Kızdırma bujisi ayarı


aozbas

Üye
Katılım
8 Şub 2020
Mesajlar
76
Tepkime puanı
28
İsim
Abdullah
Merhaba arkadaşlar

Golf 7 tdi aracımın kızdırma bujilerini açma süresini ve koşullarını ayarlatmak istiyorum. Bunu yapabilecek eğitimli bi usta varımıdır bildiğiniz. İki üç tanesiyle muhatap oldum o ayarlanmaz felan diyorlar:) onun için gerçekten işinin ehli ve eğitimli biri lazım. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hiç bilen duyan yokmu arkadaşlar. Cevap veren olmadı. Soruyu yanlış yerde mi sordum acaba.

Bizim araçlar motor ve hava sıcaklığına göre kızdırma bujisinin kaç saniye açık kalacağını ayarlıyor. Sanırım benimkinde bu ayarda sıkıntı var. Araç soğuk havalarda ilk çalışmada hemen marş alıyor. Ama hava biraz ılık olunca geç marş alıyor. Yani bu iş kızdırma bujisinin kaç saniye devreye girdiğiyle ilgili. Bunu ayarlayacak yer arayışım devam ediyor. 

 
Upvote 0
selamlar  birtek profesyonel beyin yazilimcilari ayarlayabilir onun dışında hiç bir usta servis vs müdahale edemez yakıt filtresi kalitesi , aracın akü durumu enjektörlerin durumu hepsi etken bence ilk önce kızdırma bujilerinin değişimini sağlayın motor çalıştığı sürece sıcaklığa maruz kalıyorlar performasi düşüyor zamanla

 
Upvote 0
selamlar  birtek profesyonel beyin yazilimcilari ayarlayabilir onun dışında hiç bir usta servis vs müdahale edemez yakıt filtresi kalitesi , aracın akü durumu enjektörlerin durumu hepsi etken bence ilk önce kızdırma bujilerinin değişimini sağlayın motor çalıştığı sürece sıcaklığa maruz kalıyorlar performasi düşüyor zamanla
Dediğini bende düşündüm. Hatta kızdırma bujilerinden biri arızalı idi. Onu söktüm yenisiyle değiştirdim. Elim değmişken diğerlerinide söküp test ettim. Hepsi çalışıyor. Soğuk havalarda motor soğukken kızdırma bujileri 2 yada 3 sn devreye giriyor. O zaman ilk marşta hiç sıkıntı yok. Anında alıyor. Ama sıcak havada yada ılık havada kızdırma bujilerini devreye sokmuyor bu meret ya. Sorun bu. Acaba hava sıcaklığını ve motor sıcaklığını yanlışmı okuyor. 

 
Upvote 0
Bu konu ile ilgili olarak yabancı sitelerde aşağıdaki gibi bir konu var. Genelde eski modellerde denemişler ve ısıtıcı eşik değeri değiştirilerek ısıtma bujilerinin devrede kalma süresi ayarlanabiliyor görünüyor. Konu içinde golf 7'de yapılıp yapılmadığını görmedim ama altyapı aynı olduğu için uygulanabilir diye düşünüyorum.  Şehir dışında olduğum için kendi aracımdan kontrol edemedim. Konuyu aşağıdan inceleyebileceğiniz gibi anladığım üzere kısaca açıklayayım;

VCDS ile;  Motor kontrol (Engine) ünitesine bağlanın.

12233 şifresini girerek oturum açın.

Sonra, Adaptation'a tıklayın ve grup 12'ye gidin.
Ekranda Stored value: 32768 (varsayılan) değeri görünmesi gerekiyor, bu değeri 32700 civarında bir değer ile değiştirin.

Test'e tıklayın, ardından yeni değeri kaydedin.

Motor kontrol ünitesinden çıkın,

Kontağı kapatın ve tekrar açın.

Motor kontrol cihazına gidin ve tekrar oturum açın.

Adaptasyon'a girin ve grup 12'ye gidin. Burada görünen ekranda üstten ikinci penceredeki (no unit) değerin bir önceki haline göre değişmiş olması gerekiyor. Bu değer, kızdırma bujilerinin aktif olacağı saniye cinsinden süresini gösterir.

Not: Değişikliğin sonuçlarını görebilmek için bunu soğuk bir motorla yapmanız gerektiğini unutmayın. VCDS ile değer değişimini istediğiniz zaman yapabilirsiniz, ancak motor sıcaklığı soğuyana kadar hiçbir şey fark edemezsiniz. Ayrıca, değişikliği yaptıktan sonra ikinci pencerede (no units ekranı) yeni ısıtma süresi görünmeyecektir. Adaptasyonun sonuçlarını görmek için kontağı kapatıp açmanız ve motor kontrolöründe yeniden oturum açmanız gerekir.

