silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
İlk olarak aracınız bayiye geldiğinde ve ödemesini yapmadan önce mutlaka ama mutlaka görmeye gidin ve her açıdan fotoğraf çekin...
1. Yanınızda mutlaka ama mutlaka fotoğraftan anlayan ve mümkünse profesyonel ya da yarı profesyonel makine ile çekim yapacak bir arkadaş ayarlanmalı...
Heyecana kapılıp bu güzel anları heba etmemeli. Düğüne gider gibi iyi giyinmenizi öneririm, çünkü Fotoğraflarınız daima kalacak elinizde. Ben 10 ayda belki 50 kere baktım...
2. Kurumsal bir şirkete ait bayiden araç aldığınız için bahşiş genelde hoş karşılanmaz ama elinizde birer tane 2.5 litrelik kola, gazoz, fanta; yanına da pasta ağızları tatlandırır ve herkes memnun olur. Önünüze bir sürü evrak gelecek onları imzalarken iyi yapmışım dersiniz.
3. Size aracı tanıtan ve test sürüşü yapan kişiye en az 20 en çok 50 TL bahşiş iyidir. Yakıt almanız için kendi anlaştıkları benzin istasyonuna doğru test yaptıracaklardır... Gaza gelmemek lazım.araçtaki çeyrek depo benzin sizi minimum 150-170 km götürebilir. İlk benzinlikte pompacı derhal anlayıp çökecektir... Kaçış yok, 20 TL sizi zengin etmez ama onlar için çok önemli..
4. Boya koruma koltuk koruma ve bir dolu ıvır zıvır için sizin heyecanınızdan faydalanmak için teklif edecekler. sakın yüz vermeyin.
5. Su iticisi dediğiniz internetten alıp kendiniz uygulama yapabileceğiniz basit bir spreyden ibaret...
6. Anahtarlık, çakmak, ruhsat kılıfı hediyeleri var. Kauçuk paspas 162 TL'den satıldığından hediye etmezler genelde. Başka hediyeye gerek yok ısrar edip 20 TL'lik paspas almak için taviz vermeye gerek yok.
7. Benim hayatımda aldığım ilk arabam, 0 km Golf olduğu için her gün kendimi tebrik ettim.... Durdum durdum turnayı gözünden vurdum..
Teslim almaya gittiğinizde yapılacaklar bir kontrol listesi olarak çıktı alarak teslim alan ilk benmişim...[sm=o_o.gif]
Teslimata gittiğinizde zaten size bir kontrol listesi imzalatacaklar.
Bu listede kendilerine dönüş olabilecek her türlü kusur ya da hata iddiasına karşı araç sahibinin kontrollerini yaptıktan sonra ayrılmasını öneririm.
Çünkü araç ilk alındığı gün 5 dakikalığına dahi olsa yalnız bırakıldığında olup biten bir şeyi teslim eden firmaya yıkma olasılığına karşı kendilerini yasal sorumluluktan kurtarmış oluyorlar.
Forum geçmişindeki Üstadlarımızdan derlediğim ve naçizane eklemeler yaptığım bu liste oluştu...
Pek umutlu değilim kontrolleri yapabileceğinizden ama burada yazılanları kontrol etmenizi öneririm.
Ya da aklı selim işten anlayan birini yanınıza alarak gitmenizi öneririm.
Çünkü olayın heyecanına kaptırıp bir bakacaksınız ki evdeyim ve kapının önünde Golf'ünüz duruyor..
İşte liste
Teslimata giderken dikkat edilecekler.
- Dıs boyayı kontrol ediniz, cizik, boya hatası, boya da baloncuk var mı ?
- Dıs kaportayı kontrol ediniz, göçük vs. gibi
- İc kısımda koltuklari kontrol ediniz, yırtık veya hatalı dikiş, sökük ve benzeri kusurları var mı?
- Ic kisimda genel çizik kontrolü yapınız
- Sipariş ettiğiniz opsiyonlari bir bir kontrol ediniz orada. Her şey üretim aşamasında takılmış mı diye bakınız(faturada yazmalı ve üretim /tescil etiketinde var olmalı)
- Motor kaputunu acıp genel bir kontrol yapınız
-Aracın ön sağ kapı direğindeki kapı etiketini mutlaka kontrol ediniz karoseri birleşen yerlerindeki boyalara ve kaynaklara bakınız çünkü bunlar fabrikada robot ile kaynak yapıldığından tamamen hepsi aynı kaynak stilidir farklılıklar araçta oynama var anlamına gelir
-lastikler, jantlara,ön ve arka cam direklerine dikkat ediniz
-şasi numarasını kontrol ediniz mutlaka
-emniyet kemerinden tutunda sinyallere, farlara, hız sabitleme, cam otomatikleri, koltuk ayar düğmeleri vs vs vs ne varsa bakın
-araçta sökülen bantların lekesi vardı. bunlara dikkat (HAYALET VANTUZ LEKELERİ İÇİN YAPACAK BİR ŞEY YOK!)
-Kriko ve avadanlıkların olup olmadığı
-İlk yardım seti var mı?
-vites geçişleri
-direksiyon hareketi
-Sinyal ve silecek kolları
-gösterge panelinde ikaz ışığı vs yanık/sönük mü?
-2. yedek anahtarı almayı unutmayın
-4 cam otomatiğini deneyiniz
-Aracın kullanım kılavuzu torpidoda mı? ilk fırsatta okuyunuz. (teslimata kadar zaman geçirmek için PDF formatında bilgisayarda okunabilir olan versiyonunu da tavsiye ederim.)
-Faturanızı, tescil belgesinin aslını almayı unutmayın ve kontrolünü yapın
-Far kontrolü
-Far yıkama ile cam silmeyi test ediniz
- Ruhsatınızı teslim alana kadar yerine geçen geçici ruhsat belgesini almayı unutmayınız.
-Bayinizden ruhsat kılıfı ve anahtarlık istemeyi unutmayınız.
-FREN RODAJI, LASTİK RODAJI ile MOTOR RODAJI'na dikkat ediniz.
- ilk benzincide benzin alırken lastik kontrolü
-Yanınızda 1 kg'lık kuru tip bir yangın söndürücü götürünüz.(Alman konfigüratörde bu da opsiyonel)
-Allah kaza bela vermesin..
İşte bu benim teslimatımdan kareler
Bunlar da yurt dışındaki teslimat örnekleri.
1. Yanınızda mutlaka ama mutlaka fotoğraftan anlayan ve mümkünse profesyonel ya da yarı profesyonel makine ile çekim yapacak bir arkadaş ayarlanmalı...
Heyecana kapılıp bu güzel anları heba etmemeli. Düğüne gider gibi iyi giyinmenizi öneririm, çünkü Fotoğraflarınız daima kalacak elinizde. Ben 10 ayda belki 50 kere baktım...
2. Kurumsal bir şirkete ait bayiden araç aldığınız için bahşiş genelde hoş karşılanmaz ama elinizde birer tane 2.5 litrelik kola, gazoz, fanta; yanına da pasta ağızları tatlandırır ve herkes memnun olur. Önünüze bir sürü evrak gelecek onları imzalarken iyi yapmışım dersiniz.
3. Size aracı tanıtan ve test sürüşü yapan kişiye en az 20 en çok 50 TL bahşiş iyidir. Yakıt almanız için kendi anlaştıkları benzin istasyonuna doğru test yaptıracaklardır... Gaza gelmemek lazım.araçtaki çeyrek depo benzin sizi minimum 150-170 km götürebilir. İlk benzinlikte pompacı derhal anlayıp çökecektir... Kaçış yok, 20 TL sizi zengin etmez ama onlar için çok önemli..
4. Boya koruma koltuk koruma ve bir dolu ıvır zıvır için sizin heyecanınızdan faydalanmak için teklif edecekler. sakın yüz vermeyin.
5. Su iticisi dediğiniz internetten alıp kendiniz uygulama yapabileceğiniz basit bir spreyden ibaret...
6. Anahtarlık, çakmak, ruhsat kılıfı hediyeleri var. Kauçuk paspas 162 TL'den satıldığından hediye etmezler genelde. Başka hediyeye gerek yok ısrar edip 20 TL'lik paspas almak için taviz vermeye gerek yok.
7. Benim hayatımda aldığım ilk arabam, 0 km Golf olduğu için her gün kendimi tebrik ettim.... Durdum durdum turnayı gözünden vurdum..
Teslim almaya gittiğinizde yapılacaklar bir kontrol listesi olarak çıktı alarak teslim alan ilk benmişim...[sm=o_o.gif]
Teslimata gittiğinizde zaten size bir kontrol listesi imzalatacaklar.
Bu listede kendilerine dönüş olabilecek her türlü kusur ya da hata iddiasına karşı araç sahibinin kontrollerini yaptıktan sonra ayrılmasını öneririm.
Çünkü araç ilk alındığı gün 5 dakikalığına dahi olsa yalnız bırakıldığında olup biten bir şeyi teslim eden firmaya yıkma olasılığına karşı kendilerini yasal sorumluluktan kurtarmış oluyorlar.
Forum geçmişindeki Üstadlarımızdan derlediğim ve naçizane eklemeler yaptığım bu liste oluştu...
Pek umutlu değilim kontrolleri yapabileceğinizden ama burada yazılanları kontrol etmenizi öneririm.
Ya da aklı selim işten anlayan birini yanınıza alarak gitmenizi öneririm.
Çünkü olayın heyecanına kaptırıp bir bakacaksınız ki evdeyim ve kapının önünde Golf'ünüz duruyor..
İşte liste
Teslimata giderken dikkat edilecekler.
- Dıs boyayı kontrol ediniz, cizik, boya hatası, boya da baloncuk var mı ?
- Dıs kaportayı kontrol ediniz, göçük vs. gibi
- İc kısımda koltuklari kontrol ediniz, yırtık veya hatalı dikiş, sökük ve benzeri kusurları var mı?
- Ic kisimda genel çizik kontrolü yapınız
- Sipariş ettiğiniz opsiyonlari bir bir kontrol ediniz orada. Her şey üretim aşamasında takılmış mı diye bakınız(faturada yazmalı ve üretim /tescil etiketinde var olmalı)
- Motor kaputunu acıp genel bir kontrol yapınız
-Aracın ön sağ kapı direğindeki kapı etiketini mutlaka kontrol ediniz karoseri birleşen yerlerindeki boyalara ve kaynaklara bakınız çünkü bunlar fabrikada robot ile kaynak yapıldığından tamamen hepsi aynı kaynak stilidir farklılıklar araçta oynama var anlamına gelir
-lastikler, jantlara,ön ve arka cam direklerine dikkat ediniz
-şasi numarasını kontrol ediniz mutlaka
-emniyet kemerinden tutunda sinyallere, farlara, hız sabitleme, cam otomatikleri, koltuk ayar düğmeleri vs vs vs ne varsa bakın
-araçta sökülen bantların lekesi vardı. bunlara dikkat (HAYALET VANTUZ LEKELERİ İÇİN YAPACAK BİR ŞEY YOK!)
-Kriko ve avadanlıkların olup olmadığı
-İlk yardım seti var mı?
-vites geçişleri
-direksiyon hareketi
-Sinyal ve silecek kolları
-gösterge panelinde ikaz ışığı vs yanık/sönük mü?
-2. yedek anahtarı almayı unutmayın
-4 cam otomatiğini deneyiniz
-Aracın kullanım kılavuzu torpidoda mı? ilk fırsatta okuyunuz. (teslimata kadar zaman geçirmek için PDF formatında bilgisayarda okunabilir olan versiyonunu da tavsiye ederim.)
-Faturanızı, tescil belgesinin aslını almayı unutmayın ve kontrolünü yapın
-Far kontrolü
-Far yıkama ile cam silmeyi test ediniz
- Ruhsatınızı teslim alana kadar yerine geçen geçici ruhsat belgesini almayı unutmayınız.
-Bayinizden ruhsat kılıfı ve anahtarlık istemeyi unutmayınız.
-FREN RODAJI, LASTİK RODAJI ile MOTOR RODAJI'na dikkat ediniz.
- ilk benzincide benzin alırken lastik kontrolü
-Yanınızda 1 kg'lık kuru tip bir yangın söndürücü götürünüz.(Alman konfigüratörde bu da opsiyonel)
-Allah kaza bela vermesin..
İşte bu benim teslimatımdan kareler
Bunlar da yurt dışındaki teslimat örnekleri.