1.6 TDI 110 Ps. Bluemotion ile Midline Plus ve comfortline arasındaki farklar.


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,340
İsim
Murat İNCİ
Piyasaya 2014 temmuzdan sonra sürülen yeni versiyon TDI:

Golf Bluemotion 1,6 TDI man 110 PS

Yabancı kaynaklardan derlediğim bilgilere göre...

Egzoz emisyon değerlerini %15 azaltmak amaçlanarak dizayn edilmiş yeni versiyon EA288 1.6-litre dizel makine hayat veriyor....

Soğutma sisteminde iyileştirmeler yapılarak motordan tahrikli olan terk edilip (motorun yüklendiği gücü elektrik motoruna devrederek sürtünmeden elde edeceği kazanç hesap edilerek) elektrikli soğutma sistemiyle daha yüksek performans amaçlanmıştır.

Bluemotion bizdeki Comfortline veya Highline arasında bir donanım basamağını gösterir ve Avrupalıların tuhaf denebilecek kadar farklı talepleri olan yeşilci/çevreci kitle için özel üretimdir. Aracın ağırlığını düşürmek ve emisyon değerlerini azaltmak adına 6 iler ve uzun oranlara sahip vites kutusuyla sunulmaktadır. (dizelde 6 ileri şanzuman hayal eden ismini hatırlamadığım Hocama da müjdeler olsun)

Bu değerleri azaltmak adına (DSG'li versiyon esas alınarak)  şaside 37 kg, yürür aksamda 26 kg'lık hafifletmeye gidilmiştir. Ayrıca spor şasi ile ve yuvarlanma direnci düşürülmüş lastiklerle satılması sürtünmeyi azaltmak içindir.

Hatta motorun 2500 devirden sonra gürültülü olarak çalışmasının ardındaki gerçeğin, ağırlığı  azaltmak adına yalıtım malzemeleri dahil pek çok opsiyonel donanımdan vazgeçilmesinde gizli olduğudur.

90 beygirlik versiyonlarda 1280 kg, 105 beygirlik versiyonlarda 1295 kg ve DSG'li versiyonunda 1313 kg olan ağırlık  bluemotion'da 1265 kg'lık ağırlığa düşürülmüştür.

Bu ve diğer değişikliklerin etkilerini sıralarsak;

Maksimum hız diğer 90 beygirlik versiyonlarda 185, 105 beygirlik versiyonlarda 192'ken Bluemotion'da uzun vites oranları ve 6. vites ile 200Km/s'e ulaşmıştır.

Tüm bu gayretlerin sonucunda "Egzoz emisyon değerlerini %15 azaltmak amaçlamak" cümlesinin yakıt tüketimini azaltmak olarak anladığımızda;

başlangıçtan beri bizim için anlamsız gelen bu gayretleri; fabrika verilerine göre yakıt tüketim değerleri şehir içi:3.8, şehir dışı:3,0 ve ortalamada 3,2 gibi inanılmaz değerlere ulaşmaya imkan verdiğini bilmek anlamlı hale getirir....

Eeee son bir ayrıntı daha Bluemotion geliyorsa kendisine gizli bir aşkla tutkun olduğum Tarık Hocamın da hassaten sevdiği, bluemotion'un tescilli rengi "Clearwater Blue" rengi de renkler arsına katılıyor demektir.

Yaşasınnnn![sm=hiho.gif]

PqQqBQ.jpg
WnbnEL.jpg


2gjgNv.jpg


Bunlar Avrupa'da gerçekleşenler Bizdeki yansıması biraz tuhaf olmuş...

Comfortline ile Midline plus arasında bir donanım türü bu...

Ancak Highline'da dahi olmayan donanımlara da sahip... Neler mi farklar?

Buyrun

*Midline plus'taki 'Dark Silver Brushed' iç dekor var.

*Midline plus'taki 'Zoom' kumaş koltuk döşemesi var

*Midline plus'taki "Deri direksiyon simidi ve vites topuzu" yok

*Comfortline'daki Çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi ve vites topuzu var

*Comfortline'daki Ön koltuk altlarında eşya gözü yok

*Midline plus'taki Ön yolcu koltuğu altında eşya gözü  var

*Comfortline'daki ve Midline plus'taki Composition Color' Radyo-CD-MP3-WMA çalar (Türkçe dil seçenekli, 5' renkli dokunmatik ekran) yok

*Highline'daki Composition Media' Radyo-CD-MP3-WMA çalar (Türkçe dil seçenekli, 5,8' renkli dokunmatik ekran var

*Midline plus'taki  6J x 15 'Lyon' alüminyum alaşımlı jantlar, 195/65 R15 lastikler var

*Comfortline'daki ve Midline plus'taki stepne olarak bulunan alaşım jant değil de demir jant tabir edilen metal jant var.

*Midline plus'ta bulunmayan  Comfortline'daki Ön sis farları ve statik dönüş farları var.

*Midline plus'taki gibi Klimatik (Manuel klima) var.

*Hiçbir donanımda olmayan : " Lastik tamir kiti "var..

Bunun anlamı ağırlık tasarrufu uğruna stepne taşınmayacağı.

Sadece GTI ve R'ın standart donanımında bulunan devasa bagaj kapağı üzerindeki"Aerodinamik arka spoyler" de var.

Maksat görünüşü şık kılmak değil aracın arkasında oluşan türbülans nedeniyle artan sürüklenme ve aracı tersi yönde çeken hava akımını azaltmak; dolayısıyla da yakıtta ekonomi yapmak

*Sadece GTI'da standart olan  " Spor süspansiyon"a da sahip

bunun nedeni sportif bir etki veya hava yaratmak değil de dolayısıyla 15mm daha düşük profili sayesinde azalan sürtünme ve yakıt tüketimine olumlu etkisi.

*Bu donanımda Comfortline'daki Spor ön koltuklar yok; Midline Plus'taki koltuklardan var....

Sanırım olmayışının nedeni ağırlıkları...Varsın olmasın spor koltuklar biz onu böyle de severiz.

Daha fazla bilgi için: http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/golf/64787/volkswagen-golf-bluemotion#ixzz3BgA3n4Oi

Edit: *Haziran 2016'da Bluemotion donanım seviyesi üretimden kaldırıldı.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Peki bluemotion'a opsiyon ekletemiyormuyuz, istediğimiz bir jant durban mesela :) ya da deri koltuklr ergo aktif  koltuk vs , yalıtım kısmı pek mantıklı gelmedi ancak yakıt tüketimi gerçekten güzel ve araba 200 yapabiliyor  &:

Birde vw'nin kullandığı jantların ağırlıkları nedir çok merak ettim, bilen varmı

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Rengi çok hoş, ancak anlattığınız özelliklerde 90 bg ve 105 bg seçiminde euro 6 standardı mevcutmudur. Yazınızın başında 110 bg olarka bahsedilince euro6 anlaşılmakta ancak sonrasında 90've 105 bg lerde sanırım ilk çıkış yılı 2014 olmasından mütevellit gerçekleşmekte.  Güzel araç ne kadar düşük emisyon o kadar gelecek.

 
Vw euro6 motorlarda bg gücünü de artırdı ama dizel euro5 ile euro6 motorların arasında ki en büyük fark torkun daha alt devirde alınması.

Birde çevremde gördüğüm en az yakan dizeller euro4 olanlar.  Çünkü dpf bulundurmuyorlar. Dpf bulunup uzun süreli ortalaması 5 lt altı olan ben hiç görmedim :) Tarık ve Mahmut beylere soralım ...

SM-N7505 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
led farlar opsiyonel mi yoksa o kadar doğuşa laf söyledim  :)

 
Arkadaşlar internette bu donanımda araba bulamadım, acaba çok mu az sattı, burada satmak isteyen varsa iletişime geçelim, bir de dışarıdan bakınca nasıl anlaşılıyor bu donanım, ne gibi farklar var ? 

 

Geri
Üst Alt