Kavrama değiştirdikten sonra Adnan Hocam @Jesi :lol:Yokuşa park etmiyorum
Bu bir alışkanlık. Nasıl ki sağa sola dönerken sinyal vermeyi artık düşünmeden otomatikleşerek yapıyorsak (umarım herkes için öyledir), bu da tamamen öyledir.
katılıyorum bende alışkanlık oldu önce n sonra el freni sonra p ye alıyorum farkında bile olmuyorum ama alıştımBu bir alışkanlık. Nasıl ki sağa sola dönerken sinyal vermeyi artık düşünmeden otomatikleşerek yapıyorsak (umarım herkes için öyledir), bu da tamamen öyledir.
Yoksa cana geleceğine mala gelsin
İlk seçenekte frene tekrar basarak p konumuna almak var. Frene tekrar basabilmek için ayağınızı frenden çekmiş olmak gerekir.Bu konuda bir de şu var N konumuna alıp elfrenini çektikten sonra ayağınızı frenden alıp. yükü elfrenine bindirdikten sonra tekrar frene basıp P ye almanız daha sağlıklı olacaktır.
N ve P konumu olayında
frene bastık durduk,
frene basılı N konumuna aldık,
frene basılı park freni çekildi,
ayak frenden çekildi,
araç park frenine oturdu,
frene basıp P konumuna aldık.
Burada önemli nokta N konumunda park frenine alınca frenden ayağımızı çekince oluşan aracın oturması. Ayağımızı frenden çekmeden park freni ardından P konumu alınca da araç eğer eğimde ise kavramayı zorlamaya devam eder.
Dikkat edilebilecek bir durum da araç içindeki yük ya da yolcular inmeden P konumuna almamanız. Ben şahsen araca yük ya da yolcu binmeden ve tamamen inmeden önce N konumunda tutmaya özen gösteriyorum.
Deneyenler esneme farkını hissedebilir.
Aynen böyle yapıyorum, dik bir yokuşta deneyince daha iyi anlaşılıyor faydası. (Bence)Bu konuda bir de şu var N konumuna alıp elfrenini çektikten sonra ayağınızı frenden alıp. yükü elfrenine bindirdikten sonra tekrar frene basıp P ye almanız daha sağlıklı olacaktır.
Sadece mantıklı olduğunu düşündüğüm bir tavsiye Diğer türlü zaten fren etkisinde dururken ön tekerlerin yükü frende arkalar elfreninde P ye alınca da ön tekerler şanzımanda oluyor.
Biraz düşüneyim dedim de :lol: