DSG "Anket"


Tercihiniz hangisi?


  • Kullanılan toplam oy
    99

ogzogz

Paylaşımcı Üye
 
Katılım
2 Mar 2017
Mesajlar
4,359
Tepkime puanı
5,820
İsim
Ogz
Ben şahsen aynı aracı 110 bin'den fazladır tek kullanıcı olarak kullanan birisi olarak "N, park freni ardından P konumu" olarak kullanıyorum.

Bakalım sonuç ne çıkacak.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ben de Adana da yaşayan biri olarak park edecek yokuş bulamıyorum.

Sürekli park ettiğim yer de düm düz vites N de ve fren çekilmeden insem bile araç yerinden kımıldamıyor.

Yine de ankette ilk seçeneğe oy verdim.

 
@ogzogz dsg aracım hiç olmadı ara ara kullanmıyor değilim! Fakat bu tür ayrıntıları da bilmek çok faydalı olacaktır. Aynı şekilde "sürüş tecrübelerinin paylaşılması" açısından bu tür anketlerin devamını beklerim.

 
Şuan düz vites Golf kullanıyor olsam da, daha önceki dönemlerde başka markaların otomatik araçlarını uzun süreler tecrübe etmiştim, alışkanlık olarak fren ile tam durduktan sonra aracı P ye alır sonra el frenini çekerim, yola çıkacağım zamanda ayağım frendeyken motoru çalıştırır, ayağımı frenden çekmeden vitesi D ye alır el frenini indirir ve ayağımı yavaşça frenden çekerek yoluma devam ederdim, N konumunu neredeyse hiç kullanmadım diyebilirim.

 
Bazen dikkat ediyorum önce N ye almaya

Sonra diyorum ruhum incineceğine salla dsg incinsin diyorum


 
Bu konuda bir de şu var N konumuna alıp elfrenini çektikten sonra ayağınızı frenden alıp. yükü elfrenine bindirdikten sonra tekrar frene basıp P ye almanız daha sağlıklı olacaktır.

Sadece mantıklı olduğunu düşündüğüm bir tavsiye :)  Diğer türlü zaten fren etkisinde dururken ön tekerlerin yükü frende arkalar elfreninde P ye alınca da ön tekerler şanzımanda oluyor.

Biraz düşüneyim dedim de  :lol:

 
Bazen dikkat ediyorum önce N ye almaya

Sonra diyorum ruhum incineceğine salla dsg incinsin diyorum
Bu bir alışkanlık. Nasıl ki sağa sola dönerken sinyal vermeyi artık düşünmeden otomatikleşerek yapıyorsak (umarım herkes için öyledir), bu da tamamen öyledir. 

Yoksa cana geleceğine mala gelsin  (y)

 
Bu bir alışkanlık. Nasıl ki sağa sola dönerken sinyal vermeyi artık düşünmeden otomatikleşerek yapıyorsak (umarım herkes için öyledir), bu da tamamen öyledir. 

Yoksa cana geleceğine mala gelsin  (y)
katılıyorum bende alışkanlık oldu önce n sonra el freni sonra p ye alıyorum farkında bile olmuyorum ama alıştım :)

 
Bu konuda bir de şu var N konumuna alıp elfrenini çektikten sonra ayağınızı frenden alıp. yükü elfrenine bindirdikten sonra tekrar frene basıp P ye almanız daha sağlıklı olacaktır.
İlk seçenekte frene tekrar basarak p konumuna almak var. Frene tekrar basabilmek için ayağınızı frenden çekmiş olmak gerekir.

Bu arada yukaridaki tavsiyenize katılıyorum.

N ve P konumu olayında

frene bastık durduk,

frene basılı N konumuna aldık,

frene basılı park freni çekildi,

ayak frenden çekildi,

araç park frenine oturdu,

frene basıp P konumuna aldık.

Burada önemli nokta N konumunda park frenine alınca frenden ayağımızı çekince oluşan aracın oturması. Ayağımızı frenden çekmeden park freni ardından P konumu alınca da araç eğer eğimde ise kavramayı zorlamaya devam eder.

Dikkat edilebilecek bir durum da araç içindeki yük ya da yolcular inmeden P konumuna almamanız. Ben şahsen araca yük ya da yolcu binmeden ve tamamen inmeden önce N konumunda tutmaya özen gösteriyorum. 

Deneyenler esneme farkını hissedebilir.

 
@ogzogz Teşekkürler hocam farkındalık için ben onu öyle anlamadığım için oy vermemiştim. 

Şimdi verdim  (y)

 
Bu konuda bir de şu var N konumuna alıp elfrenini çektikten sonra ayağınızı frenden alıp. yükü elfrenine bindirdikten sonra tekrar frene basıp P ye almanız daha sağlıklı olacaktır.

Sadece mantıklı olduğunu düşündüğüm bir tavsiye :)  Diğer türlü zaten fren etkisinde dururken ön tekerlerin yükü frende arkalar elfreninde P ye alınca da ön tekerler şanzımanda oluyor.

Biraz düşüneyim dedim de  :lol:
Aynen böyle yapıyorum, dik bir yokuşta deneyince daha iyi anlaşılıyor faydası. (Bence)

 

@ogzogz Hocam bir ankette aslında DSG araçlarınızı nasıl park ediyorsunuz diye anket açsanız.

Bu anketiniz Hangisi faydalı ya da daha az zararsız.. Bu ankete verilen cevaplar ile DSG aracınızı nasıl par ediyorsunuz a verilen cevaplar aynı olmayacaktır.

  • Önce N el freni P
  • Aracı P ye alıp park ediyorum el freni kullanmıyorum.
  • Auto-Hold açık olduğundan dikkat etmiyorum.
  • Park ettiğim yere/yüke göre değişir.
  • Hiç dikkat etmiyorum o anki ruh halime göre
  • Aracı P ye alıp stop ediyorum el freni çekiyorum.

Gibi seçenekler sunulabilir.

 

Geri
Üst Alt