Örneğin: Aşağıdaki değerleri Motor 7 derece sıcaklıktayken yaptığınızda;

eşik değeri: 32768 iken, ısıtma süresi: 1,01 saniye,

eşik değeri: 32700 iken, ısıtma süresi: 2,88saniye

eşik değeri: 32650 iken, ısıtma süresi: 6,66saniye oluyor.

Yani eşik değerini düşürdükce süre artıyor, tabi bunu çok uzatmamak gerekebilir, çünkü çok uzun süre devrede kalması avantaj olmayacağı gibi ısıtma bujilerinin de erken bozulmasına sebep olabilir. Bu yüzden yapılabilmesi durumunda sorumluluk tamamen kendinize aittir  (y)

Yukarıda da dediğim gibi Golf 7 de olur mu şu an bilmiyorum ama İstanbul'a döndüğümde sırf merakımdan deneyeceğim bunu,

İlgilenenler aşağıdaki konuyu inceleyebilir.

Konu:

https://forums.tdiclub.com/index.php?threads/how-to-extend-glow-time-with-vag-com-alh.123304/

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Mqb’de linkteki yemez ama adaptasyonda ayari olabilir ama bence sorunu baska bir yerde aramak lazim, sicak havada ve ilik havada orijinalde de cok fazla Hatta hic calistirmiyor olabilir kizdirma bujisini. Sicak havada ben hic bekledigini hatirlamiyorum

 
Upvote 0
Benim bildiğim kadariyla sadece soğuk havalarda devreye giriyor hava biraz yumuşak olduğunda dahi devreye girmiyo. Ve yabanci forumlarda gördüğüme göre bunu ayarlayan yani ısıtıp isitmayacagini ayarlayan bi tane role varmis yanlis anlamadiysam.Daha fazla birsey bulursam paylasirim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Bahsettiğim eşik değeri ile oynadığında anladığım kadarı ile zaten ısıtma bujisinin devreye girme sıcaklığı değerini yukarı çekiyorsunuz. 

Eleman örnek de vermiş, örneğin sıcaklık 13,5 derece iken ısıtma bujisi devreye girmez iken ( değer 0 görünüyor) eşik değerini düşürdüğünde 13,5 derece sıcaklıkta ısıtma bujisinin 2,57 saniye devreye girdiği görünüyor, aynı şartlarda hava daha soğuk olursa ısıtma bujisi daha uzun süre devreye kalıyor görünüyor. Golf 7'de bu kanalın nerde olduğu adaptasyon'dan bulunabilirse benzer bir işlem yapılabilir diye düşünüyorum.

 
Upvote 0
@Zafer çok teşekkür ederim. Çok detaylı anlatmışsın. Tam aradığım şey buydu. Büyük ihtimalle benim aracın işte bu ayarı bozuk. Yada bişeyleri yanlış okuyor buna göre yanlış yorumlayıp bujileri devreye almıyor. 

Ben zaten öyle 6-7 sn açık kalsın istemem. En soğuk havada 2-3 sn açık kalsın yetiyor. Hava sıcakken de 1-2 sn devreye girsin yeter.

Kızdırma bujisi devreye girmezse dizel motorların yaz gününde bile zor çalışabileceğini okudum. 

 
Upvote 0
Hatırlatma!

O buji ISITMA Bujisi

Yanlış anlamayın yeni yeni terimler uydurmayalım diye(Kızdırma bujisi, Egzoz gazı lambası vs)

Doğrusu ne ise o ifade edilmeli ki problem net anlaşılsın.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@Zafer çok teşekkür ederim. Çok detaylı anlatmışsın. Tam aradığım şey buydu. Büyük ihtimalle benim aracın işte bu ayarı bozuk. Yada bişeyleri yanlış okuyor buna göre yanlış yorumlayıp bujileri devreye almıyor.

Ben zaten öyle 6-7 sn açık kalsın istemem. En soğuk havada 2-3 sn açık kalsın yetiyor. Hava sıcakken de 1-2 sn devreye girsin yeter.

Kızdırma bujisi devreye girmezse dizel motorların yaz gününde bile zor çalışabileceğini okudum.
Hocam selam.. konu tarihi eski ama aynı sorun bende de var acaba sorunu çözebildiniz mi ?
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt