taki Composition Color' Radyo-CD-MP3-WMA çalar (Türkçe dil seçenekli, 5' renkli dokunmatik ekran) yok
*Highline'daki Composition Media' Radyo-CD-MP3-WMA çalar (Türkçe dil seçenekli, 5,8' renkli dokunmatik ekran var
*Midline plus'taki 6J x 15 'Lyon' alüminyum alaşımlı jantlar, 195/65 R15 lastikler var
*Comfortline'daki ve Midline plus'taki stepne olarak bulunan alaşım jant değil de demir jant tabir edilen metal jant var.
*Midline plus'ta bulunmayan Comfortline'daki Ön sis farları ve statik dönüş farları var.
*Midline plus'taki gibi Klimatik (Manuel klima) var.
*Hiçbir donanımda olmayan : " Lastik tamir kiti "var..
Bunun anlamı ağırlık tasarrufu uğruna stepne taşınmayacağı.
Sadece GTI ve R'ın standart donanımında bulunan devasa bagaj kapağı üzerindeki"Aerodinamik arka spoyler" de var.
Maksat görünüşü şık kılmak değil aracın arkasında oluşan türbülans nedeniyle artan sürüklenme ve aracı tersi yönde çeken hava akımını azaltmak; dolayısıyla da yakıtta ekonomi yapmak
*Sadece GTI'da standart olan " Spor süspansiyon"a da sahip
bunun nedeni sportif bir etki veya hava yaratmak değil de dolayısıyla 15mm daha düşük profili sayesinde azalan sürtünme ve yakıt tüketimine olumlu etkisi.
*Bu donanımda Comfortline'daki Spor ön koltuklar yok; Midline Plus'taki koltuklardan var....
Sanırım olmayışının nedeni ağırlıkları...Varsın olmasın spor koltuklar biz onu böyle de severiz.
Daha fazla bilgi için: http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/golf/64787/volkswagen-golf-bluemotion#ixzz3BgA3n4Oi
Edit: *Haziran 2016'da Bluemotion donanım seviyesi üretimden kaldırıldı.
Moderatör tarafında düzenlendi: